- Ειδήσεις
- Συνεντεύξεις
- O Miles Jacobson μιλάει για όλους και για όλα
O Miles Jacobson μιλάει για όλους και για όλα
HotΠληροφορίες
Κυκλοφορία
0000-00-00

Όταν οι αδερφοί Collyer αποφάσισαν να ιδρύσουν την Sports Interactive κανείς δεν περίμενε ότι αρκετά χρόνια αργότερα ο άνθρωπος που θα έβαζαν στο τιμόνι της εταιρείας για να κάνει το κουμάντο, ο Miles Jacobson, θα έμελλε να “πάρει την ομάδα στους ώμους του” και να την οδηγήσει στην κορυφή. Από το 1994 εργαζόταν part-time ως ερευνητής. Την 1η Ιουνίου του 2000 όμως μπήκε επικεφαλής της προγραμματιστικής εταιρείας. Κάθε χρόνο διαπιστώθηκε ότι η μεταγραφή αυτή τα έβγαλε τα λεφτά της και με το παραπάνω.
Την χρονιά εκείνη το ελληνικό πρωτάθλημα μόλις που είχε μπει στο Championship Manager. Λίγο καιρό αργότερα, στο CM4, ούτε που καταλάβαμε πως κολλήσαμε με την δισδιάσταση απεικόνιση. Και τα καλύτερα μας τα φύλαγε για το τέλος. Όταν η Eidos σταμάτησε την συνεργασία της με την Sports Interactive κι αποφάσισε να μην πουλήσει τον τίτλο “Championship Manager”, εκεί που όλοι έβλεπαν το αδιέξοδο ο μικρός θεούλης Miles έκανε το ρουά-ματ και κατάφερε να αγοράσει τα δικαιώματα του 1ου manager τίτλου που γνώρισε ο κόσμος. Και μιλάμε φυσικά για το Football Manager. Μέχρι σήμερα έχω συναντήσει τον Miles Jacobson 3 φορές. 2 σε ελληνικό και 1 σε αγγλικό έδαφος. Καμία φορά δεν αισθάνθηκα ότι μιλάω με διευθυντή προγραμματιστικής εταιρείας καθώς πιο πολύ στον χαβαλέ καταλήγει η συζήτησή μας παρά σε επίκαιρα θέματα. Ούτε για 30φεύγα μου κάνει αυτός ο άνθρωπος, περισσότερο προς τα 20 δείχνει! Άνθρωπος έξω καρδιά, χαβαλετζής, τελειομανής και άψογος σε αυτό που κάνει. Ήταν τιμή για μένα το γεγονός ότι ρωτούσε να μάθει αν θα βρίσκομαι στην παρουσίαση του Football Manager 2005, στο Κάραβελ και τι παίζει με τις εκπομπές που ετοιμάζουμε φέτος. Κι εγώ βρέθηκα εκεί, στο πολύ όμορφο event που οργάνωσε η Zegetron (επίσημος αντιπρόσωπος της Sega στην Ελλάδα), για να τον ζαλίσω, για άλλη μια φορά, με τις ερωτήσεις μου:

GW: Πως σου φάνηκε η παρουσίαση του Football Manager 2005 στην Ελλάδα;
MJ: Μου άρεσε…και περισσότερο απ’ όλα ο ενθουσιασμός των Ελλήνων δημοσιογράφων, πωλητών αλλά και η…θέα από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου!
GW: Γενικά είσαι ικανοποιημένος από την ανταπόκριση που είχες απ’ τους Έλληνες δημοσιογράφους;
MJ: Ναι, όλοι ήταν γνώστες του αντικειμένου και μου έκαναν κάποιες πολύ καλές ερωτήσεις.
GW: Πόσοι εργαζόμενοι δουλεύουν αυτή την στιγμή στα γραφεία της Sports Interactive στο Λονδίνο και πόσοι από αυτούς εντάχθηκαν μαζί σας με το Football Manager 2005; Αυξάνεστε με γρήγορους ρυθμούς κάθε χρόνο, σαν τα Lemmings ένα πράμα!
MJ: Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 35 εργαζόμενοι full-time απασχόλησης στα γραφεία της εταιρείας, 3 από τους οποίους είναι καινούργιοι, αλλά και 2500 ερευνητές, μεταφραστές και game testers σε όλο τον κόσμο.
GW: Από τους καινούργιους, να υποθέσω ότι ο ένας είναι ο συγγραφέας κειμένων; Για πες μας λίγα λόγια γι’ αυτόν. Έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο τμήμα με τα Νέα του παιχνιδιού.
