Ο David Rutter μιλάει για το Fifa 10!

Hot
Μάνος Γρυπάρης
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 0 0 0 0

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00
Μιλήσαμε με τον David Rutter, επικεφαλή της προγραμματιστικής ομάδας του Fifa 10, ο οποίος μας ανέλυσε όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για τον φετινό τίτλο της EA Sports, ενώ παράλληλα πέταξε και το...μπαλάκι προς την Konami για τα όσα έχουνε ακουστεί σχετικά με τα στοιχεία που έχει δανειστεί το Pro Evolution Soccer 2010.

Είχαμε να μιλήσουμε τέσσερα ολόκληρα χρόνια με τον David Rutter και πολλά έχουν αλλάξει από εκείνη την σεζόν. Τότε ήταν επικεφαλής του Championship Manager. Τώρα είναι επικεφαλής του Fifa, στα γραφεία της EA Sports στον Καναδά. Κι όχι μόνο αυτό αλλά κατάφερε πέρυσι να κλέψει τις εντυπώσεις ανατρέποντας τα πάντα με το Fifa 09. Φέτος, έβαλε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά με το Fifa 10, το ποδοσφαιράκι που ανακοίνωσε πρώτο απ' όλους το πρωτοποριακό σύστημα 360 μοιρών και πολλά άλλα νέα χαρακτηριστικά τα οποία σηκώνουν συζήτηση. Για όλα αυτά αλλά και πολλά περισσότερα, ο David Rutter μίλησε στο GameWorld.gr και με ντρίμπλα...360 μοιρών, δεν δίστασε να πει τα πράγματα με το όνομά τους!


GW: Γεια σου Dave. Χαιρόμαστε που σε έχουμε και πάλι κοντά μας. Η κατάσταση έχει πλέον αλλάξει και αυτή τη φορά είσαι πλέον επικεφαλής του Fifa, αντί για το Championship Manager. Πως νιώθεις; Έχεις πλέον περισσότερες ευθύνες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια της δουλειάς σου;
DR: Σε αυτά τα δύο χρόνια που συνεργάζομαι με το Fifa είμαι πολύ ενθουσιασμένος με τη δουλειά. Αισθάνομαι πολύ τυχερός που μπήκα στην ομάδα στο χρονικό σημείο όπου γινόντουσαν αλλαγές. Επωφελήθηκα από όλες τις θεμελιώδεις εργασίες που έγιναν δύο χρόνια πριν έρθω. Όσο για το θέμα των ευθυνών, το Fifa είναι σίγουρα ένα μεγαλύτερο παιχνίδι, πουλάει πολύ περισσότερο κι έχει μία βαρυσήμαντη βάση χρηστών που κάνει αισθητή την παρουσία της. Είμαι πολύ χαρούμενος και ταυτόχρονα τυχερός.

GW: Λένε ότι πάντοτε θα πρέπει ο σωστός άνθρωπος να μπαίνει στη σωστή θέση. Ενώ με το Championship Manager δεν τα κατάφερες απέναντι στο Football Manager, πέρυσι κατάφερες με το Fifa 09 να έχετε καλύτερες κριτικές από το Pro Evolution Soccer κι ένα τεράστιο όφελος στις πωλήσεις. Πως το εξηγείς αυτό;
DR: Όπως σου είπα και προηγουμένως, πριν από τέσσερα χρόνια η ομάδα του Fifa άλλαξε τελείως την gameplay engine κι αυτό που βλέπετε σήμερα είναι οι καρποί αυτής της δουλειάς. Αυτή ήταν μια πολύ έξυπνη απόφαση και ωφέλησε πραγματικά την ομάδα στο θέμα του προγραμματισμού, όπως επίσης και στην ποιότητα του παιχνιδιού απέναντι στους καταναλωτές. Είμαστε σε ευχάριστη θέση να συνεχίσουμε να οδηγούμαστε όχι απλά σε ένα καλύτερο παιχνίδι, αλλά σε ένα παιχνίδι με μεγάλες καινοτομίες.

