- Ειδήσεις
- Action
- Το MindsEye συνεχίζει να έχει τραγικό τεχνικό τομέα, ακόμα και μετά το τελευταίο patch
Το MindsEye συνεχίζει να έχει τραγικό τεχνικό τομέα, ακόμα και μετά το τελευταίο patch

Το MindsEye συνεχίζει να έχει τραγικό τεχνικό τομέα, ακόμα και μετά το τελευταίο patch
Πληροφορίες
Μεγάλες πτώσεις στα frames και ασταθής ταχύτητα στα frames.
Η τεχνική κατάσταση του MindsEye, του πρώτου παιχνιδιού του στούντιο Build a Rocket Boy, είναι γνωστά προβληματική. Με τιμή αγοράς στα 60 ευρώ, το παιχνίδι δεν προσφέρει κάτι περισσότερο από απλή... νοσηρή περιέργεια, με κρασάρισμα, χαμηλό frame-rate και χτυπητά bugs να κυριαρχούν στην εμπειρία στις κονσόλες.
Παρότι δοκιμάστηκε εκ νέου μετά το patch 1.07 (ή 1.04.4 στο Xbox) που κυκλοφόρησε στις 18 Ιουνίου, φαίνεται πως ελάχιστα πράγματα έχουν βελτιωθεί. Παρά τις φιλόδοξες βάσεις του ως Action-Shooter σε ανοιχτό κόσμο, το παιχνίδι παραμένει σε μια “άψητη” κατάσταση. Μάλιστα, η Sony έχει αρχίσει να εγκρίνει επιστροφές χρημάτων για την ψηφιακή έκδοση μέσω του PlayStation Store, κάτι που παραπέμπει στη θύελλα που είχε ξεσπάσει με την κυκλοφορία του Cyberpunk 2077. Χτισμένο με Unreal Engine 5, το παιχνίδι αξιοποιεί τεχνολογίες όπως Nanite και Lumen, με έντονους παραλληλισμούς προς το demo του Matrix Awakens. Ωστόσο, και στην πράξη, οι επιδόσεις θυμίζουν τα ίδια προβλήματα: Όλες οι κονσόλες φαίνεται να είναι “μπουκωμένες” σε επίπεδο CPU, με την κυκλοφορία οχημάτων και τις καταστροφές να ρίχνουν τα frames κάτω από τα 30fps. Ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση, οι κονσόλες -συμπεριλαμβανομένου του PS5 Pro- τρέχουν με στόχο τα 30fps, αλλά με ασταθές frame pacing και εμφανές tearing στο πάνω μέρος της οθόνης.
Το παιχνίδι δεν διαθέτει διαφορετικά graphics modes. Όλες οι εκδόσεις στοχεύουν τα 30fps με δυναμική ανάλυση: Το PS5 και το Xbox Series X τρέχουν μεταξύ 972p και 1008p, ενώ το PS5 Pro καταφέρνει να φτάσει κατά μέσο όρο τα 1296p. Κατά τα άλλα, οι διαφορές είναι ελάχιστες – σκιές, textures και σχεδίαση του κόσμου είναι σχεδόν πανομοιότυπα. Το PS5 Pro δεν χρησιμοποιεί το upscaler PSSR της Sony. Το Xbox Series S είναι ο μεγάλος “χαμένος”, καθώς ρίχνει την ανάλυση στα 720p, με σκιές και εφέ διαφάνειας να θυσιάζονται αισθητά, ενώ η γενική εικόνα είναι ιδιαίτερα θολή.
Η απόδοση στις κονσόλες είναι καθηλωμένη στα 30fps, με το PC να είναι η μόνη πλατφόρμα με δυνατότητα για υψηλότερα framerates. Ωστόσο, το frame pacing είναι ασταθές, με τον ρυθμό των καρέ να εναλλάσσεται μεταξύ 16ms, 33ms και 50ms, ειδικά σε περιοχές της πόλης. Το αποτέλεσμα είναι μια "σπασμωδική" αίσθηση στον χειρισμό – κάτι που γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητικό σε αποστολές με καταδιώξεις ή σκοπευτικά segments. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις κάτω από τα 30fps – το PS5 Pro σε on-rails αποστολή πέφτει κάτω από τα 25fps, ενώ σε σημεία αγγίζει τα 20fps. Αντίστοιχα, το βασικό PS5 φτάνει ακόμη και τα 18fps. Τα ίδια προβλήματα παρατηρούνται και στις εκδόσεις Xbox Series X/S, με το Series X να κρατιέται ελαφρώς καλύτερα από το PS5, ενώ το Series S όχι μόνο πέφτει στα 18fps αλλά παρουσίασε και κρασάρισμα που ανάγκασε τον χρήστη να κάνει force quit.
Παρότι το MindsEye έχει ενδιαφέροντα συστήματα όπως η φυσική των οχημάτων και λεπτομερή χαρακτήρες στα cutscenes, όλα αυτά καλύπτονται από τις τεχνικές αδυναμίες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην AI των εχθρών: άλλοι στέκονται ακίνητοι, άλλοι δεν μπορούν να στοχευθούν, ενώ κάποιοι εξαφανίζονται με το που πεθάνουν. Επιπλέον, η συμπεριφορά της κυκλοφορίας στον χάρτη είναι παράλογη, με αυτοκίνητα να πέφτουν πάνω στον παίκτη ανεξέλεγκτα. Σε μια αποστολή, ένα εχθρικό όχημα κόλλησε σε parking και δεν μπορούσε να προχωρήσει, καθιστώντας την αποστολή αδύνατη να ολοκληρωθεί. Η μόνη ελπίδα είναι ότι Build a Rocket Boy θα διορθώσει τα προβλήματα, γιατί παρά τα ελαττώματά του, το MindsEye δείχνει να έχει κάποια θεμέλια που θα μπορούσαν να στηρίξουν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι δράσης. Αλλά για την ώρα, δύσκολα μπορεί να προταθεί σε οποιονδήποτε. Μένει να φανεί αν θα διορθωθεί μέσω patch ή αν απαιτείται ακόμη και επανακυκλοφορία.
Δείτε τις απαιτήσεις στα PC για το MindsEye και για εκτενή συζήτηση επισκφθείτε το σχετικό forum topic.