Reviews written by Βασιλης Γαλανος

2 results - showing 1 - 2
Ordering
November 23, 2015 (Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
9.0
Reviews
Half Life 2 review

-Half Life
Half-Life.Σε ελευθερη μεταφραση Μιση-Ζωη.Λιγο βαρυς ο ορος,αλλα αν δεν εχεις παιξει το Half Life 2,ειδικα σε συνδιασμο με το πρωτο Half Life και τα λοιπα epeisodes,η ζωη σου ως gamer ειναι ολιγον λειψη-μιση,κατι που καταλαβενεις μολις τελιωσεις το ταξιδι σου στον παραξενο και περιπλοκο κοσμο του.Αν μη τι αλλο,το Half Life ειναι κοινα ομολογουμενος ενα απο τα διαμαντια του gaming,αλλα οπως ολα τα διαμαντια της gaming βιομηχανιας,δεν ειναι αψεγαδιαστο.


-Story
Κατ'ευθειαν στα βαθια.Εχετε τον ελεγχο του Gordon Freeman,ενος αποφιτου του M.I.T. ο οποιος δουλευει στο κεντρο ερευνων Black Mesa.Στο συγκεκριμενο κεντρο ερευνων,ενα μεγαλο ατυχημα προκαλεσε την ενωση του ανθρωπινου κοσμου με εναν εξωγηινο κοσμο ονοματι Xen,απο τον οποιο ανεξελεκτα μεταφερονται τερατα στην Γη.Τοτε εσεις,ως Gordon,καλειστε να πολεμησετε αυτα τα τερατα εως την "πηγη" και οταν στο τελος ξεμπερδεψετε μαζι τους,σας προσεγγιζει ενας μυστηριωδης αντρας με το ονομα G-Man ο οποιος σας κανει μια απλη προσφορα:Δουλευεις για μενα ή πεθανεις.Ο Gordon επιλεγει να δουλεψει με τον μυστηριωδη αντρα και καπου εκει τελειωνει το πρωτο Half Life.Ολα τα παραπανω προαναφερθεισα γεγονοτα αποτελουν την αναγκαια,συρικνωμενη και ελαχιστη απαραιτητη γνωση του lore ετσι ωστε να μπορειτε να ξεκινησετε το δευτερο Half Life.Και εδω υπαρχει και μια μικρη "αχιλλειος πτερνα"στο ολο lore του Half Life 2.Ειναι ιδιαιτερα πλουσιο τοσο σε προσωπα,οσο και σε καταστασεις αλλα σε περιπτωση που θες να παιξεις το δευτερο Half Life χωρις να εχεις παιξει το πρωτο,θα εχεις θεμα μιας και το παιχνιδι δεν φροντιζει να επεξηγησει εστω και σε εναν μικρο βαθμο την ιστορια του πρωτου παιχνιδιου,παροτι ειναι αρκετα περιπλεκομενη με την ιστορια του δευτερου,με αποτελεσμα αν δεν εχετε την ορεξη να παιξετε και τα 2 παιχνιδια,να πρεπει να ανατρεξετε σε wiki/youtube.Επεισης υπαρχουν τοσα ενδιαφεροντα referenses στο δευτερο παιχνιδι για το πρωτο,που αποτελουν ενα σεβαστο κομματι της συνολικης εμπειριας.
Τα γεγονοτα του Half Life 2,ξεκινανε 20 χρονια μετα το ατυχημα στο κεντρο ερευνων Black Mesa,με εσας παλι ως Gordon Freeman,να τοποθετηστε απο τον G-Man σε ενα τρενο καθοδον στην City 17.Η City 17,οπως και ολη η Γη,βρισκετε υπο τον ζυγο των Combine.Οι Combine ειναι μια διαγαλαξιακη συμμαχια διαφορων ειδων,οι οποιοι στα 20 χρονια που περασανε απο το ατυχημα,εισβαλανε στην Γη σκλαβονοντας την ανθρωποτητα,με σκοπο να κυριαρχησουνε σε ολες τις διαστασεις.Κατα την παραμονη σας στην City-17 ως σκλαβος,γρηγορα θα αντιληφθειτε την σιδερενια πυγμη με την οποια οι Combine διοικουν τους ανθρωπους.Η απολυταρχια,οι συνεχης επιδηξη ισχυος με τον στρατο,τις πολεμικες μηχανες και τα ρομποτ-κατασκοπους παντου και οι προπαγανδιστηκες ομιλιες του ηγετη τους στις ερημομενες πλεον πλατειες μετεφερουν το κλιμα τελεια.Αφου το τρενο λοιπον φτασει στην City 17 και αποβηβαστειτε,ξεκιναει και το παιχνιδι και απο εκει και περα το Half Life 2 ξεδιπλωνει με εναν ομολογουμενος υπεροχο τροπο την συνεχεια της ιστοριας της σειρας Half Life(διαρκειας 16 ωρων τερματισμενο στο normal)η οποια εχει καθηλωσει εκατομμυρια gamers ανα τον πλανητη απο την πρωτη μερα κυκλοφοριας της.


