Reviews written by Angel

3 results - showing 1 - 3
Ordering
October 28, 2017 (Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
7.5
Το Ταξίδι στον Κάτω Κόσμο



Η Ninja Theory είναι ενα indie studio με περιορισμένο budget και πόρους. Έγινε γνωστή μέσω των Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West και το reboot της σειράς Devil May Cry. Το επόμενο βήμα της εταιρείας είναι το Hellblade:Senua’s Sacrifice. Οπλισμένο με πολύ όμορφα γραφικά,ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα,μια σκληροτράχηλη και ταυτόχρονα πολύ ευαίσθητη ηρωίδα καθώς και την χρήση μιας μείξης Νορβηγικής,Κέλτικης και Σκανδιναβικής μυθολογίας, το Hellblade έκλεψε τις εντυπώσεις όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Gamescome το 2014. Όμως τα χαρακτηριστικά που ανέφερα παραπάνω σίγουρα δεν είναι αυτά που έκαναν το παιχνίδι να ξεχωρίσει τόσο πολύ από άλλα παιχνίδια της εποχής μας και της κατηγορίας του. Το ατού του είναι ο ηχητικός τομέας και το γεγονός ότι η ηρωίδα μας πάσχει από ψυχικές ασθένειες. Το review αφορά την έκδοση σε PC και θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω όσον το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες δίχως να σας κάνω spoil.


Ιστορία


Η ιστορία μας ξεκινάει με την Senua να ταξιδεύει προς την Ηelheim.Σκοπός της είναι να επαναφέρει την ψυχή του αγαπημένου της Dillion στο βασίλειο των ζωντανών. O Dillion χρησιμοποιήθηκε σαν θυσία προς τους θεούς γιατί οι Vikings έκαναν πάντα θυσίες πριν ή κατά την διάρκεια των επιδρομών (raids) τους για να τους ευνοήσουν στην μάχη αλλά και στα λάφυρα τα οποία θα επέστρεφαν στις οικογένειες τους. Ως προς την μυθολογία η μόνη θεότητα που μπορούσε να επαναφέρει στην ζωή τους νεκρούς, ήταν η κόρη του Loki, βασίλισσα του κάτω κόσμου γνωστή και ως Hela. Έτσι λοιπόν η Senua θα πρέπει να βρει κάποιον τρόπο έτσι ώστε να πάρει την ψυχή του αγαπημένου της από την Hela. Σίγουρα έχετε παρατηρήσει ότι η ηρωίδα μας κουβαλάει μαζί της ενα κρανίο,το οποίο ανήκει στον χαμένο Dillion. Αρχικά θα σκεφτείτε ότι ευθύνεται η ψυχωτική της συμπεριφορά για αυτό και εν μέρει θα έχετε δίκιο αλλά ο κύριος λόγος είναι επειδή υπήρχε η πεποίθηση ότι η ψυχή του ανθρώπου “κατοικεί” στο κεφάλι, οπότε ήταν ο μόνος τρόπος για να ελευθερώσει την ψυχή του αγαπημένου της. Η Senua δεν είναι μόνη της στην προσπάθεια αυτή. Καθ’όλη την διάρκεια του ταξιδιού της θα ακούτε τον Druth να εξιστορεί τις ιστορίες του μέσω κάποιων ρούνων που θα βρείτε μέσα στον κόσμο του Hellblade. Μέσα από τις ιστορίες του Druth, θα διευρύνετε τις γνώσεις σας πάνω στην μυθολογία στην οποία στηρίχτηκε το παιχνίδι. Επίσης βοήθεια και καθοδήγηση θα λάβετε και από τον ίδιο τον Dillion ο οποίος επεμβαίνει κάθε φορά που η Senua χρειάζεται λίγο “σπρώξιμο” για να συνεχίσει το ταξίδι της και να μην παραιτηθεί. Μπορεί ακόμα να συναντήσετε κάποια πρόσωπα κατά την διάρκεια της περιπέτεια σας. Πρόκειται για την μητέρα της Senua,την Galena. H Galena είχε το ίδιο χάρισμα και κατάρα με την Senua (inner eye όπως το αποκαλεί ο Druth) και μπορούσε να δει το “σκοτάδι” και διάφορους ρούνους στο περιβάλλον της. Βοήθεια ακόμα θα λάβετε και από μια “σκιά” η οποία οποία σας καθοδηγεί με τον δικό της τρόπο μέσα από το σκοτάδι της Hel και αργότερα θα αποκτήσει και πρόσωπο.


