Ο Κώστας Κιμπούρης μιλάει για την έκθεση Gamics

Hot
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 0 0 0 0

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00
Ο Games Radio μίλησε με τον Οperational Manager της εταιρείας Plans (διοργανώτρια εταιρεία του Gamics), Κώστα Κιμπούρη, για το event Gamics συζητώντας για όλα όσα διαδραματίστηκαν στο event αυτές τις τέσσερις ημέρες, τις παρουσίες αλλά και τις απουσίες, τα θετικά, τα αρνητικά και τα παρασκήνια της υπόθεσης και βέβαια για το μέλλον του event στην Ελλάδα!
GW: Από που σας ήρθε η ιδέα να διοργανώσετε το event Gamics;

ΚΚ: Στην εταιρεία Plans, παρακολουθούσαμε τον νεαρόκοσμο να ασχολείται με το κομμάτι της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας πάρα πολύ. Έτσι ξεκινήσαμε μία έρευνα για την αγορά της ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας παγκοσμίως και ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Είδαμε ότι είναι μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά η οποία είναι και όμορφη διότι ο κόσμος ψυχαγωγείται, έχει ένα χόμπι το οποίο έχει επίσης μια κοινωνική διάσταση διότι επικοινωνεί ο ένας με τον άλλο. Και πλέον έχει μία διεθνή διάσταση αφού π.χ. ένα παιδί από την Ελλάδα μπορεί να έρθει σε επικοινωνία με κάποιο άλλο σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου. Γι' αυτούς τους λόγους κι επειδή στην Ελλάδα υπάρχει πολύ καλό background στην ψυχαγωγία γενικότερα, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα event σαν το Gamics. Μελετήσαμε αντίστοιχα events που γίνονται στο εξωτερικό, παρακολουθήσαμε και δύο συγκεκριμένα από κοντά και προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε στην Ελλάδα ένα μέρος απ' το κλίμα που είδαμε εκεί, προσθέτοντας όμως τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ελληνικού ταμπεραμέντου.

GW: Δεν σας ανησύχησε το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει τεράστιο ποσοστό πειρατείας και κατά συνέπεια οι αντιπροσωπείες παιχνιδιών έχουν και μικρότερο μπάτζετ οπότε θα έπρεπε να στραφείτε και αλλού;
ΚΚ: Η πειρατεία είναι κάτι αρνητικό όσον αφορά την διοργάνωση ενός τέτοιου event. Σίγουρα υπάρχουν αρκετά προβλήματα τα οποία εμείς κατανοούμε και σεβόμαστε. Απ' την άλλη πλευρά πειρατεία υπάρχει σε όλο τον κόσμο. Και το να παρουσιάσει μια εταιρεία τα καινούργια της παιχνίδια σε ένα τέτοιο event είναι κάτι που θα πρέπει οι ίδιοι να αξιολογήσουν αφού τους προσδίδει μεγάλη διαφημιστική προβολή και τους βοηθά να έρθουν σε άμεση επαφή με το κοινό τους και με τους potential buyers.

GW: Το αντίτιμο της εισόδου (10 Ευρώ) δεν πιστεύετε ότι προβλημάτισε, ιδιαίτερα τους μικρούς επισκέπτες;
ΚΚ: Φροντίσαμε το Gamics να είναι ένα καθαρά ψυχαγωγικό event, ένα ψυχαγωγικό πάρκο το οποίο έχει κι ένα αντίτιμο. Δεν νομίζω ότι ο κόσμος προβληματίστηκε και το feedback που έχουμε σήμερα που τελειώνει το event είναι ότι οι επισκέπτες είχαν τεράστιο value for money διότι σε σύγκριση με χρήματα που δίνεις π.χ. στο cinema, μπορείς να περάσεις αρκετές ώρες σε ένα χώρο ο οποίος είναι διαδραστικός σχεδόν στα πάντα. Μπορείς να συμμετέχεις σε τουρνουά, να κερδίσεις δώρα (σ.σ. χρηματικά, κονσόλες, hardware κτλ.) και γενικά να περάσεις καλά. Νομίζω ότι κερδίσαμε το κοινό και γι' αυτό το λόγο είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι.