-Graphics
Οπως και ολα τα παιχνιδια της Valve,το Half Life 2 κανει χρηση της Source engine και μαλιστα αξιοποιει στο επακρο της δυνατοτητες της.Με animation,physics,περιβαλον και τοπια που θα ζηλευαν games της εποχης μας,δινει το συναισθημα και την "μυρωδια" της καταστασης της εποχης με εναν πολυ αξιολογο τροπο.Το Half Life 2 μετα απο 5 χρονια κλεισμενο υπο αναπτυξη στα "εγκατα" των developer της Valve,κυκλοφορησε στις 16/11/2004.Ειναι δηλαδη παιχνιδι δεκαετιας και πανω,αλλα παρολαυτα τα γραφικα του μπορουν να θεωρηθουν παραπανω απο αξιοπρεπεστατα ακομα και για παιχνιδι της τελευταιας πενταετιας.Απο αποψη αναλογιας εποχης-γραφικων παντως,σιγουρα ειναι πολυ ποιο μπροστα απο τα περισσοτερα παιχνιδια.
Τα animation,με ιδιαιτερη εμφαση στα facial animations ειναι,χωρις να μασαω τα λογια μου,εκθαμβωτικα.Στα τελεια απεικονισμενα προσωπα των χαρακτηρων,μπορειτε να διακρινεται με μεγαλη λεπτομερια τα συναισθηματα τους,τις ανησυχιες τους και τις φοβιες τους,πραγμα που βοηθαει πολυ στο να δεθειτε με τους χαρακτηρες και παροτι το παιχνιδι λακιζει ως αναφορα τα cinematics,μεσω των διαλογων κατα των γεγονοτων του παιχνιδιου ο πραγματικα καλοδουλεμενος αυτος τομεας αναδεικνυεται πολυ.Εδω βοηθαει πολυ και το καλοσχεδιασμενο artwork που δινει στον καθε χαρακτηρα,ως εναν βαθμο,δικα του χαρακτηριστικα.
Τα physics του παιχνιδιου κινουνται με την σειρα τους σε πολυ υψηλα επιπεδα,μιας και περα απο την υψηλη ακριβεια τους,το παιχνιδι σας δινει την ικανοτητα να αλληλεπιδρασετε με κυριολεκτικα ο,τι αντικειμενο βρισκετε γυρω σας,ειτε ειναι μια τηλεοραση που παιζει μονη της στο background,ειτε ειναι ενα παλιο ξεχασμενο μπουκαλι πεταμενο κατω,πραγμα που προσδειδει μια αισθηση ρεαλισμου παντου,οχι μονο γιατι εχετε την δυνατοτητα να πειραματηστειτε με το περιβαλον αλλα και γιατι σε συνδιασμο με το Gravity gun(για το οποιο θα μιλησουμε ποιο κατω) μπορειτε να χρησιμοποιησετε ως οπλα εναντια στους εχθρους σας οτιδηποτε υπαρχει γυρω σας.
Στο περιβαλον,μεταφραζετε πληρως η κατασταση της περιοδου,αφου μεσα στην φυσιολογικη πολη των ανθρωπων βλεπουμε πλεον,μετα την εισβολη των Combined,τις δικες τους "πινελιες" στην αρχιτεκτονικη της πολης με οδοφραγματα και φυλακια παντου αλλα και την μεγαλοπρεπη Citadel,που ειναι το τεραστιο αρχηγιο την Combine μεσα στην καρδια της πολης και δηλωνει εμμεσως την δυναμη και την ισχυ τους εναντι των ανθρωπων.

