- Ειδήσεις
- Διαγωνισμοί
- Παιχνίδι του μήνα: Οκτώβριος 2012
Παιχνίδι του μήνα: Οκτώβριος 2012
Hot
Παιχνίδι του μήνα: Οκτώβριος 2012
Πληροφορίες
Το XCOM: Enemy Unknown κέρδισε τις εντυπώσεις.
Η φθινοπωρινή περίοδος αποτελεί παραδοσιακά μια από τις πιο πλούσιες του χρόνου όσον αφορά τις νέες κυκλοφορίες, καθώς πάρα πολλές εταιρείες επιλέγουν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για να μας παρουσιάσουν τις δουλειές τους. Στο σχετικό topic του forum του GameWorld ψηφίσατε για το καλύτερο και το χειρότερο παιχνίδι του μήνα, με την συγκεκριμένη ψηφοφορία να μετατρέπεται σε Hitchcockικό θρίλερ καθώς τα XCOM: Enemy Unknown και Assassin's Creed III μονομάχησαν μέχρις εσχάτων. Το turn-based Strategy της Firaxis Games κατάφερε τελικά να επικρατήσει με επτά ψήφους, έναντι πέντε που συγκέντρωσε το νέο κεφάλαιο της δημοφιλούς σειράς της Ubisoft.
Πέρα από τις δυο παραπάνω δημιουργίες όμως, είχαμε αρκετούς ακόμα τίτλους που κατάφεραν να κερδίσουν την εκτίμηση μας. H Bethesda έκλεψε τις εντυπώσεις με το Dishonored, ένα εξαιρετικό Action-Adventure με αρκετά stealth στοιχεία στα πρότυπα της σειράς Thief. H 2K Sports -πίστη στο ετήσιο ραντεβού της- μας μετέφερε στον μαγευτικό κόσμο του συγκλονιστικότερου πρωταθλήματος μπάσκετ στον πλανήτη με το NBA 2K13. Οι κάτοχοι Xbox 360 -εν αναμονή του Halo 4- είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα ακόμα ηχηρό exclusive, καθώς το Forza Horizon μονοπώλησε το ενδιαφέρον των φίλων των racing simulators.
Χωρίς να μακρηγορούμε περαιτέρω ήρθε η ώρα να σας παρουσιάσουμε τους νικητές. Να υπενθυμίσουμε ότι το επόμενο άρθρο της στήλης Best Of είναι αφιερωμένο στα 10 καλύτερα Free-to-play games. Μην χάνετε χρόνο λοιπόν και εκφράστε την προτίμησή σας μεσώ της ψήφου σας στο σχετικό topic του forum μας.
Παιχνίδι του μήνα
XCOM: Enemy Unknown
Firaxis Games, 2K Games
Format: PC, PS3, Xbox 360
Είναι γεγονός ότι τα turn-based Strategy θεωρούνται ξεπερασμένα, καθώς τα real-time strategy συγκεντρώνουν τα τελευταία χρόνια την προτίμηση του κοινού. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πάντοτε οι εξαιρέσεις για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα και μια τέτοια εξαίρεση είναι χωρίς αμφιβολία το XCOM: Enemy Unknown. To remake του UFO: Enemy Unknown μπορεί να χαρακτηριστεί από κάποιους ως παλαιομοδίτικο ή αναχρονιστικό, αν και αναμφισβήτητα αυτοί οι χαρακτηρισμοί αδικούν την μεθοδική και προσεγμένη δουλειά της έμπειρης Firaxis Games.
Στο XCOM: Enemy Unknown αναλαμβάνετε να σώσετε την ανθρωπότητα, καθώς μια εξωγήινη φυλή με σαφώς πιο εξελιγμένη τεχνολογία επιχειρεί να την υποδουλώσει. Για να πετύχετε τον στόχο σας θα πρέπει να στρατολογήσετε τους ικανότερους στρατιώτες και επιστήμονες του πλανήτη και να αναπτύξετε την βάση σας προσθέτοντας διάφορα facilities όπως laboratories, workshops, ενεργειακές γεννήτριες κ.ο.κ. Η νέα πρόταση της Firaxis Games, που μας έχει χαρίσει στο παρελθόν την σειρά Civilization, καταφέρνει να σας κρατήσει σε εγρήγορση από το πρώτο ως και το τελευταίο λεπτό. Κάθε λάθος κίνηση μέσα στη μάχη ή κάποια λανθασμένη απόφαση στην διαχείριση των διαθέσιμων πόρων σας είναι ικανή να φέρει την καταστροφή.