Καθώς φτάνετε προ των πυλών της Helheim θα κάνει την εμφάνιση του το λεγόμενο ‘darkness” μέσω του οποίου θα λάβετε μια αρρώστια,το dark rot. Σε αυτό το σημείο το παιχνίδι θα σας ενημερώσει ότι όσο πεθαίνετε τόσο θα αναπτύσσεται και το corruption το οποίο ξεκινάει από το χέρι της Senua και θα ανεβαίνει πιο πάνω με τον κάθε θάνατο σας. Όταν φτάσει στο κεφάλι της τότε θα πρέπει να ξεκινήσετε το παιχνίδι από την αρχή. 
Πριν διασχίσετε τις πύλες της Helheim θα πρέπει να περάσετε τα trials δυο θεών και έπειτα να τους νικήσετε σε μονομαχία. Πρόκειται για τον θεό της φωτιάς, Surt και τον θεό των ψευδαισθήσεων, Valravan. Για να φτάσετε όμως και να τους αντιμετωπίσετε θα πρέπει να λύσετε πρώτα τους διάφορους γρίφους που σας έχουν θέσει. Όσο προχωράτε το story θα καταλάβετε ότι η μαχήτρια μας πασχίζει να ξεπεράσει φοβίες και προβλήματα του παρελθόντος. Πρέπει να αντιμετωπίσει τους εσωτερικούς της δαίμονες αλλά και όλες τις προκλήσεις που θέτει το ίδιο της μυαλό στην ίδια μιας και πάσχει από ψύχωση και από σοβαρά ψυχικά τραύματα. Όταν μπείτε πλέον μέσα στην Hel και η δύναμη του σκοταδιού μεγαλώνει, η Senua αντιλαμβάνεται ότι θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από τις ικανότητες στην μάχη για αντιμετωπίσει την Hela. Για καλή της τύχη θα βρει το θρυλικό Gramr, ένα σπαθί το οποίο μπορεί να σκοτώσει μέχρι και θεούς. Όμως για να το διεκδικήσει πρέπει να αποδειχθεί άξια από τον Odin οπότε πρέπει να περάσει 4 δοκιμασίες. Σε αυτές θα αντιμετωπίσει τους χειρότερους φόβους της και θα έρθει πιο κοντά στην αλήθεια σε σχέση με το παρελθόν της αλλά και την κατάρα που κουβαλάει (το Inner eye και την ψυχωτική συμπεριφορά της).




Γραφικά και Ατμόσφαιρα


Η Unreal Engine 4 δείχνει τα δόντια της καθώς ο κόσμος του Hellblade είναι πολύ προσεγμένος και πάρα πολύ όμορφος. Η ατμόσφαιρα είναι σκοτεινή και καταφέρνει να περάσει την φρίκη που βιώνει η Senua και σε εμάς τους παίχτες Όπου και αν κοιτάξετε θα βρείτε προσεγμένα τοπία και έναν δυναμικό κόσμο ο οποίος συνεχώς αλλάζει. Από εκεί που είστε σε ένα ηλιόλουστο δάσος ξαφνικά ξεσπάει καταιγίδα και όλα σκοτεινιάζουν. Το παιχνίδι δεν είναι ιδιαίτερα “βαρύ”, παλιότερα μηχανήματα δεν θα έχουν πρόβλημα να το τρέξουν σε υψηλές ρυθμίσεις και σε 1080p. Σε κάποια σημεία όμως τα FPS πέφτουν αρκετά δίχως αιτία. Από εκεί που είστε σε ένα δάσος και παντού υπάρχουν νερά, runes και πάρα πολλές σκιές και τρέχετε στα 60 FPS, προχωράτε στην επόμενη περιοχή που έχει τρεις τοίχους και δύο δέντρα και βλέπετε το meter σας να δείχνει 40 και σαν να μην έφταναν όλα αυτά η συγκεκριμένη περιοχή απαιτεί και μάχη και σας υπενθυμίζω ότι αν πεθαίνετε πολύ το progress σας θα γίνει reset οπότε μπορείτε να καταλάβετε πόσο απογοητευτικό μπορεί να αποβεί το παραπάνω πρόβλημα. Απίστευτη λεπτομέρεια θα παρατηρήσουμε και στις εκφράσεις της Senua αλλά και στο σώμα της όπως φυσικά και στα animations. Η Ninja Theory έχει κάνει εκπληκτική δουλειά με το motion capture και φαίνεται ότι έχει δουλέψει όλο τον οπτικό τομέα με πολλή προσοχή.