-Gameplay
Το γενικοτερο gameplay ειναι ελαφρως επαλαμβανομενο,με τον Gordon να καταδιωκετε απο διαφορους εχθρους και με κυριο στοχο να πηγαινει απο το σημειο Α στο σημειο Β.Αν δεν ηταν το καλογραμμενο σεναριο,το ατμοσφαιρικο περιβαλον και τα εκαστοτε,μετρια σε δυσκολια,puzzles να σπανε την μονοτονια της γενικοτερης ροης του παιχνιδιου τοτε σιγουρα θα κουραζε και η επαναληψη θα ηταν ποιο εντονη.Οπως και να χει,το παιχνιδι προσφερει τοση δραση που θα ικανοποιησει τους ποιο πολεμοχαρεις gamers.Πολυ ξυλο και πιστολιδι,με μονο αγκαθι να ειναι το μετριο A.I. των αντιπαλων που ακομα και στα μεγαλυτερα επιπεδα δυσκολιας δεν ειναι τοσο challenging οσο θα επρεπε -χωρις να ειναι ουτε ιδιαιτερα ευκολο βεβαια-.Εδω να πουμε οτι το Half Life 2 ειναι παιχνιδι "μιας χρησης".Παροτι εχει πολλα να προσφερει,απο την στιγμη που θα το τερματισετε και θα παρετε ολο το πακετο,δεν θα μπορεσετε ποτε ξαναπαιζοντας το παιχνιδι να αποκομησετε την ιδια εμπειρια,με αποτελεσμα το replayability να μην ειναι και το καλυτερο και να απευθυνεται κυριως στους trophy hunters.Το συστημα μαχης ειναι αρκετα απλο,με ενα ξεκουραστο U.I. και με εξαιρετικη ακριβεια στην μεθοδο στοχευσης των οπλων και το backfire των οπλων σχεδον ανυπαρκτο.
Στα των οπλων τωρα,βλεπουμε μια ευρεια γκαμα οπλων,πολλα απο τα οποια θυμομαστε απο το πρωτο Half Life,οπως τα κλασσικα one-hand pistols,το crossbow,το shotgun και assault rifle.Φυσικα ομως υπαρχουν και τα 2 οπλα-σημα κατατεθεν της σειρας Half Life,Gravity gun και Crowbar.Παροτι το Crowbar ειναι αυτο ακριβως που λεει και το ονομα του,δηλαδη ενα λοσταρι με το οποιο σπας κεφαλια,το Gravity gun ειναι ενα ποιο εφανταστο οπλο,καθως εχεις την δυνατοτητα να παιζεις με την βαρυτητα και να πετας/τραβας διαφορα αντικειμενα της επιλογης σου απο το περιβαλον γυρω σου και να τα χρεισιμοποιεις ως οπλα.Περα απο τα προφανεις αντικειμενα οπως τα βαρελια με βενζινη που σκανε μολις τα πεταξεις πανω στους αντιπαλους ή σε εναν τοιχο,πολλα αλλα πραγματα γυρω σας μπορουν πολλες φορες να αποτελεσουν σανιδα σωτηριας,ειδικα αν οι σφαιρες εχουν τελιωσει.Με λιγη φαντασια το πρωτοτυπο Gravity gun μπορει να αποβει πολυ ποιο χρησιμο απο οτι φενεται.
Αξιο αναφορας ειναι και το γεγονος οτι σε αντιθεση με το πρωτο Half Life,τωρα υπαρχει και η δυνατοτητα να επιβιβαστειτε σε οχηματα,για τα οποια αν και δεν εχετε επιλογη ως προς το ποιο θα επιλεγετε την καθε φορα,ειναι πολυ βολικα τοσο στον χειρισμο οσο και στην χρησιμοτητα,μιας και θα ειστε σε θεση να καλυπτετε σαφως πολυ μεγαλυτερη εκταση σε μικροτερο διαστημα απ'οτι με τα ποδια.