Χειρότερο παιχνίδι του μήνα
007 Legends
Eurocom, Activision
Format: PC, PS3, Xbox 360, Wii U
O δημοφιλέστερος κινηματογραφικός κατάσκοπος όλων των εποχών ονόματι James Bond έχει πρωταγωνιστήσει αρκετές φορές στην ομώνυμη σειρά video games. Οι εποχές όμως του εξαιρετικού GoldenEye 007, το οποίο είχε κυκλοφορήσει το μακρινό 1997 στο Nintendo 64 έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Το GoldenEye 007 μεταπήδησε πριν από δυο χρόνια στο Wii με την Eurocom να επιμελείται το σχετικό remake. Παρόλα αυτά στο 007 Legends, η Βρετανική εταιρεία δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, απογοητεύοντας παράλληλα τους φίλους της σειράς James Bond.
Το 007 Legends αποτυγχάνει να διακριθεί τόσο στον τεχνικό τομέα, όσο και στο gameplay. Η ποιότητα των textures θυμίζει τίτλο επταετίας, το frame rate πραγματοποιεί κάθετες πτώσεις και γενικότερα είναι εμφανές οτι η Eurocom εργάστηκε βιαστικά πάνω στην ανάπτυξή του. Το campaign προσπαθεί μέσα σε πέντε μόλις ώρες να “χωρέσει” τα γεγονότα έξι ταινιών και -όπως είναι αναμενόμενο- αποτυγχάνει. Επιπλέον, η σειρά δείχνει να έχει χάσει την ταυτότητά της, καθώς το τελικό αποτέλεσμα μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ένας απογοητευτικός κλώνος του Call of Duty.
Comments
Για το combat system, ναι, το πρόβλημα είναι ότι δεν μιλάμε για καθαρά real-time combat system. Παίξε Darkfall, Fallen Earth ή (αν δεν τα έχεις παίξει) Oblivion ή Skyrim για να καταλάβεις τι εννοώ. Το ότι δεν έχουν τα skills mana το κάνει ξεχωριστό αλλά όχι πρωτοποριακό. Όσο για τα skills την ώρα που πέφτεις στο έδαφος, τα ανέφερα και στο άρθρο.
Για το tutorial σωστά το είδες ότι δεν υπήρχε αλλά είναι κάτι που πιστεύω πως θα προστεθεί στην τελική έκδοση.
Είναι κάτι που προσωπικά, κατά την επίσκεψή μου στα γραφεία της NCSoft στην Αγγλία, μου είπαν πώς θα το κοιτάξουν λίγο πριν το release. Πράγμα που σημαίνει ότι το εν λόγω πρόβλημα ίσως και να υπάρχει και στα επερχόμενα Beta Weekend Events.
Επαιξα στο beta event, και ομολογώ ότι το παιχνίδι με κέρδισε. Παρόλα αυτά, παρακάτω θα προσπαθήσω να δώσω μερικές αντικειμενικές απαντήσεις σε ανακρίβειες του άρθου παραπάνω...
Gameplay:
Το να πει κανείς ότι το σύστημα μάχης του guild wars 2 κρατάει το στυλ του πρώτου μέρους (guild wars 1) είναι τουλάχιστον παραπλανητικό. Το γεγονός ότι μπορείς να εκτελείς skills όσο κινείσαι, μαζί με το dodge mechanic, συν τον γενικό σχεδιασμό του παιχνιδιού (που καθυστά αδύνατο το leasurly play, δηλαδή απαιτείται προσοχή και skill από τον παίκτη) το καθυστά παντελώς διαφορετικό απο το prequel.