MJ: Ο Nick Habershon, που του αρέσει να είναι γνωστός ως ο media editor της SI, είναι σίγουρα ένα ανερχόμενο αστέρι για την εταιρεία. Ξεκίνησε να εργάζεται ως game tester (το 2002) και βοηθούσε τα άλλα μέλη του προσωπικού αλλά τελικά ταίριαξε απόλυτα στον ρόλο του συγγραφέα κειμένων. Επίσης, έφτιαξε το manual για το παιχνίδι και επιπλέον κάνει αρκετές άλλες δουλειές στα γραφεία μας. Είναι ο ανιψιός του Pete (σ.σ. Sottrel), του επικεφαλή της έρευνας για την Μ.Βρετανία. Έχουμε διάφορες συγγένειες εδώ στην SI, κάτι που είναι πολύ όμορφο.
MJ: Μου άρεσε…και περισσότερο απ’ όλα ο ενθουσιασμός των Ελλήνων δημοσιογράφων, πωλητών αλλά και η…θέα από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου!
GW: Γενικά είσαι ικανοποιημένος από την ανταπόκριση που είχες απ’ τους Έλληνες δημοσιογράφους;
MJ: Ναι, όλοι ήταν γνώστες του αντικειμένου και μου έκαναν κάποιες πολύ καλές ερωτήσεις.
GW: Πόσοι εργαζόμενοι δουλεύουν αυτή την στιγμή στα γραφεία της Sports Interactive στο Λονδίνο και πόσοι από αυτούς εντάχθηκαν μαζί σας με το Football Manager 2005; Αυξάνεστε με γρήγορους ρυθμούς κάθε χρόνο, σαν τα Lemmings ένα πράμα!
MJ: Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 35 εργαζόμενοι full-time απασχόλησης στα γραφεία της εταιρείας, 3 από τους οποίους είναι καινούργιοι, αλλά και 2500 ερευνητές, μεταφραστές και game testers σε όλο τον κόσμο.
GW: Από τους καινούργιους, να υποθέσω ότι ο ένας είναι ο συγγραφέας κειμένων; Για πες μας λίγα λόγια γι’ αυτόν. Έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο τμήμα με τα Νέα του παιχνιδιού.
MJ: Ο Nick Habershon, που του αρέσει να είναι γνωστός ως ο media editor της SI, είναι σίγουρα ένα ανερχόμενο αστέρι για την εταιρεία. Ξεκίνησε να εργάζεται ως game tester (το 2002) και βοηθούσε τα άλλα μέλη του προσωπικού αλλά τελικά ταίριαξε απόλυτα στον ρόλο του συγγραφέα κειμένων. Επίσης, έφτιαξε το manual για το παιχνίδι και επιπλέον κάνει αρκετές άλλες δουλειές στα γραφεία μας. Είναι ο ανιψιός του Pete (σ.σ. Sottrel), του επικεφαλή της έρευνας για την Μ.Βρετανία. Έχουμε διάφορες συγγένειες εδώ στην SI, κάτι που είναι πολύ όμορφο.
“Δεν εξεπλάγην όταν η Eidos ανακοίνωσε την καθυστέρηση, απλά γιατί ακόμα κανένας δημοσιογράφος δεν έκατσε να παίξει το παιχνίδι.”
GW: To να αλλάξετε το όνομα του μεγαλύτερου σε πωλήσεις αθλητικού παιχνιδιού ήταν μια μεγάλη υπόθεση. Οι χρήστες της σειράς που δεν έχουν Internet θα πρέπει να ενημερωθούν για το συγκεκριμένο θέμα. Είσαι ικανοποιημένος από τον σχεδιασμό του που έχετε κάνει μέχρι τώρα στον τομέα του marketing;
MJ: Είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος. Πιστεύω ότι στο σημείο που έχουμε φτάσει έως τώρα, έχουμε εκπλήξει αρκετό κόσμο. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας αλλά είμαστε πεπεισμένοι, μιας και το παιχνίδι είναι πολύ καλό.
GW: Δηλαδή πιστεύεις ότι οι περισσότεροι χρήστες έχουν ενημερωθεί για την αλλαγή του ονόματος σε Football Manager;
MJ: Ε νομίζω ότι οι περισσότεροι το έχουν μάθει ήδη…και οι υπόλοιποι μπορεί να το ανακαλύψουν αργότερα, πάντως σίγουρα θα το ανακαλύψουν.