-Music/Sounds
Αν και ο μουσικος τομεας του Half Life 2 δεν ειναι κατι το ιδιαιτερο,ο ηχητικος του τομεας ειναι αξιοπρεπεστατος,αφου στο δυσκολο εργο του να μπορει ο παιχτης να πειραζει τα παντα γυρω του υπαρχει ο καταληλος ηχος για καθε κινηση,για καθε αντικειμενο.Το voiceacting ειναι αρκετα καλο αλλα λιγακι περιορισμενο μιας και ο Gordon,οπως στο πρωτο Half Life ετσι τωρα και στο δευτερο,δεν μιλαει ποτε αφηνοντας στους λοιπους NPC's την "ευθυνη" να αναδειξουν αυτην την πτηχη του παιχνιδιου,μια ευθυνη που την φερνουν σε περας με επιτυχια και εχουμε χαρακτηρες οχι μονο με ενδιαφερον προσωπικοτητες αλλα ο παιχτης,σε συνδιασμο με τα υπεροχα facial animation,το ωραιο voiceacting και τον ωραιο σχεδιασμο του καθε πρωταγωνιστη ξεχωριστα,αρχιζει να νοιαζεται και να συμπαθει πραγματικα τον καθε χαρακτηρα.

-Summing up
Το Half Life 2 προκειτε να χαρισει σε οποιον το παιξει,περα απο το αξιοπρεπεστατο γεματο δραση gameplay του,δυνατες ανατροπες με την ακρως ενδιαφερουσα πλοκη του και το ατμοσφαιρικο περιβαλον του.Αν και το να παιξει καποιος το Half Life 2 ειναι μια δυνατη εμπειρια απο μονη της,δεν συγκρινεται με τιποτα με την εμπειρια του να παιξει καποιος ολα τα Half Life μαζι,ενοωντας τα πρωτα 2 Half Life και τα 2 stand-alone DLC's του Half Life 2: Half Life epeisode 1&2,τουλαχιστον,τα οποια ερχονται να γεμισουν τις τοσες πολλες αναξιοποιητες πτυχες που αφηνουν με το τελος τους τα 2 πρωτα παιχνιδια.Αν και ειναι μικρα σε διαρκεια προσφερουν πολλα τοσο σε δραση οσο και σε πλοκη.Ευτυχως,αν και η τιμη δεν ειναι πολυ προσυτη αφου κυμενεται στα 28 ευρω στο steam για ολα τα παιχνιδια half life μαζι,συχνα πυκνα υπραχουν sales που ριχνουν την τιμη του πακετου στα ταρταρα.

-Θετικα:
-Πολυ ενδιαφερον σεναριο με βαθυ lore
-Πλουσιο σε δραση gameplay με ξεχωριστες "Half-Life" πινελιες
-Υπεροχα γραφικα και ρεαλιστικα physics
-Αξιοπρεπεστατο voiceacting

-Αρνητικα:
-Μετριο A.I.
-Αποδυναμομενη αντοχη
-Βασιζεται πολυ στον προκατοχο του
-Ο τροπος με τον οποιο "κυλαει" το παιχνιδι ενδεχετε να κουρασει λιγο

-Βαθμολογια:
-Γραφικα:10
-Ηχος:8.5
-Gameplay:9
-Αντοχη:8.5
-Γενικα: 9.0

September 17, 2015 (Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
9.5
Halo:Combat Evolved Review

-Hallo Halo!
Για οσους δεν ξερουν γερμανικα η παραπανω φραση σημαινει"Γεια Halo",μιας και ακριβως αυτο ειναι το συναισθημα που σου αφηνει το Halo:Comba Evolved μολις το τερματησεις.Οτι δηλαδη ηταν μια πρωτη γνωριμια με τον τεραστιο κοσμο του Halo.Το σεναριο σε αφηνει ολο υποσχεσεις για τα επομενα παιχνιδια της σειρας και δυστηχως σε αυτο συντελει και η ελαφρος μικρη διαρκεια του παιχνιδιου.Αλλα για αυτο θα μιλησουμε στην συνεχεια.Μια σημαντικη διευκρινηση πριν παω παρακατω ειναι οτι για το review εχω χρησιμοποιησει την pc εκδοση του παιχνιδιου,αρα δεν εχω παιξει καθολου multiplayer και αρα δεν μπορω να εκφερω αποψη για αυτον τον τομεα.Just saying.