"Eίμαστε απολύτως ικανοποιημένοι από το Gamics και θα προσπαθήσουμε πολύ σύντομα να διοργανώσουμε το επόμενο."



GW: Σε περίπτωση που δεν υπήρχε αντίτιμο εισόδου θα είχατε μεγαλύτερη προσέλευση κόσμου. Έτσι, δεν θα μπορούσατε να προσεγγίσετε περισσότερους χορηγούς και αντίστοιχα να κλείσετε και περισσότερους ορόφους στο Helexpo;
ΚΚ: Αυτό είναι κάτι που έχουμε αποφασίσει στρατηγικά να μην το κάνουμε. Δεν νοείται ένα ψυχαγωγικού χαρακτήρα event να μην έχει αντίτιμο εισόδου. Δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα σε αυτό και δεν νομίζω ότι οι χορηγοί ενδιαφέρονται μόνο για τα νούμερα αλλά και για την ποιότητα προσέλευσης του κόσμου. Νομίζω ότι τα νούμερα που έχει πετύχει το Gamics είναι αρκετά εύστοχα.

GW: Όσον αφορά την προσέλευση του κόσμου παρατήρησα ότι όλα τα περίπτερα είχαν κίνηση, ιδιαίτερα όμως τις ημέρες του σαββατοκύριακου, ενώ σε ορισμένα περίπτερα είχαμε μεγάλη προσέλευση (όπως B&B, The Web, Multirama)...
ΚΚ: Η προσέλευση του κόσμου ήταν πολύ ικανοποιητική για εμάς. Μην ξεχνάμε ότι είναι και το πρώτο event τέτοιου είδους στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι αρκετό μεγάλο κομμάτι του κοινού παρεξήγησε ελαφρώς το Gamics ως μία απλή έκθεση προϊόντων, κάτι που σίγουρα ΔΕΝ είναι το Gamics και όσοι ήρθαν εδώ το διαπίστωσαν. Έχουμε επισημάνει πολλές φορές σε πολύ κόσμο να μην το ονομάζει Έκθεση αλλά Event ή All Around Games Park όπως το λέμε εμείς. Νομίζω ότι σιγά-σιγά αυτό το μήνυμα θα περάσει και ο κόσμος θα αυξηθεί. Το Helexpo λοιπόν, έχει καλυφθεί κατά τα 3/4 (3 στους 4 ορόφους) με το 60% των χώρων να έχουν καλυφθεί από PCs και κονσόλες στα οποία παίζονται τουρνουά και Free Play. Σε κάποια παιχνίδια η προσέλευση είναι πολύ μεγάλη και φαίνεται ότι ο κόσμος τα προτιμά, σε άλλα είχαμε απλώς λίγα άτομα. Είναι μία σαφή υπόδειξη από το κοινό με ποια παιχνίδια έχει πάθος -σε ορισμένα μάλιστα οι θέσεις των τουρνουά είχαν κλείσει από πριν-. Έχουμε κάποιες στατιστικές οι οποίες θα βγουν σύντομα και οι οποίες δείχνουν για τον κόσμο που ήρθε το πως ήρθε εδώ, τι έπαιξε, πόσοι συμμετείχαν σε κάθε τουρνουά κτλ. Είναι νούμερα τα οποία εν καιρώ θα ανακοινωθούν.