"Λυπούμαστε που το ελληνικό πρωτάθλημα δεν έχει ακόμη προστεθεί, αλλά το έχουμε στο νου μας σε κάθε έκδοση του Fifa."

GW: Φέτος το Fifa 10 θα έχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μεγάλες αλλαγές. Ποιες είναι οι πιο αξιοσημείωτες κατά την άποψή σου;
DR: Είναι αρκετές. Καταρχήν πρέπει να σου πω ότι ξοδέψαμε πολύ χρόνο στο forum της EA Sports. Πήραμε την απόφαση ακόμα και να φέρουμε ανθρώπους από το forum μας εδώ, στα γραφεία της προγραμματιστικής ομάδας στο Βανκούβερ, για να δουλέψουν μαζί μας. Και πιστεύω ότι αυτό έχει κάνει τη διαφορά κι έτσι έχουμε πολύ πιο λεπτομερείς αλλαγές, λόγω του feedback που λαμβάνουμε από τους οπαδούς μας.

Οι δύο μεγάλες αλλαγές στο φετινό gameplay είναι καταρχήν το νέο σύστημα ντρίμπλας 360 μοιρών -το οποίο δίνει στον παίκτη το ελεύθερο να κινηθεί όπου θέλει- και ο Set Piece editor, με τον οποίο μπορείτε να καταγράφετε τις κινήσεις των παικτών σας και να τις εφαρμόζετε μετά στον αγωνιστικό χώρο. Πέρα από το gameplay, μου αρέσει πολύ το Virtual Pro. Το να μπορείς να βάλεις τη φάτσα σου στο παιχνίδι και να αναπτύσσεις το είδωλό σου είναι κάτι το μοναδικό. Επίσης, το νέο Live Seasons mode με τίτλο “My Live Season” είναι εξαιρετικό, διότι σας επιτρέπει να ξαναγράψετε την δική σας ιστορία, αναλαμβάνοντας την ομάδα σας.

GW: Τα γραφικά στην σειρά Fifa είχαν συνήθως καλά animations αλλά πάντοτε χρειάζονταν βελτίωση, ειδικά όσον αφορά στα πρόσωπα των παικτών. Τι σχεδιάζετε να κάνετε σε αυτή, αλλά και τις επόμενες εκδόσεις του Fifa; Να αναμένουμε κάποια στιγμή μία ολοκαίνουργια μηχανή γραφικών;
DR: Δουλεύουμε πάντοτε πάνω στα γραφικά του παιχνιδιού. Φέτος θα δείτε ένα νέο σύστημα φωτισμού, όπως επίσης και βελτιωμένα textures, καθώς και πολλά νέα animations. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τα γραφικά από όλες τις πλευρές και φυσικά υποσχόμαστε ότι την ερχόμενη χρονιά θα γίνει δουλειά τόσο στα κεφάλια όσο και στα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών.

GW: Φέτος έχει ακουστεί ότι θα προστεθεί το Ρωσικό πρωτάθλημα. Ισχύει;
DR: Δυστυχώς φέτος δεν προσθέσαμε νέα πρωταθλήματα. Είναι σίγουρα κάτι το οποίο κοιτάμε κάθε χρόνο και που θα συνεχίσουμε να τσεκάρουμε σε κάθε έκδοση.

GW: Υπάρχει ενδεχόμενο να δούμε το ελληνικό πρωτάθλημα σε κάποια από τις επόμενες εκδόσεις του Fifa; Ξέρουμε ότι οι πωλήσεις του παιχνιδιού είναι χαμηλές λόγω της πειρατείας στη χώρα μας, αλλά είμαστε σίγουροι ότι το πρωτάθλημά μας είναι κατά πολύ καλύτερο από κάποια άλλα που υπάρχουν ήδη στο παιχνίδι!
DR: Το ελληνικό πρωτάθλημα όπως ξέρεις δεν θα υπάρχει στο φετινό Fifa, αλλά είναι ένα πρωτάθλημα το οποίο έχουμε στο νου μας κάθε χρόνο. Λυπάμαι πάντως για το ότι δεν έχει ήδη προστεθεί.