-Story
Η πλοκη στο Halo ειναι σχετικα απλη,μιας και εχουμε την εξελιγμενη πλεον,μετα απο αρκετους αιωνες ανθρωποτητα,να ειναι σε πολεμο με την εξωγηινη φυλη Covenant.Λιγο κλισε στο πρωτο ακουσμα,αλλα η ιστορια αργοτερα σε διαψευδει κατηγοριματηκα.Τα γεγονοτα του παιχνιδιου,ξεκινουν(οσο ποιο spoilless γινεται)με την επιθεση των Covenant στο ανθρωπινο διαστημικο πολεμικο αεροσκαφος Pillar of Autumn,το οποιο εχει κλιθει να ερευνησει το ενδεχομενο υπαρξης ενος υπεροπλου στον τεχνιτο πλανητη σε σχημα δακτυλιου,γνωστο ως Halo,για να μην πεσει στα χερια των Covenant.Στο προαναφερθεις αεροσκαφος,αν μη τι αλλο,επιβαινεται και εσεις και οταν λεω "εσεις"ενοω φυσικα τον πασιγνωστο και μυστηριωδη πρωταγωνιστη της σειρας Halo,Master Chief.Αφου ξυπνησετε απο την κρυογονικη κατασταση στην οποια βρισκεστε και σας τρεξει ο τεχνικος μερικα τεστ για να δει την κατασταση της πανοπλιας σας,ξεσπαει και η επιθεση των Covenant και αναγκαζεστε να μπειτε και εσεις στην μαχη απο το πρωτο κιολας λεπτο.Να τονισω εδω,οτι ειναι ενδιαφερον το κυρος και ο θαυμασμος με τον οποιο σας μιλανε οι υπολοιποι στρατιωτες,αφου σας αποκαλουν "Sir!"και γενικα φαινετε οτι σας εχουν ολοι σε μεγαλη εκτιμηση.Σε πρωτη φαση,η πρωτη σας αποστολη ειναι να σωσετε το A.I του Pillar of Autumn,Cortana,η οποια εμπεριεχει ευθραυστες πληροφοριες για την ανθρωποτητα και αν επεφταν στα χερια των Covenant θα ηταν ουσιαστηκα η αρχη του τελος του πολεμου για τους ανθρωπους.Μετα απο εκει και περα θα ακολουθησουν 10 "ενοτητες" αν μπορω να τις πω ετσι,μιας και ενω στις πρωτες αποστολες το περιβαλλον αλλαζει ριζικα,στα υπολοιπα δεν αλλαζει σχεδον καθολου και μοιαζει με μια μεγαλη αποστολη.Η συνολικη διαρκεια του παιχνιδιου ειναι περιπου 13,5-14 ωρες(τερματισμενο στο normal) γεματες δραση και ακομα ποιο γεματους γεμιστηρες!
-Graphics
Τα γραφικα ειναι αξιοπρεπεστατα για την εποχη τους,ξεκουραστα στην οψη,δηλαδη ουτε παιδευεσε να διακρινεις κατι γυρω σου,ουτε σου κοβουν τα φτερα για να παιξεις το παιχνιδι οπως αλλα παλιοτερα games που προσωπικα δεν μπορουσα να παιξω λογο γραφικων αν και θα το ηθελα(π.χ.TES Morrowind).Το καθε αλλο μαλιστα.Το καθε επειπεδο του παιχνιδιου εχει ενα πολυ ρεαλιστικο περιβαλλον(μιλοντας παντα για τα δεδομενα της εποχης)που δενει ομορφα με το background και σε συνδιασμο με τον ουρανο του Halo,που προσωπικα μου εκανε τρομερη εντυπωση,χαριζει ενα πολυ ωραιο θεαμα.Κατα την διαρκεια του παιχνιδιου θα υπαρξουν αρκετες φορες που θα σταματησετε και θα χαζεψετε τον κοσμο γυρω σας και θα πειτε απλα"...Damn..".Αξια αναφορας ειναι και τα textures,τα οποια δεν περιμενα τοσο καλα σε καμια περιπτωση.Ειχα προετοιμαστει να παιξω ενα παιχνιδι σχεδον δεκαπενταετιας και εμεινα ολιγον εκπληκτος.Οι σφαιρες,οι χειροβομβιδες και τα λαστιχα των οχηματων σηκωναν κανονικα σκονη,ο φακος αντανακλουσε παντου,οι σφαιρες αφηναν σημαδια στους τοιχουν,στο Warthog οταν πυροβολουσες απο το οπλοπολυβολο του εβλεπες τους καλικες να πεταγονται παντου χωρις να εξαφανιζονται και γενικα ειχε μια μυρωδια ρεαλισμου παντου.Για τους ποιο κακομαθημενους ως αναφορα τα γραφικα,υπαρχει και η anniversary εκδοση του παιχνιδιου με ελαχιστες διαφορες/πρωσθηκες απο το παλιο παιχνιδι και βελτιωμενα γραφικα,αλλα δεν ειναι αναγκαιο σε καμια περιπτωση.