Combat και Γρίφοι


Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, καλείστε να λύσετε κάποιους γρίφους. Ας πάρουμε για παράδειγμα τους δύο θεούς Surt και Valravan.
Για τον Surt θα πρέπει να εντοπίσετε runes στο περιβάλλον σας τα οποία αποτελούν κλειδιά για κάποιες πύλες μέσω του focus. Έπειτα καλείστε να βρείτε τα διάφορα tributes και να τα ενεργοποιήσετε πάλι μέσω του focus. Γενικώς η επίλυση γρίφων χρησιμοποιεί αρκετά την “συγκέντρωση” ( focus) του “inner eye” της Senua. Όσο για τον Valravan θα συναντήσετε διάφορα portals όπου κοιτάζοντας από μέσα τους αλλάζει το τοπίο. Μπορεί να εξαφανιστεί ένας τοίχος που σας εμπόδιζε ή να εμφανιστεί κάποια γέφυρα η οποία πριν δεν υπήρχε. Θα χρειαστεί να ευθυγραμμίσετε και κάποια κοράκια (focus) με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να σχηματιστεί το seal του Valravan και έτσι θα σας επιτραπεί η πρόσβαση στον επόμενο γρίφο/μάχη. Σύμμαχοι σας στην επίλυση των γρίφων καθώς και στο navigation είναι οι φωνές που ακούει η πρωταγωνίστρια. Σας ενημερώνουν για το αν είστε κοντά στην λύση ενός γρίφου ή αν πηγαίνετε προς την σωστή κατεύθυνση Αργότερα θα πρέπει να λύσετε μια μείξη των παραπάνω γρίφων και όσο το παιχνίδι φτάνει στο τέλος του, οι γρίφοι θα απαιτούν περισσότερη εξερεύνηση και φαντασία χωρίς να γίνονται κουραστικοί. Αρνητικό βέβαια αποτελεί το ότι δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία γρίφων μιας και συναντάμε μόλις τρία/τέσσερα είδη γρίφων εξαρτάται από τον διαχωρισμό που θα κάνετε και εσείς οι ίδιοι.


Ας περάσουμε στο σύστημα μάχης. Το combat είναι αρκετά αργό και δεν χρειάζεται να έχετε φοβερά αντανακλαστικά για να κατατροπώσετε τους εχθρούς σας οπότε ακόμα και αν δεν έχετε παίξει πολλά hack and slash, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Δυστυχώς το Hellblade δεν προσφέρει μεγάλη ποικιλία από εχθρούς ούτε ιδιαίτερα μεγάλη πρόκληση στην μάχη. Προσωπικά τερμάτισα το παιχνίδι την πρώτη φορά στο hard και δεν μπορώ να πω ότι δυσκολεύτηκα. Υπάρχουν 4 επίπεδα δυσκολίας. Το auto το οποίο καθορίζει την δυσκολία ανάλογα με την δικιά σας συμπεριφορά στην μάχη, το easy, το normal και το hard. Το A.I δεν είναι τόσο έξυπνο όσο θα περίμενα. Δεν ήταν λίγες οι φορές όπου από τους 5 εχθρούς που έχω να αντιμετωπίσω μόνο αυτός που είναι locked στην κάμερα μου επιτίθεται με σκοπό να με σκοτώσει και οι υπόλοιποι παίρνουν τον χρόνο τους δίχως να νιώθω ιδιαίτερη απειλή. Θα προσπαθήσουν να σας περικυκλώσουν για να σας βαρέσουν από πίσω αλλά σε καμία περίπτωση το A.I δεν ακολουθεί τα πρότυπα του DmC όπου οι αντίπαλοι σε μεγαλύτερες δυσκολίες δεν σε αφήναν σε χλωρό κλαρί. Το combat είναι αρκετά απλό, μοιάζει αρκετά με το Witcher 3. Έχει dodge,block/parry (αν το κάνετε στο σωστό timing), fast/heavy και melee (για να κάμψετε την άμυνα των αντιπάλων) attacks. Όπως σε κάθε hack and slash game μπορείτε να κάνετε chain τις επιθέσεις σας μέχρι ένα finisher το οποίο σπάει το combo σας. Επειδή δεν υπάρχει tutorial για το combat θα πρότεινα να κάνετε κάποιους πειραματισμούς για να εξοικειωθείτε όσο πιο γρήγορα γίνεται με το σύστημα μάχης. Επίσης υπάρχει ενα run button το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέσα στο combat (αλλά και έξω από αυτό) και να κάνετε "έξτρα" επιθέσεις. Πχ αν τρέχετε προς έναν αντίπαλο και κάνετε light attack τότε η Senua θα κάνει ένα γρήγορο charge προς τον αντίπαλο. Φυσικά γίνονται αντίστοιχοι συνδυασμοί και με τα heavy/melee attacks. Επειδή ακριβώς το σύστημα μάχης είναι απλό, με λίγη προσοχή θα το κάνετε master πολύ γρήγορα.