GW: Δεν φοβάστε δηλαδή τους χρήστες που μένουν εκτός Μ. Βρετανίας; Το σερφάρισμα στο Ίντερνετ δεν είναι και τόσο διαδεδομένο σπορ σε άλλες χώρες.
MJ: Ελπίζω ότι το περιοδικό του Football Manager θα γεφυρώσει και αυτό το χάσμα κι ο κόσμος θα μάθει τι γίνεται από όσους έχουν ήδη Ίντερνετ. Μάλιστα θα’ λεγα ότι το παιχνίδι έχει καταφέρει να εξαπλωθεί παγκοσμίως, καλύτερα από όλες τις προηγούμενες κυκλοφορίες μας.
GW: Φέτος θα παίξεις όπως πάντα ένα 4-4-2 με την αγαπημένη σου Watford ή θα μπεις στον πειρασμό να δοκιμάσεις τις ομάδες της Βόρειας και Νότιας Conference ? (σ.σ. 6η κατηγορία Αγγλίας) To Lower League Management γίνεται ακόμη καλύτερο φέτος, έτσι δεν είναι;
MJ: Το Lower League Management είναι ακόμη καλύτερο σε αυτή την έκδοση του παιχνιδιού, αλλά όταν παίζω για πλάκα, προτιμώ να μανατζάρω την ομάδα που υποστηρίζω, απλά επειδή νοιάζομαι περισσότερο γι’ αυτήν. Όταν τεστάρω το παιχνίδι, τότε πολύ συχνά επιλέγω ένα τυχαίο πρωτάθλημα και μια τυχαία ομάδα.
“Τα Manager Mind Games είναι η αρχή ενός τομέα που θα γίνει πολύ μεγαλύτερος στο μέλλον. Ενώ είναι εύκολο να γίνεις φίλος με τους άλλους προπονητές, αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι καλό. Για παράδειγμα η Chelsea είναι στην κορυφή της Premier League αυτή τη στιγμή και ο Jose Mourinho δεν φαίνεται να έχει και τόσους φίλους…καταλαβαίνεις τι εννοώ!”
GW: Μπορούμε πάντως να περιμένουμε ακόμη περισσότερες κατηγορίες στο Αγγλικό πρωτάθλημα;
MJ: Δεν σκοπεύουμε να προσθέσουμε κι άλλα επίπεδα στην Αγγλία. Ήδη έχουμε περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι.
GW: Οκ. Τώρα θα με κρεμάσουν αν δεν ρωτήσω για τα δικά μας πρωταθλήματα. Το Football Manager έχει μόνο 2 ενεργές κατηγορίες. Εδώ και πολλά χρόνια ζητάμε 3η κατηγορία αλλά και Κυπριακό πρωτάθλημα. Δεν είναι μια υπερβολική απαίτηση όταν η Νορβηγία, η Β.Ιρλανδία, η Σουηδία και η Τουρκία έχουν 3 ενεργές κατηγορίες. Ειδικά μετά την κατάκτηση του Euro2004 πολλοί χρήστες από τον υπόλοιπο κόσμο ίσως επιχειρήσουν να βρουν ταλέντα από την ελληνική αγορά. Ποια είναι η γνώμη σου επί του θέματος;
MJ: Προσωπικά θα ήμουν ευτυχισμένος στο να προσθέσουμε επιπλέον πρωταθλήματα αλλά είναι θέμα των ερευνητών και των προγραμματιστών να αποφασίσουν ποια θα προστεθούν σε μελλοντικές εκδόσεις του παιχνιδιού.
GW: Δηλαδή δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι τουλάχιστον η Γ’Εθνική και το Κυπριακό πρωτάθλημα θα προστεθούν στην επόμενη έκδοση του παιχνιδιού;
MJ: Όχι.
GW: Μια κλασική ερώτηση που σου γίνεται συχνά. Σχεδιάζετε να προσθέσετε 3D απεικόνιση στην επόμενη έκδοση του παιχνιδιού;
MJ: Όχι. Η τεχνολογία δεν είναι ακόμα σε τέτοιο επίπεδο ώστε να μπορεί ο κόσμος να παίξει μια 3D παρουσίαση της δισδιάστασης απεικόνισής μας. Επιπλέον θα πρέπει να μειώσουμε τα πρωταθλήματα σε μεγάλο βαθμό, κάτι το οποίο δεν θέλουμε να κάνουμε.