Τα cinematics ηταν με την σειρα τους καλοφτιαγμενα,με ωραιους διαλογους και ανατροπες που καθηλωνουν.Ουτε πολλα ηταν,ουτε κρατανε τοσο που νιωθεις βαρεμαρα και αδιαφορια.
-Gameplay
(θυμιζω οτι το παιχνιδι παιχτηκε σε pc)
Ο χειρισμος ειναι αρκετα απλος μιας και ακολουθει το κλασσικο μοτιβο των fps στα pc,δηλαδη πυροβολας με το αριστερο κλικ,ριχνεις χειροβομβιδα με το δεξι κλικ,με το μεσαιο κλικ εστιαζεις,με τα πληκτρα w/a/s/d περπατας,με το Space πηδας,με το f κανεις melee attack και με το q ανοιγοκλεινεις τον φακο σου.Ο λογος που το Halo ειναι τοσο διασημο για το gameplay του,ειναι οτι απεδειξε οτι τα fps μπορουν να παιζονται σε αρκετα υψηλα επιπεδα και στις κονσολες.Αλλα αυτο το καταφερε με ενα συστατικο το οποιο διακρινεις και στους υπολογιστες.Απλοτητα.Το gameplay ειναι φιλικο στον νεο χρηστη ο οποιος μεσα σε μολις 30 λεπτα παιχνιδιου μπορει να λεγεται με ασφαλεια πλεον εμπειρος χρηστης.Δεν εχεις πολλα να μαθεις ως αναφορα τον χειρισμο,αλλα αντιθετα πρεπει να μαθεις τακτικες.Στις μαχες θα υπαρχουν παντου διαφορα κολπα,οχηματα,plasma cannons,υψωματα και μικρα τουνελ σε ορισμενες περιπτωσεις,που μεσω αυτων θα μπορεις να βρεθεις πισω απο τον εχθρο σου που θα σε βοηθανε να τους "καθαρισεις"ολους.Σε ορισμενες περιπτωσεις θα εχεις και την επιλογη του stealth που μπορει να φανει πολυ χρησιμη.Σπανια θα υπαρχει μονο ενας τροπος για να σκοτωσεις τους αντιπαλους σου και σπανια θα συμβαινει με τον ιδιο τροπο,καθως οι μεταβλητες θα αλλαζουν συνεχως και θα εξελισετε διαφορετικα σε καθε playthrough,η καθε μαχη.Εδω να πουμε οτι το παιχνιδι εχει μετριο replayability και απευθυνετε κυριως στους achivement hunters,αφου μολις το τελιωσεις στο normal θα θες να το τερματησεις και στο Hard/Legendary ή να ξαναπαιξεις την ιδια πιστα μονο και μονο για να σωσεις ολους τους στρατιωτες σου,απλα και μονο για να το κανεις τελεια.Ενα επεισης θεμα ειναι οι επαναλαμβανομενες πιστες του παιχνιδιου,καθως θα θυμησει λιγο οτι περνατε απο το ιδιο σημειο ξανα και ξανα.Πραγματικα υπηρξαν κανα δυο φορες που χαθηκα και μου πειρε λιγη ωρα να ξαναβρω τον δρομο μου
Το Α.I. κινειται σε πολυ υψηλα επιπεδα,αφου οι Covenant δουλευουν πραγματικα σαν ομαδα,με τους μεγαλυτερους να προστατευουν τους μικροτερους,να προσπαθουν να σε κυκλοσουν,να υποχωρουν συντεταγμενα,να μπορουν να "διαβασουν"αρκετα καλα την εκαστοτε κατασταση και να πραξουν αναλογα.Εξισου καλο,προς εκπληξη μου,ηταν και το A.I. των στρατιωτων σου,οι οποιοι σε ακολουθανε παραταγμενοι σε εναν κυκλο με εσενα στην κεφαλη,σκορπουσανε οταν ξεσπαγε η μαχη και οχι μονο καλυβοντουσαν αλλα καταλαμβανανε και θεσεις ισχυος,οπως λοφακια,και ηταν σε θεση να βγαλουν εκτος μαχης εναν σεβαστο αριθμο αντιπαλων.