GW: Έχετε κάνει αρκετές αλλαγές στο φετινό Manager Mode. Φοβάστε μήπως αυτές οι αλλαγές θα βλάψουν -στο θέμα του ανταγωνισμού- έναν άλλο τίτλο της EA Sports, το Fifa Manager; Υπάρχει κάποιο όριο στις αλλαγές του Fifa ώστε να μην επηρεαστούν οι πωλήσεις του άλλου τίτλου ή δουλεύετε τελείως ανεξάρτητα χωρίς να επηρεάζεστε;
DR: Όχι, δεν υπάρχει κανένα όριο. Είμαστε αποφασισμένοι να βελτιώσουμε το Manager Mode κάθε χρόνο και φέτος κάναμε το πρώτο μας βήμα σε αυτό το εγχείρημα.

GW: Πως θα επηρεάσει το gameplay το σύστημα 360 μοιρών; Ανησυχείτε μήπως οι επιθετικοί φτάσουν στο σημείο να προσπερνούν τους αντίπαλους αμυντικούς εύκολα;
DR: Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το νέο σύστημα ντρίμπλας. Φέτος θα μπορείτε να νικήσετε τους αντίπαλους αμυντικούς με την κλασική ντρίμπλα (και όχι με ειδικές κινήσεις) πολύ πιο εύκολα από το Fifa 09, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό ώστε να βλάπτεται το παιχνίδι. Αυτό το καταφέραμε όχι μόνο βελτιώνοντας την ανταπόκριση του χειρισμού της ντρίμπλας, αλλά ταυτόχρονα δουλεύοντας αρκετά και στη σωστή φόρα στην οποία θα πρέπει να κινούνται οι αμυντικοί για να κάνουν τάκλιν. Πιστεύω ότι φέτος θα είναι πιο εύκολο να ξεγελάσεις έναν αμυντικό και να τον προσπεράσεις, αν η φόρα του οδεύει προς λάθος κατεύθυνση. Πέρυσι, ο αμυνόμενος παίκτης δεν είχε αυτό το μειονέκτημα και -ανεξάρτητα από τις κινήσεις του- πραγματοποιούσε κάποια μη ρεαλιστικά τάκλιν, τα οποία χαλούσαν την ισορροπία του “ένας εναντίον ενός” προς όφελος του αμυντικού. Αυτό φέτος δεν υπάρχει.

"Απορώ πως κατάφερε η Konami να εισάγει το σύστημα 360 μοιρών και να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπισαμε κι εμείς. Επίσης, απ' ότι είδα το σύστημα τακτικών του νέου PES έχει πολλές ομοιότητες με το περυσινό δικό μας."

Πέραν αυτού, έχουμε κάνει αρκετή δουλειά στο σύστημα τζαρτζαρίσματος των παικτών, ώστε η διεκδίκηση της μπάλας στην κόντρα ώμο με ώμο να είναι πιο φυσική. Πέρυσι, ήταν δύσκολο να ντριμπλάρεις με αδύναμους παίκτες, γιατί μόλις ένας αμυντικός τους πλησίαζε, οι παίκτες αυτοί απομακρύνονταν από την μπάλα. Η δουλειά που έχει γίνει φέτος στα τζαρτζαρίσματα, δίνει στις ντρίμπλες με τους αδύναμους παίκτες μεγαλύτερη ποικιλία κινήσεων. Αυτό σε συνδυασμό με την δυνατότητα αποφυγής τζαρτζαρίσματος -λόγω του συστήματος 360 μοιρών-, κάνει το σύστημα ντρίμπλας πολύ πιο φιλικό. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι θα προσπερνάτε τους αμυντικούς πιο άνετα. Υπάρχουν απ' την άλλη βελτιώσεις στα τάκλιν, τις διεκδικήσεις με ή χωρίς τρέξιμο, την πίεση, την πίεση διεκδίκησης κ.ο.κ. Γενικά είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την ισορροπία που έχει το σύστημα ντρίμπλας στο Fifa 10.