GW: Τα τετ-α-τετ είναι ένα ακόμη θέμα σε πολλές συζητήσεις γύρω από το Football Manager 2005. Στις περισσότερες περιπτώσεις παίκτες με Finishing ίσο ή κοντά στο 20 έχουν πρόβλημα στο σκοράρισμα ενώ στο πραγματικό ποδόσφαιρο οι παίκτες παγκοσμίου κλάσης δεν χάνουν ούτε τις μισές από τις ευκαιρίες που έχουν να σκοράρουν εξ επαφής.
MJ: Τα τετ-α-τετ στην συγκεκριμένη έκδοση του παιχνιδιού είναι αυτά που έχουν επικρατήσει από την γνώμη των περισσοτέρων χρηστών. Θα υπάρχουν λιγότερα στο patch που θα βγει, μιας και οι αμυντικοί πρέπει να παίζουν κάπως καλύτερα. Δεν θα’ λεγα όμως ότι όλα τα τετ-α-τετ καταλήγουν σε γκολ και στο πραγματικό ποδόσφαιρο.
GW: Η προπόνηση στο Football Manager 2005 δεν μοιάζει να έχει τόσες αλλαγές αλλά ανέφερες πολλές φορές στο παρελθόν ότι έχετε δουλέψει αρκετά σε αυτόν τον τομέα. Τι νέο υπάρχει λοιπόν μεταξύ της προπόνησης του CM ‘03/’04 και του FM 2005;
MJ: Καταρχάς υπάρχει ένα ολοκαίνουργιο Interface και η προπόνηση έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα τώρα σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκδόσεις του παιχνιδιού. Επίσης προσθέσαμε αρκετά default προγράμματα προπόνησης που είναι πολύ χρήσιμα ιδιαίτερα αν ο βοηθός σας αναλάβει την προπόνηση, μιας και του δίνει περισσότερες επιλογές.
“Όταν χωρίσαμε με την Eidos υπήρχαν κάποιοι ξεκάθαροι παράμετροι που θα έπρεπε ο καθένας να ακολουθήσει ή να μην ακολουθήσει. Έχουμε ακολουθήσει τις οδηγίες κατά γράμμα και περιμένουμε ότι η Eidos θα κάνει το ίδιο.”
GW: Τα Manager Mind Games (σ.σ. δηλώσεις μεταξύ προπονητών) είναι κάτι που πολλοί χρήστες επιθυμούσαν όλα αυτά τα χρόνια. Φαίνεται ότι έχετε κάνει πολύ καλή δουλειά αλλά…δεν είναι τόσο εύκολο για τους χρήστες να κάνουν θετικά σχόλια για τους άλλους προπονητές και να κερδίσουν θετικούς πόντους στο profile τους;
MJ: Τα Manager Mind Games είναι η αρχή ενός τομέα που θα γίνει πολύ μεγαλύτερος στο μέλλον. Ενώ είναι εύκολο να γίνεις φίλος με τους άλλους προπονητές, αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι καλό. Για παράδειγμα η Chelsea είναι στην κορυφή της Premier League αυτή τη στιγμή και ο Jose Mourinho δεν φαίνεται να έχει και τόσους φίλους…καταλαβαίνεις τι εννοώ!

GW: Οκ, τώρα κάτι που αφορά ένα bug. Δυστυχώς, όλοι οι Έλληνες χρήστες που είχαν κατοχυρώσει τα Windows XP με ελληνικούς χαρακτήρες στο όνομά τους, δεν μπορούν να κάνουν load οποιοδήποτε save μιας και το Football Manager 2005 δεν αναγνωρίζει τους ελληνικούς χαρακτήρες κατά το save. Θα πρέπει να δημιουργήσουν έναν υποφάκελο “user data” μέσα στον φάκελο του FM έτσι ώστε το κουμπί “Up” να ξεκλειδώσει. Τι έχεις να σχολιάσεις επί του θέματος;
MJ: Απολογούμαι όσο θες γι’ αυτό και δεν έχω δικαιολογία. Δεν τεστάραμε το παιχνίδι στα XP με ελληνικούς χαρακτήρες, μιας και δεν έχουμε τα ελληνικά XP. Χαίρομαι που βρήκαμε λύση έτσι απλά και ελπίζω να μας βοηθήσετε στο να διαδώσουμε το τι πρέπει οι χρήστες να κάνουν. Στο FM 2006 σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα.