Οι εχθροί που θα αντιμετωπίσετε έχουν ως εξής :οι απλοί πολεμιστές που έχουν ενα balance στις επιθέσεις τους, τα “κοράκια” τα οποία κάνουν και κάποιες ranged επιθέσεις και γενικώς είναι πιο γρήγορα στις κινήσεις τους, τους πολεμιστές με ασπίδα οι οποίοι είναι οι πιο κουραστικοί, τους πολεμιστές με “βαριά” όπλα που είναι και πιο αργοί αλλά προκαλούν μεγάλη ζημιά και τελικώς τα bosses των οποίων οι κινήσεις διαφέρουν. Ακόμα κάποιοι εχθροί από τους παραπάνω μπορεί να εμφανίζονται με μια μορφή σκιάς (shadow form). Σε αυτή την περίπτωση δεν μπορείτε να τους χτυπήσετε εκτός αν χρησιμοποιήσετε το focus (in combat). Το focus μέσα στην μάχη λειτουργεί με charges. Το μέγιστο είναι 3 και παίρνετε charges με σωστά parries/blocks/dodges και φυσικά δέρνοντας τους εχθρούς σας. Όταν το χρησιμοποιήσετε τότε οι εχθροί σας κινούνται σε slow motion ενώ η δικιά σας ταχύτητα αυξάνεται. Επίσης όσοι είναι στο shadow form γίνονται ευάλωτοι σε χτυπήματα. Όταν πάρετε το Gramr θα μπορείτε να κάνετε charge τα heavy attacks σας αλλά και να βγάζετε τους αντιπάλους σας από το shadow form με parry δίχως να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε κάποιο charge του focus σας. Τέλος η ζημιά που προκαλείτε στους αντιπάλους σας εμφανίζεται στο σώμα τους με κάποια κόκκινα “κοψίματα”. Όσο πιο πολλά τα κόκκινα σημάδια τόσο πιο κοντά είστε στο να βγάλετε τον συγκεκριμένο εχθρό εκτός μάχης. Όσο πιο πληγωμένοι είναι οι εχθροί, τόσο πιο αργά θα κινούνται καθώς επίσης θα καλύπτουν τις πληγές τους. Οι φωνές που ακούτε, επίσης θα σας ειδοποιούν για το αν κάποιος αντίπαλος είναι κοντά στον θάνατο και θα σας ωθήσουν να τον αποτελειώσετε αλλά σας προειδοποιούν και για επιθέσεις που έρχονται από πίσω σας έτσι ώστε να προλάβετε να τις αποφύγετε.


Ήχος


Ερχόμαστε στο πιο δυνατό σημείο του παιχνιδιού, τον ήχο. Ηχητικά το Hellblade ρίχνει σαγόνια. Το voice acting είναι εκπληκτικό. Όλοι οι voice actors έχουν δώσει τον καλύτερο τους εαυτό και αυτό φαίνεται από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Τα ηχητικά εφέ τόσο στις φωνές όσο και στις εναλλαγές της ατμόσφαιρας είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Το δε soundtrack δεν θα μπορούσε να συνάδει καλύτερα με την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Οι ηχητικές υποκρούσεις όπως οι βροντές, τα βήματα, οι φωνές κτλπ είναι τόσο ρεαλιστικές που με την χρήση ακουστικών εκτοξεύουν το immersion στα ύψη. Κάπου εδώ πρέπει να τονίσω ότι η χρήση ακουστικών είναι απαραίτητη για να βιώσετε αυτή την εμπειρία στο μέγιστο δυνατό επίπεδο. Η παραμικρή σκέψη που περνάει από το μυαλό της Senua μεταφέρεται σε εμάς μέσω των ψιθύρων που ακούμε λόγω της ψυχωτικής της κατάστασης. Άλλοτε μπορεί να σας επιβραβεύουν για κάτι που καταφέρατε και άλλοτε μπορεί να σας αποθαρρύνουν αν δεχθείτε κάποιο χτύπημα κατά την διάρκεια της μάχης.




Συμπερασματικά έχουμε να κάνουμε περισσότερο με μια εμπειρία που ξεπερνάει τα όρια ενός παιχνιδιού. Σίγουρα πρόκεται για μια πρωτότυπη ιδέα και η Ninja Theory δούλεψε με πολύ μεράκι και αγάπη και το αποτέλεσμα σε καμία περίπτωση δεν απογοητεύει. Οι developers ήρθαν σε επαφή με άτομα που εμφάνισαν συμπτώματα ψυχωτικής συμπεριφοράς αλλά και με ειδικούς πάνω στον τομέα των ψυχικών ασθενειών. Το παιχνίδι διαρκεί μόλις 6-7 ώρες και ειδικά στον τομέα των γρίφων επαναλαμβάνεται αλλά δεν κουράζει λόγω της μικρής του διάρκειας. Το Hellblade προσφέρει την ποιότητα ενός triple A τίτλου όπως υποσχέθηκε η εταιρεία ανάπτυξης και μάλιστα στην μισή τιμή. Σίγουρα ήθελα και άλλο αλλά αν οι developers προσπαθούσαν να το κάνουν μεγαλύτερο ίσως να μην είχαμε το αντίστοιχο αποτέλεσμα.