GW: Γιατί απουσίαζε για άλλη μια φορά η Microsoft; Απουσίαζε και στην Comdex. Δεν έχει ένα Xbox 360 να promotάρει; Η Nintendo δεν έχει ένα DS; θα μπορούσε να ρωτήσει ένας απλός χρήστης. Δεύτερον, γιατί απουσίαζαν πολλά sites στην κάλυψη του event; Γιατί είδα μόνο κάποιους συναδέλφους από αρκετά περιοδικά και στην αίθουσα press δεν υπήρξε ανταπόκριση από συναδέλφους κάτι το οποίο μας προβλημάτισε.
ΚΚ: Εμείς απ' την πλευρά μας προσεγγίσαμε όλες τις εταιρείες του χώρου όσο μπορούσαμε. Οι αποφάσεις ελήφθησαν από τις ίδιες κι είναι κάτι που εμείς το σεβόμαστε και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να το σχολιάσουμε. Σίγουρα θα ήταν ακόμα καλύτερο το Gamics αν συμμετείχε το Xbox και το DS αλλά και άλλες εταιρείες με Gaming Software κτλ. για να μεγαλώσει το event ακόμα πιο πολύ.

GW: Ακούσαμε κάποια παράπονα από επισκέπτες, ότι δηλαδή στην έκθεση δεν υπάρχουν π.χ. ψιλικά είδη. Δηλαδή δεν μπορεί π.χ. ο επισκέπτης να αγοράσει μια κάρτα για το κινητό του ή π.χ. να βάλει μπαταρίες στην ψηφιακή του...
ΚΚ: Αυτό είναι μία υπόδειξη την οποία μου την μετέφεραν κι είναι κάτι που θα το προβλέψουμε αν είναι δυνατόν για το μέλλον. Βεβαίως αυτό έχει να κάνει και με το κτίριο. Η Helexpo, με την οποία συνδιοργανώνεται το Gamics, είναι ανοικτή σε προτάσεις και υποδείξεις. Σίγουρα δεν είναι κάτι εύκολο να γίνει αφού ο χώρος είναι εκθεσιακός

"Μας λυπεί το γεγονός ότι οι επισκέπτες και οι δημοσιογράφοι δεν μπόρεσαν να δουν από κοντά τον τελικό του Counter-Strike και θα προσπαθήσουμε, σε συνεργασία με τους ανθρώπους του The Web, να δούμε αν γίνεται να μην επαναληφθεί στο μέλλον."



GW: Η περιφέρεια και κυρίως οι μεγάλες πόλεις, τι μπορούν να περιμένουν μετά από αυτή την αρκετά επιτυχημένη πορεία του Gamics αυτές τις τέσσερις ημέρες; Φαντάζομαι θα έχετε ακούσει παράπονα χρηστών να λένε ότι "Όλα γίνονται στην Αθήνα"...
ΚΚ: Όχι απλώς τα έχω ακούσει αλλά τα διαβάζω κιόλας σε διάφορα Forums. Νομίζω ότι καλό θα ήταν να προσπαθήσουμε όλοι μας αγκαλιάζοντας τέτοιου είδους events να μεταφέρουμε το κλίμα και μία τέτοια διοργάνωση και σε άλλες πόλεις. Σίγουρα το να κάνεις ένα τέτοιο event σε άλλες πόλεις είναι δύσκολο, ειδικά όταν η βάση σου είναι η Αθήνα. Η άποψή μας είναι ότι πρέπει να γίνει κι είναι κάτι το οποίο πιθανόν θα το προσπαθήσουμε.

GW: Εκ πρώτης όψεως και με την μέχρι τώρα εικόνα που έχετε, πιστεύετε ότι θα ξαναγίνει το event Gamics;
ΚΚ: Σίγουρα πιστεύω ότι θα επαναληφθεί το event. Εμείς ως εταιρεία (σ.σ. Plans) είμαστε, μαζί με τους συνδιοργανωτές μας, την Helexpo, απολύτως ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα πορεία του event, η οργάνωση πήγε πάρα πολύ καλά, οι εταιρείες που συμμετείχαν μας έχουνε πει τα καλύτερα λόγια και νομίζω ότι έχουμε διαβάσει κι αρκετά κολακευτικά λόγια στον τύπο. Θα προσπαθήσουμε πολύ σύντομα να διοργανώσουμε το επόμενο Gamics.