Στα οπλα τωρα,υπαρχει μια καλη ποικιλια,με το καθε οπλο να εχει τα δικα του χαρακτηριστηκα,τα υπερ και τα κατα του και σε συνδιασμο με το γεγονος οτι μπορουσες να κρατησεις μεχρι 2 οπλα,σε εβαζε σε σκεψεις για την στρατηγικη σου.Υπαρχουν ομως και μερικα "αγκαθια"τα οποια θεωρουνται λυμενα στα σημερινα fps,αλλα καλως/κακος υπαρχουν στο παιχνιδι,και λεω καλος/κακος γιατι για πολλους μπορει να θεωρηθει απλα challenge.Ενα εξ αυτων ειναι το γεγονος οτι δεν εχεις την δυνατοτητα να βρεις ολα τα οπλα σε ολες τις πιστες.Για παραδειγμα,το sniper το οποιο ανταποκρινετε στον τροπο με τον οποιο παιζω,το συναντας σχετικα νωρις (δεν spoilarw τι και που).Μολις τελιωσει ομως,η αποστολη στην οποια το συναντας,το ξανασυναντας στις τελευταιες πιστες με αποτελεσμα να το ψαχνω σε ολο το παιχνιδι σχεδον ασκοπα.Επεισης δεν εχεις την δυνατοτητα να διαλεξεις τα οπλα σου στην αρχη καθε αποστολης.Μαλιστα παροτι μπορει να τερματισεις την ταδε πιστα με ενα pistol και ενα assault rifle για παραδειγμα,το παιχνιδι σου κανει reset τα οπλα και τις σφαιρες και μπορεις να βρεθεις με ενα pistol και ενα plasma gun,πραγμα που πολλες φορες μπορει να αποβει ενοχλητικο μιας και δεν θα νιωσεις το ιδιο βολικα με ολα τα οπλα.Ενα αλλο σημαντικο μειονεκτημα ειναι οτι δεν μπορεις να κανεις εστιαση σε ολα τα οπλα.Η δυνατοτητα εστιασης υπαρχει μονο στα pistol και sniper rifles.Δεν θα σας λειψει ιδιαιτερα βεβαια,αλλα σε μερικες περιστασεις θα βρειτε το εαυτο σας να λεει"γιατι πεταξα το pistol ρε γαμωτο..!"Και ενα τελευταιο ποιο "προσωπικο παραπονο",ειναι οτι τουλαχιστον πανω στο Warthog δεν υπαρχει δυνατοτητα να οδηγαει καποιος συμμαχικος στρατιωτης και εσεις να εισται ειτε στην θεση του συνοδηγου,ειτε στο μεγαλο οπλοπολυβολο και να μοιραζετε θανατο δεξια-αριστερα οπως τρεχει το αμαξι μεσα στους εχθρους σας.Υπαρχει μονο η δυνατοτητα να οδηγατε εσεις και μονο τοτε ερχονται και ανεβενουν στο οχημα και οι υπολοιποι στρατιωτες.
Απο την αλλη μερικες ευχαριστες πινελιες ειναι οτι μετα απο μια μαχη,σε αντιθεση με πολλα αλλα παιχνιδια,τα πτωματα δεν εξαφανιζονταν,ετσι ωστε οταν ξαναπερναγες απο ενα σημειο που εγινε μαχη πριν,βλεπεις ολο το μακελειο που ειχε γινει και δημιουργοταν μια ωραια αισθηση συνεχους δρασης.Επεισης το συστημα με τα checkpoint ηταν πολυ βολικο μιας και περα απο το μικρα loading times,μετα απο καθε μικρη ή μεγαλη μαχη εκανε save αυτοματα.Πολυ σπανια θα νιωσετε να σας πεταει πιο πισω απο οτι θελετε.