Γραφικά: 9/10
Ήχος: 10/10
Gameplay: 8/10 
Αντοχή: 6/10 

June 28, 2017 (Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
9.0
Ενα Πανέμορφο Platform

Το Ori And the Blind Forest είναι ένα 2d platform game απο την Moon Studios.Η ιστορία περιστρέφεται γύρω απο τον Ori,ένα guardian spirit, και το Sein το οποίο είναι το "φως και τα μάτια" της "ψυχής" του δάσους στο οποίο ο Ori ζεί.Φυσικά αφού μιλάμε για δάσος είναι φυσικό ότι υπάρχουν και άλλες μορφές ζωής εκτός απο τον Ori.

Το ταξίδι μας ξεκινάει απο την στιγμή που ο νεογέννητος Ori πέφτει απο το μεγάλο δέντρο κατά την διάρκεια μιας καταιγίδας και αργότερα εντοπίζεται απο την Naru η οποία αποφασίζει να μεγαλώσει τον Ori σαν παιδί της.Η ευτυχία τους όμως κράτησε λίγο καθώς το spirit tree έχασε την δύναμη του με αποτέλεσμα το δάσος να αρχίσει να πεθαίνει.Έτσι ο Ori θα προσπαθήσει να επαναφέρει το δέντρο στην αρχική του δόξα.Το guardian spirit μας θα λάβει την βοήθεια άλλων υπερασπιστών του spirit tree.Όπως αργότερα θα ανακαλύψετε, ο λόγος που το spirit tree έχασε την δύναμη του, είναι η Kuro,μια μεγάλη κουκουβάγια η οποία θέλει εκδίκηση για τον χαμό των παιδιών της.

Τα γραφικά του Ori And the Blind Forest είναι εκπληκτικά και πολύ προσεγμένα για ένα 2d platform.Σίγουρα ένα απο τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού είναι τα τοπία που μπορείτε να εξερευνήσετε με ελευθερία.Αν και στην οθόνη σας θα υπάρχουν πολλά χρώματα, το παιχνίδι δεν θα σας κουράσει καθόλου.

Όσον αφορά το gameplay, έχετε κάποια special abilities τα οποία μπορείτε να ξεκλειδώσετε καθώς προχωράτε την ιστορία τα οποία είτε θα σας βοηθήσουν στην εξερεύνηση του χάρτη είτε κατά την διάρκεια της μάχης ή και τα δύο.Το επίπεδο δυσκολίας είναι αρκετά δύσκολο ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα δυσκολίας και σίγουρα θα πεθάνετε πολλές φορές μέχρι να το τερματίσετε.Ακόμα έχετε την δυνατότητα να αναβαθμίσετε τις ήδη υπάρχουσες ικανότητες του Ori μέσω κάποιων talent trees.Το RPG στοιχείο είναι μια ωραία πινελιά στο ήδη απολαυστικό gameplay.

Επιπροσθέτως το soundtrack του παιχνιδιού είναι απο τα καλύτερα που έχετε ακούσει ποτέ.Η μουσική του παιχνιδιού σας βοηθάει να "μπείτε στο πετσί" του ρόλου και συνάδει απόλυτα με την φάση στην οποία βρίσκεστε, είτε αυτή είναι η εξερεύνηση είτε κατα τη διάρκεια μάχης.

Τέλος το Ori And the Blind Forest σίγουρα είναι απο τα πιο εντυπωσιακά 2d platform games που υπάρχουν.Έχει εκπληκτικό gameplay,συμπαθητικούς χαραχτήρες,συγκινητικό σενάριο, υπέροχα γραφικά και καλοφτιαγμένο soundtrack.Στα 20 ευρώ δύσκολα θα βρείτε κάτι καλύτερο στο είδος του.

May 25, 2017 (Updated: April 03, 2025)
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.0
Reviews
Dishonored 2

Η Arkane Studios μας χάρισε to 2012 το πρώτο Dishonored το οποίο κατάφερε να προσφέρει μια εκπληκτική εμπειρία κυρίως στον τομέα του gameplay. Με τη steampunk αισθητική του, το πλήθος των επιλογών καθώς και η απόλυτη ελευθερία που προσέφερε, το Dishonored κατάφερε να ξεχωρίσει στο είδος του.