GW: Είδαμε και την απουσία ορισμένων παιχνιδιών, πέρα από τα ηλεκτρονικά Games τα οποία επιλέγονται με εμπορικά κριτήρια, όπως π.χ. το ευγενές άθλημα, το σκάκι ή -βασικό- δεν είχαμε πολλά coin-op παρά μόνο ένα Virtua Striker. Σκοπεύετε να βελτιώσετε την κατάσταση αυτή στο επόμενο event;
ΚΚ: Αυτό που βλέπεις στα coin-op είναι τελείως Exhibition, κι επειδή ήταν κάτι με το οποίο δεν είχαμε προλάβει να προσεγγίσουμε τις εταιρείες, δεν είχε γίνει μια κατάλληλη προετοιμασία. Το λέω για να μην νομίζει ο κόσμος ότι στο Gamics προετοιμάστηκαν τα πάντα γρήγορα και εύκολα. Επίσης, αυτό που μας ενδιέφερε ήταν να προσεγγίσουμε πρώτα απ' όλα την ηλεκτρονική ψυχαγωγία και γι' αυτό δεν προστέθηκε το σκάκι και άλλα τέτοιου είδους παιχνίδια. Σίγουρα τις επόμενες ημέρες θα γίνει ένα evalutation του τι κάναμε μέχρι στιγμής, που χρειάζεται να βελτιωθούμε και θα δούμε αν στις επόμενες διοργανώσεις θα υπάρχουν τέτοιου είδους παιχνίδια.

GW: Χθες (σ.σ. Κυριακή 16/4) διοργανώθηκε τουρνουά CS στο The Web το οποίο υποτίθεται ότι θα τελείωνε μέσα στο Σαββατοκύριακο. Παρ' όλα αυτά υπήρξε μία καθυστέρηση στην ημιτελική φάση των τουρνουά κι ενώ η έκθεση είχε κλείσει στις 22:00 κι είχαν φύγει όλοι οι επισκέπτες, οι Clans που συμμετείχαν στο τουρνουά του The Web παρέμειναν εκεί. Απ' την πλευρά τους οι επισκέπτες δεν μπόρεσαν να δουν τους τελικούς του CS -παιχνίδι το οποίο είναι από τα ιδανικότερα για οποιοδήποτε τουρνουά ενός event- κι απ' την άλλη εμείς ως δημοσιογράφοι δεν μπορέσαμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας. Δηλαδή να καλύψουμε απονομές αλλά κυρίως να έχουμε έγκαιρα ρεπορτάζ και συνεντεύξεις από τις Clans του τουρνουά, αφού ως γνωστόν αρκετές Clans είναι εκτός Αθηνών...
ΚΚ: Αυτό είναι θέμα της οργάνωσης του χώρου των ανθρώπων της The Web. Ένα τουρνουά μπορεί να έχει καθυστερήσεις και ειδικά ένα τουρνουά Counter-Strike. Δεν νομίζω ότι το χθεσινό περιστατικό έγινε με ευθύνη κανενός. Μας λυπεί το γεγονός ότι οι επισκέπτες και οι δημοσιογράφοι δεν μπόρεσαν να δουν από κοντά τον τελικό και θα προσπαθήσουμε, σε συνεργασία με τους ανθρώπους του The Web, να δούμε αν γίνεται να μην επαναληφθεί στο μέλλον.

GW: Θα μπορούσατε να επιβάλλετε στο The Web να κλείσει στις 10 το βράδυ και να συνεχίσει το τουρνουά την Δευτέρα;
ΚΚ: Αυτό είναι κάτι που δεν θα το κάναμε διότι ο προγραμματισμός των τουρνουά της κάθε εταιρείας που συμμετέχει είναι απόλυτα δική της λογική και δική της οροθέτηση. Εμείς το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να επιτρέψουμε για λόγους ανωτέρας βίας -και το λέω χιουμοριστικά!- στην The Web να παραμείνει στο χώρο για μερικές παραπάνω ώρες.