GW: Ανακοινώσατε πρώτοι από την αρχή της σεζόν το σύστημα ελέγχου 360 μοιρών, ενώ η Konami το ανακοίνωσε μόλις τον Αύγουστο. Ποια είναι η άποψή σου γι’ αυτό; Σχεδιάζετε να αλλάξετε την τακτική σας στο μέλλον ανακοινώνοντας τα νέα χαρακτηριστικά λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού;
DR: Θέλω να παίξω το demo του Pro Evolution Soccer για να δω πως θα δουλέψει και το σύστημα 360 μοιρών της Konami. Ξέρω πόσο δύσκολο ήταν να υλοποιηθεί το δικό μας σύστημα κι έχω σκανδαλιστεί για το πως κατάφεραν να λύσουν τα ίδια προβλήματα που είχαμε κι εμείς.

Επίσης, πέρυσι παρουσιάσαμε στο Fifa 09 τα Custom Team Tactics (σ.σ. τακτικές αγώνα που δημιουργούνται απ’ τον χρήστη) τα οποία σας επιτρέπουν να αλλάξετε τελείως τον τρόπο που παίζει η ομάδα σας στο γήπεδο. Απ’ ότι έχω δει κι απ’ όσα έχω ακούσει από το PES, φέτος το σύστημα τακτικών τους έχει πολλές ομοιότητες με το περυσινό δικό μας.

GW: Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι στο Fifa 10 αλλά δεν είχατε τον χρόνο να το κάνετε;
DR: Ναι, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να σου πω λεπτομέρειες, γιατί το πιθανότερο είναι να το εισάγουμε στο Fifa 11!

GW: Τέλος, πες μας τι περιμένεις γενικά από το Fifa 10 την φετινή σεζόν.
DR: Περιμένω οι χρήστες να το ευχαριστηθούν. Αναμένω επίσης μεγάλο feedback από το forum μας και μέσω του twitter (σ.σ. nickname: ruttski). Τέλος, περιμένω φυσικά να μαζέψω όλες αυτές τις πληροφορίες και να φροντίσω έτσι ώστε το Fifa 11 να είναι πολύ καλύτερο από το Fifa 10.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 Frank16Gr (Level23) 18/09/2009 10:42
Συγχαρητήρια για την αποκλειστική συνέντευξη, όλες οι ερωτήσεις-απαντήσεις ήταν κατατοπιστικότατες !!!

το θεμα πάντως της πειρατείας δεν πιστεύω οτι δεν θα αλλάξει ποτε ... εκτός αν καταφέρουν να κάνουν τα παιχνίδια να μην ''σπανε'' ...

προσωπικα με δυσαρεστεί αυτο το σημείο, ιδικά στα αθλητικά παιχνίδια οπου θέλουμε να αυξηθούν οι πωλήσεις προκειμένου να βάλουν το πρωτάθλημα μας ... (Fifa, Pro και μεχρι πρότινος FM για την Γ'/Δ' εθνικη)
#2 zaylen (Level9) 12/10/2009 18:25
α αυτο δν το ήξερα δηλαδή και στο προ εχει το καινουριο κολπο με τις 360 μοιρες ? ωραίο αυτο μου αρέσει!!...
#3 Γιωργος Βλαχος (Level13) 21/10/2009 23:47
prepei na bei kai to elliniko prwtathlima mesa!!!!pote??
#4 elenh (Level1) 24/10/2009 15:36
para poli kali sinenteuxi kai poli katatopistiki, mpavo kai polla sinxaritiria.