Ο χειρισμος των οχηματων ειναι λιγακι περιεργος,καθως για να οδηγησεις το Warthog δεν χρησιμοποιηεις ολα τα κουμπια,παρα μονο το w/s για να πηγαινεις μπροστα/πισω και για να κατευθυνεις δεξια/αριστερα το οχημα χρησιμοποιεις την καμερα με το ποντικι.Η μεθοδος αυτη,δεν εφαρμοζεται σε ολα τα οχηματα,παρολ'αυτα ειναι αξια αναφορας αν και θα την συνηθησετε σχετικα γρηγορα.Τα οχηματα παντως ειναι αρτια κατασκευασμενα τοσο στον τροπο που πυροβολανε,που και εδω οπως και στα οπλα εχουν τα πανω και τα κατω τους,οσο και στην ποικιλια,μιας και θα κληθειτε να οδηγησετε μεχρι και εξωγηινο-καταδρομικο αεροσκαφος ενος ατομου περα των μικρων οχηματων εδαφους.
-Music/Sound
Οι διαλογοι στο Halo,περα απο το πραγματικα υψηλου επιπεδου voiceacting,εχουν και μια αρκετα μεγαλη ποικιλια στους διαλογους και στις in-game ατακες,τοσο στρατιωτων οσο και Covenant.Η καθε πλευρα εχει περιπου μια ντουζινα διαφορετικες ατακες,με αποτελεσμα τουλαχιστον,ως αναφορα τους στρατιωτες να ξεχωριζουν ως εναν μικρο βαθμο ως μοναδες πετοντας trash talk φρασεις μεσα στην μαχη.Ως αναφορα τις μουσικες επενδυσεις τοσο στο μενου,οσο και στο παιχνιδι,ειναι πανω απο καταλληλες και σε βαζουν στο κλιμα τις εκαστοτε καταστασης για τα καλα.Επιασα μαλιστα τον εαυτο μου μερικες φορες να μην παρατηρω καν την μουσικη υποκρουση της μαχης,αφου εδενε τοσο καλα με την ολη δραση,και να την καταλαβενα μονο οταν τελειωνε η μαχη και σταματαγε η μουσικη.Μια επεισης ευχαριστη νοτα,ηταν οι αστειες σε καποια σημεια ατακες της Cortana,η οποια αν και A.I. εχει μια ωραια αισθηση του χιουμορ που συχνα-πυκνα αναδικνυει.
-Συνοψιζοντας
Το Halo:Combat Evolved ειναι ενα παιχνιδι που θα σας καθηλωσει απο την αρχη μεχρι το τελος και ας ειναι εντελως αλλης δεκαετιας.Εχει σχεδον αρτιο περιεχομενο με τρομερο gameplay γεματο δραση-ακομα και λαμβανοντας υπ'οψην ολες τις μικροελειψεις- υπεροχη ιστορια και μουσικη επενδυση και καλοφτιαγμενες αναλογιες γραφικων.Ολα αυτα ερχονται απο ατομο που μεχρι πρωτινος δεν σκεφτοταν,τουλαχιστον οχι σοβαρα,να παρει κονσολα.Ειμαι pc gamer χρονια και η σειρα halo ειναι ο καλυτερος τροπος για να ξεκινησω να παιζω και σε κονσολες.Και εαν ολα αυτα ερχονται απο ενα παιχνιδι του 2001(2003 για pc) τοτε ουτε καν μπορω να σκεφτω τι με περιμενει στα επομενα παιχνιδια τις σειρας!
Θετικα:
-Πολυ καλο σεναριο
-Αξιοπρεπεστατα γραφικα
-Απολαυστικη μουσικη/voiceacting
-Βολικο γεματο δραση gameplay
-Πανεξυπνο A.I. που δεν εχει τιποτα να ζηλεψει απο τα σημερινα παιχνιδια

Αρνητικα:
-Μικρο αγκαθια στο gameplay
-Μια ελαφρια αισθηση επαναληψης στις πιστες
-Θα μπορουσε να εχει 1-2 ωρες παραπανω διαρκεια

Βαθμολογια:
Γραφικα: 9
Ηχος: 9.5
Gameplay: 9.2
Αντοχη: 9.5
Γενικα: 9.3
Την εποχη του,το Halo:Combat Evolved ηταν παιχνιδι απο τα λιγα και σημερα ειναι ακομα ενα απο αυτα.

2 results - showing 1 - 2