Μετά την επιτυχία του πρώτου τίτλου η Bethesda Softworks αποφασίζει να μας χαρίσει το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς, εν έτη 2016, το οποίο ανέπτυξε η Arkane Studios.



Σενάριο

Η αρχή του ταξιδιού μας, μας βρίσκει στο Dunwall όπου γίνεται η απαραίτητη προετοιμασία για την απόδοση φόρου τιμής στην Jessamine Kaldwin, μητέρα της Emily και πρώην Βασίλισσα η οποία δολοφονήθηκε 15 χρόνια πριν από τον δολοφόνο Daud. Μετά την στέψη της Emily η αυτοκρατορία βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση αλλά μια σειρά φόνων και συγκεκριμένα όλων των πολιτικών αντιπάλων της Emily ,από τον λεγόμενο “Crown Killer”, έχουν δημιουργήσει πολλές αμφιβολίες για το ποιόν της νέας Βασίλισσας. Κατά την διάρκεια της τελετής κάνει την εμφάνιση της η Delilah Copperspoon, ετεροθαλής αδερφή της Jessamine και θεία της Emily. Η Delilah όμως μόνο για καλό δεν έχει έρθει καθώς έχει οργανώσει πραξικόπημα με σκοπό να κλέψει τον θρόνο από την Emily. Σε αυτή τη φάση επιλέγετε με ποιόν χαραχτήρα θέλετε να παίξετε (Emily ή Corvo). Ανάλογα με την επιλογή σας η Delilah θα πετρώσει τον άλλο χαραχτήρα.
Έτσι ξεκινάτε το ταξίδι σας φεύγοντας από το Dunwall και κατευθύνεστε στο νησί Serkonos με σκοπό να ανακαλύψετε ποιός είναι ο Crown Killer, να μάθετε διερευνήσετε για το ποιοί είναι οι σύμμαχοι της Delilah και τελικώς να μάθετε περισσότερα για την μάγισσα η οποία κρύβει πολλά μυστικά όπως θα δείτε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και φυσικά να πάρετε πίσω τον θρόνο και να σώσετε τον Corvo/Emily (ανάλογα με τον ποιόν χαραχτήρα έχετε επιλέξει).

Για όσους δεν έχουν παίξει το DLC “The Brigmore Witches” του πρώτου Dishonored σας προτείνω να το παίξετε ή έστω να δείτε κάποιο σχετικό video γιατί συνδέεται η ιστορίας τους μέσω κάποιον γραμμάτων και audio logs που βρίσκετε στη “βάση” των επιχειρήσεων σας για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της ιστορίας χωρίς να είναι απαραίτητο για να την ακολουθήσετε.

Οπτικός Τομέας

Το Dishonored 2 χρησιμοποιεί την μηχανή γραφικών της Arkane Studios με την ονομασία Void Engine. Τα γραφικά του είναι σαφώς ανώτερα σε σχέση με το πρώτο κεφαλαίο το οποίο χρησιμοποιούσε την Unreal Engine 3. Φυσικά το “καρτουνίστικο” αλλά και σκοτεινό του ύφος παραμένει και είναι πιο όμορφο και έντονο από ποτέ. Δυστυχώς όμως αν και η Arkane Studios έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στον οπτικό τομέα υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στον τεχνικό. Στην έκδοση του PC (την οποία έχω και με βάση αυτή κάνω το συγκεκριμένω review) δεν έχει γίνει καθόλου καλό optimize με αποτέλεσμα πάρα πολλοί χρήστες με πολύ δυνατά μηχανήματα να έχουν πολύ χαμηλά FPS σε οποιαδήποτε settings ή ακόμα χειρότερα να μην μπορούν να παίξουν καθόλου. Μέχρι τώρα έχουν βγεί τρία μεγάλα updates τα οποία δεν κατάφεραν να φτιάξουν τα προβλήματα για το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών.
Όσον αφορά τα animations, θα σας δώσουν μια αίσθηση ικανοποίησης καθώς είναι πολύ προσεγμένα και πολύ βίαια (αποκεφαλισμοί, ακρωτηριασμοί και πολλά άλλα). Το αιματοβαμμένο playthrough δεν υπήρξε ποτέ πιο απολαυστικό καθώς έχετε πολλούς διαφορετικούς τρόπους να εκτελέσετε τους εχθρούς σας και ο κάθε ένας προσφέρει μια μοναδική εμπειρία.