“Αγόρασα το καινούργιο Total Club Manager αλλά δεν μου άρεσε το νέο περιβάλλον του. Θεωρώ ότι σε αναστατώνει κάπως και σε μπερδεύει.”
GW: Οι άνθρωποι στην Eidos ήταν κάποτε φίλοι σας, αλλά τώρα είναι ανταγωνιστές σας. Χρησιμοποιώντας τον τίτλο “Championship Manager” ως άλλοθι, έχουν αντιγράψει τα περισσότερα μέρη του παιχνιδιού όπως π.χ. η οθόνη με τις τακτικές και περισσότερο το 2D Pitch που μοιάζει αρκετά με το δικό σας. Πολλά άλλα στοιχεία στο CM5 είναι copy-paste, όπως το Key commentary κτλ. Πάντα σχολιάζεις ότι εύχεσαι στην Eidos το καλύτερο αλλά εγώ στην θέση σου θα ήμουν πολύ εκνευρισμένος…
MJ: Δεν είμαστε καθόλου εκνευρισμένοι. Όταν χωρίσαμε με την Eidos υπήρχαν κάποιοι ξεκάθαροι παράμετροι που θα έπρεπε ο καθένας να ακολουθήσει ή να μην ακολουθήσει. Έχουμε ακολουθήσει τις οδηγίες κατά γράμμα και περιμένουμε ότι η Eidos θα κάνει το ίδιο. Έχω ακόμη πολλούς φίλους εκεί και τους εύχομαι ότι καλύτερο με το CM5 και τα άλλα παιχνίδια τους. Δεν έχω παίξει το CM5, οπότε δεν έχω ιδέα για το τι έχουν κρατήσει και τι όχι.
GW: Όλοι περίμεναν πάντως ότι το CM5 θα έβγαινε στην αγορά νωρίτερα από τον τίτλο σας αλλά υπήρξε μια επίσημη καθυστέρησή του. Πιστεύω ότι κερδίσατε έδαφος εδώ, κι αυτό επειδή ακόμη περισσότεροι άνθρωποι που δεν γνωρίζουν για τον διαχωρισμό σας, θα δουν πρώτα το FM, θα το αγοράσουν και ίσως να μην “έχουν την διάθεση” να δοκιμάσουν κάποιο άλλο μάνατζερ παιχνίδι. Άλλη μια θαυματουργική τακτική του μάρκετινγκ σας;
MJ: Είχαμε μια σταθερή ημερομηνία κυκλοφορίας στα χέρια μας από τον Φεβρουάριο, αλλά δεν την ανακοινώσαμε έως ότου να βεβαιωθούμε ότι θα μπορούσαμε να παραδώσουμε το παιχνίδι στην συγκεκριμένη ημερομηνία (κάτι που καταφέραμε). Δεν ανησυχούσαμε για καμία ημερομηνία έκδοσης των ανταγωνιστών μας καθώς πιστεύαμε ότι το παιχνίδι μας θα είναι το καλύτερο, και πιστεύουμε ότι είναι. Δεν εξεπλάγην όταν η Eidos ανακοίνωσε την καθυστέρηση, απλά γιατί ακόμα κανένας δημοσιογράφος δεν έκατσε να παίξει το παιχνίδι.
GW: Τώρα, όσον αφορά τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της αγοράς…μπορείς να μας πεις τι πιστεύεις για τις τελευταίες εκδόσεις του Total Club Manager, του Premier Manager και του LMA; Ξέρουμε ότι πάντα παίζεις τα πιο γνωστά μάνατζερ παιχνίδια γι’ αυτό και σε ρωτάω να μας πεις την γνώμη σου.
MJ: Φέτος δεν έπαιξα ακόμα το Premier Manager ή το LMA Manager, καθώς ήμουν πολύ απασχολημένος παίζοντας Football Manager, Halo 2, Half Life 2 και Pro Evolution Soccer 4! Αγόρασα το καινούργιο Total Club Manager αλλά δεν μου άρεσε το νέο περιβάλλον του. Θεωρώ ότι σε αναστατώνει κάπως και σε μπερδεύει.
GW: Κάποια πράγματα που θα ήθελες να αλλάξεις στο Football Manager 2006;
MJ: Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα θέλαμε να προσθέσουμε στο FM2006, αλλά δεν είχαμε ακόμη εσωτερικά meetings για να τα συζητήσουμε. Οπότε κάνε μου την ίδια ερώτηση ξανά του χρόνου και θα στα αποκαλύψω όλα τότε!