"Δεν νομίζω ότι ο κόσμος προβληματίστηκε από το αντίτιμο της εισόδου. Δίνεις αυτά τα χρήματα και μπορείς να περάσεις αρκετές ώρες σε ένα χώρο ο οποίος είναι διαδραστικός σχεδόν στα πάντα."



GW: Υπήρξαν κάποια προβλήματα στη διοργάνωση τα οποία δεν είχατε προβλέψει και προέκυψαν στην πορεία του event; Και δεύτερον, υπήρξαν κάποια γεγονότα τα οποία σας εξέπληξαν ευχάριστα ή δυσάρεστα;
ΚΚ: Σίγουρα τα προβλήματα που παρουσιάζονται, όταν διοργανώνεις ένα τέτοιο major event, είναι καθημερινά και πάρα πολλά. Μέχρι στιγμής έχουμε καταφέρει και τα επιλύουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε με αποτέλεσμα να μην έχουν δημιουργήσει κάποιο ιδιαίτερο παράπονο από την πλευρά των επισκεπτών κι αυτό είναι που μας ενδιαφέρει. Για αυτό συνεργάστηκαν πάρα πολλά άτομα. Για να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο event, το ανθρώπινο δυναμικό που χρειάστηκε είναι πολύ μεγάλο. μιλάμε για πάνω από 60 άτομα αυτή τη στιγμή στο κτίριο. Δεν είχαμε κάποιο μεγάλο, ιδιαίτερο πρόβλημα. Απ' την άλλη μας εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι υπήρχαν πάρα πολλές οικογένειες. Είδαμε μπαμπά, μαμά και παιδάκι που έφεραν το παιδί τους εδώ για να παίξει Games, να μπαίνουν στο Gamics, να περιδιαβαίνουν όλους τους χώρους, να συμμετέχουν, να παίζουν, κι αυτό είναι κάτι το οποίο θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό διότι όπως γνωρίζετε, στην Ελλάδα υπάρχει ένα ταμπού σε αυτά τα θέματα που φτάνει μέχρι και στη χρήση του Internet και νομίζω ότι όλοι μας πρέπει να προσπαθήσουμε να αρθεί αυτό το ταμπού.

GW: Με ποια κριτήρια οριοθετήσατε τα περίπτερα του event; Παρατηρήσαμε ότι δίπλα στο περίπτερο του The Web όπου παιζότανε CS, υπήρχε το γήπεδο 5x5 κι ένας διαιτητής που φώναζε και δεν άφηνε τους παίκτες να συγκεντρωθούν (όπως οι ίδιοι παραπονέθηκαν). Υπήρξαν παρόμοια παράπονα σε άλλα περίπτερα;
ΚΚ: Η διάταξη των χώρων είναι κάτι το οποίο θα γίνει αντικείμενο συζήτησης στο evaluation που σας είπα προηγουμένως. Υπάρχουν πολλά πράγματα, τα οποία τώρα που έχουμε την εμπειρία -χωροταξικά- θα τα κάναμε λίγο διαφορετικά. Σίγουρα η αρχική επιλογή έγινε με βάση την συζήτηση που είχαμε με τις εταιρείες και όχι με βάση την όποια επίπτωση θα μπορούσε να δημιουργηθεί από τον ένα χώρο στον άλλο. Τώρα που έχουμε την εμπειρία, είναι κάτι που εύκολα επιλύεται στην επόμενη διοργάνωση.

GW: Πόσο % είστε ευχαριστημένος από το event;
ΚΚ: Δεν υπάρχει ποσοστό ικανοποίησης! Είναι θέμα του κατά πόσο είσαι ή δεν είσαι ικανοποιημένος. Είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από την διεξαγωγή του event και την ανταπόκριση του κόσμου και των εταιρειών και θα ήθελα όλοι όσοι μας διαβάζουν να πιστέψουν ότι ένα τέτοιο gaming & electronic entertainment event μπορεί να γίνει στην Ελλάδα με αξιώσεις και πολύ μεγάλη συμμετοχή εταιρειών αλλά και ακόμα περισσότερων επισκεπτών.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or