Ηχητικός Τομέας

Το soundtrack του παιχνιδιού είναι εξαιρετικό και συνάδει εκπληκτικά με την εποχή και την ατμόσφαιρα. O συνθέτης και πάλι είναι ο Daniel Licht ο οποίος έκανε καταπληκτική δουλειά. Από τους μουσικούς που θα συναντήσετε στα γραφικά σοκάκια του Serkonos μέχρι και τη μουσική του menu. Κάπου εδώ όμως ξεκινάει η κατακόρυφη πτώση για τον ήχο του Dishonored 2.Το voice acting των πρωταγωνιστών (Emily και Corvo) είναι απογοητευτικό τουλάχιστον για το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού. Πέρα από ελάχιστες ατάκες οι Erica Luttrell (Emily) και Stephen Russell (Corvo) δυστυχώς δεν καταφέρνουν να πείσουν. Πολλές φορές το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείτε καθώς τους ακούτε να εκφράζουν τις σκέψεις τους είναι ότι απλά διαβάζουν το σενάριο χωρίς κανένα ίχνος συναισθήματος.
Το κακό είναι ότι και το υπόλοιπο cast βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με ελάχιστες εξαιρέσεις που δεν είναι αρκετές για να σώσουν την κατάσταση. Τα προβλήματα όμως δεν σταματάνε εδώ μιας και πολλοί χρήστες έχουν παρατηρήσει διακοπές και τρεμόπαιγμα στον ήχο είτε πρόκειται για cinematic είτε για πιο γενικούς ήχους του παιχνιδιού (βήματα,μπουκάλια κτλπ) αλλά και στη μουσική.

Gameplay/Chaos Theory

Το gameplay έχει βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με το πρώτο Dishonored. Ειδικά η stealth προσέγγιση είναι πιο βιώσιμη από ποτέ καθώς μπορείτε να αναισθητοποιήσετε τους αντιπάλους σας κατά την διάρκεια της μάχης. Η απόλυτη ελευθερία είναι και εδώ παρούσα και ίσως πιο έντονη από τον προηγούμενο τίτλο. Στο χέρι σας είναι αν θα επιλέξετε τον αιματηρό δρόμο προς την διεκδίκηση του θρόνου ή αν θα κρατήσετε τα χέρια σας καθαρά και θα παραμείνετε στις σκιές. Φυσικά εφόσον το επιλέξετε θα έχετε και όλες τις υπερφυσικές δυνάμεις με χάρις στο mark του Outsider για να σας βοηθήσουν στην αποστολή σας και λέω εφόσον το επιλέξετε γιατί υπάρχει η επιλογή να τελειώσετε το παιχνίδι χωρίς υπερφυσικές δυνάμεις. Για όσους έπαιξαν το πρώτο καλύτερα να παίξετε με την Emily αφού έχει καινούρια και διαφορετικά abilities ενώ του Corvo είναι σχεδόν ίδια. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα χάους που γνωρίσαμε στο πρώτο κεφάλαιο. Οι επιλογές σας μετράνε από το τι θα συναντήσετε στους δρόμους του Serknos/Dunwall μέχρι και σε τι κατάσταση θα βρεθεί η αυτοκρατορία στο τέλος του παιχνιδιού.
Ανάλογα με το επίπεδο χάους θα συναντήσετε περισσότερα bloodfly nests καθώς και ποντίκια κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Οι επιλογές σας δεν θα έχουν ιδιαίτερο αντίκτυπο κατά την διάρκεια του playthrough σας. Οι μόνες αλλαγές που θα παρατηρήσετε είναι κάποιες πιο κυνικές ατάκες από τους χαραχτήρες. Εκεί όμως που πραγματικά οι επιλογές σας θα μετρήσουν είναι το τελευταίο chapter όπου κάποιοι σύμμαχοι μπορεί να μην σας αποκαλύψουν κάποια μυστικά τους ή ακόμα να φύγουν από δίπλα σας.
Αξίζει να αναφερθεί πως αν θέλετε το πιο σκοτεινό ending θα πρέπει πρωτίστως να σκοτώνετε τα πάντα και αφετέρου πάρετε τον θρόνο για τον εαυτό σας (δηλαδή να επιλέξετε να μην σώσετε τον εκάστοτε πετρωμένο χαραχτήρα). Αν θέλετε να πάρετε το συγκεκριμένο ending θα πρότεινα να επιλέξετε τον Corvo διότι από τα 4 playthrough που έκανα, μόνο με τον Corvo μου έδωσε αυτή την επιλογή ενώ με την Emily με ανάγκαζε να τον σώσω. Το λέω με κάθε επιφύλαξη γιατί κάθε φορά είχα διαφορετικό επίπεδο χάους οπότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση να γίνεται και με την Emily.
Τέλος να αναφέρω ότι υπάρχουν τρία επίπεδα χάους, Low, High και Very High Chaos.(όπου παίρνετε και το ending που αναφέρθηκε πιο πάνω)

Level Design

Η Arkane Studios έδωσε ρέστα στο στήσιμο των πιστών που θα περιηγηθείτε. Η απόλυτη ελευθερία και η πληθώρα επιλογών που σας δίνονται για να επιτύχετε στην αποστολή σας εκτοξεύουν το replay value στα ύψη. Ακόμα και στο 4ο playthrough μου ανακαλύπτω καινούριους και διαφορετικούς τρόπους για να πετύχω τον σκοπό μου. Κάθε φορά θα βρω μια καινούρια μυστική είσοδο ή κάποιο άλλο δρόμο ή κάποιο side quest που δεν είχα ανακαλύψει τις προηγούμενες φορές. Το στοιχείο της εξερεύνησης λοιπόν είναι έντονο και το ίδιο το παιχνίδι σε ωθεί να ψάξεις τριγύρω είτε για runes/bonecharms είτε για εναλλακτικούς τρόπους για να ολοκληρώσεις την εκάστοτε αποστολή εκτός από τους προκαθορισμένους.
Επιπροσθέτως σε περίπτωση που επιλέξετε να τελειώσετε το παιχνίδι χωρίς υπερδυνάμεις δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα απολύτως πρόβλημα στο να εξερευνήσετε τον εκάστοτε χάρτη καθώς είναι πολύ καλά φτιαγμένες όλες οι πίστες έτσι ώστε να μην χρειάζεστε τις υπερφυσικές σας δυνάμεις. Φυσικά υπάρχουν και κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις όπου θα χρειαστείτε blink\far reach ή έστω διπλό άλμα για να φτάσετε σε κάποια σημεία.

Α.Ι

Το A.I στην προκειμένη είναι ολίγον τι περίεργο. Ανάλογα με την δυσκολία που έχετε επιλέξει αντιστοίχως προσαρμόζεται και το A.I και δεν αναφέρομαι μόνο στο πως συμπεριφέρονται οι αντίπαλοι κατά την διάρκεια της μάχης. Όσο πιο υψηλό το επίπεδο δυσκολίας τόσο οξύνονται και οι αισθήσεις και το κατά πόσο γίνεστε αντιληπτός από τους εχθρούς σας. Παραδείγματος χάρη αν στέκεστε έξω από ένα παράθυρο και ένας εχθρός ακριβώς απέναντι σας (κοιτάζοντας σας) σε σχετικά μικρή απόσταση στο επίπεδο δυσκολίας Normal δεν πρόκειται να αντιληφθεί την παρουσία σας (εκτός προφανώς αν έρθει πολύ κοντά ή κάνετε κάποια περίεργη κίνηση) ενώ στο hard και στο very hard θα γίνεται αντιληπτοί πολύ γρήγορα. Ειδικά στο very hard οι αντίπαλοι σας βλέπουν από αρκετά μεγάλη απόσταση και πολλές φορές, ακόμα και αν βρίσκεστε σε υψηλότερο όροφο/επίπεδο σας βλέπουν με αποτέλεσμα να καλούν ενισχύσεις και να αρχίσουν να σας επιτίθενται.
Στη προσπάθεια του όμως να γίνει ρεαλιστικό χάνει λίγο την μπάλα καθώς οι εχθροί υπερβολικά μακριά από εσάς ακούνε ήχους από κάποια πόρτα που ανοίξατε ή από κάποιο παράθυρο που σπάσατε και γενικότερα αντιλαμβάνονται πράγματα που κανονικά δεν θα έπρεπε. Τις περισσότερες φορές που συμβαίνει αυτό η σχετική ένδειξη δεν κοκκινίζει αμέσως (δηλαδή δεν είναι σίγουροι για την ύπαρξη απειλής) αλλά αρχίζουν να ψάχνουν την γύρω περιοχή. Παρ’ όλα αυτά δεν θα σας επηρεάσει ιδιαίτερα στο να απολαύσετε το παιχνίδι ούτε θα σας δημιουργήσει προβλήματα στο playthrough σας (εκτός αν κυνηγάτε κάποια achievements όπου θα συνιστούσα τακτικά saves).

Συμπερασματικά είναι μια πάρα πολύ καλή συνέχεια του πρώτου χωρίς να πρωτοπορεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν προσφέρει μια μοναδική εμπειρία. Το σενάριο του είναι μέτριο χωρίς κάποια ιδιαίτερη συγκίνηση ειδικά με το εξίσου μέτριο voice acting αλλά η ατμόσφαιρα, gameplay και υπόλοιπος ηχητικός τομέας υπόσχονται ότι δεν θα σας απογοητεύσουν και θα σας κρατήσουν στο παιχνίδι για πολλές ώρες.


3 results - showing 1 - 3