Από την εμπειρία μου στο beta event, τολμώ να πω ότι κανένα άλλο MMO δεν προσφέρει παρόμοιο έλεγχο του χαρακτήρα στον παίκτη, ούτε πιο action-oriented μάχη. Είναι κατά την γνώμη μου διαφορετική εμπειρία από TERA, DAoC, LOTRO, Wow, που αξίζει να τη δοκιμάσει κανείς. Φυσικά και δεν είναι τέλεια, απλά τονίζω ότι είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ.
Mana-energy:
Ακόμα μια ανακρίβεια είναι η παρουσίαση του energy. Κανένα skill δεν απαιτεί energy για να ενεργοποιηθεί. Το μόνο resource που καταναλώνεται από τον παίκτη είναι το recharge time. Ουσιαστικά μπορείς να εκτελείς όποιο skill θέλεις, όσο θέλεις και όποτε θέλεις, αρκεί να έχει γίνει recharged.
Το μοναδικό mechanic που χρησιμοποιεί το energy είναι το dodge. Μπορείς να αποφύγεις σχεδόν όλα τα skill/επιθέσεις κάνοντας dodge - και προφανώς το energy είναι το resource που εμποδίζει το abuse.
Instanced PvP
Αναφέρεται ότι είναι instanced, αλλά δεν δίνεται καμία ιδέα για το μέγεθος των instances. Εξάλλου, ο μόνος λόγος που δεν μας αρέσουν τα instances είναι ότι είναι μικρά και περιορίζουν τον παίκτη.
Όχι στο Guild Wars 2. Το World pvp λαμβάνει χώρα σε 4 τεράστιους χάρτες. 3 χάρτες είναι τα "home worlds" για κάθε κόσμο που λαμβάνει μέρος στον πόλεμο, ενώ ο τέταρτος είναι ένα μέσο έδαφος, διεκδικούμενο και από τους 3 κόσμους. Για να καταλάβετε το μέγεθος, αξίζει να πω ότι
α) ο κάθε χάρτης υπολογίζεται να "χωράει" 300 άτομα.
β) ο διεκδικούμενος χάρτης περιλαμβάνει 1 μεγάλο κεντρικό Castle, 3 μεσαίου μεγέθους οχυρά (keeps), 12 μικρότερα οχυρά (towers) και περίπου 6 supply camps. Αυτά για να κατακτηθούν απαιτούν μεγάλο, μεσαίο, μικρο-μεσαίο και μικρό-σόλο αριθμό παικτών αντίστοιχα.
γ) Οι χάρτες, εκτός από τα παραπάνω, περιλαμβάνουν και ένα κάρο Secondary objectives, αλλά και παααρα πολύ χώρο για να περπατήσεις ανάμεσα στα objectives.
δ) Ο πόλεμος κρατάει 2 εβδομάδες.
Όσο για siege system, αναφέρω ότι υπάρχουν 9 διαφορετικά είδη siege weapons, ενώ τα οχυρά/κάστρα/πύργοι μπορούν να καταληφθούν από τις guild, δίνοντας bonus Στα μέλη της, όπως επίσης και στον κόσμο που αντιπροσωπούν.
Επομένως, το WvW αφενός δεν είναι μικρό και αφετέρου αξίζει μια μεγαλύτερη αναφορά στο άρθρο σας.
Σχετικά με το performance, βλέπε το παραπάνω σχόλιο.
Cheers για το άρθρο.
Energy: Όταν έπαιξα το παιχνίδι στην Gamescom, η Energy καταναλωνόταν, κάτι που μπορείς να δεις εδώ (wiki.guildwars2.com/wiki/Energy). Στην τελευταία beta όντως δεν έπεφτε η energy bar και αρχικά νόμιζα ότι ήταν bug, συνεπώς το διορθώνω.
Επίσης δεν λέγεται πλέον "Energy" αλλά "Endurance". Όπως βλέπεις κι εσύ εμπίπτεις σε "ανακρίβειες" άθελά σου
Όσο για τo PvP, τις λεπτομέρειες αυτές μας τις είχανε πει και στη συνέντευξη στη Gamescom. Τα previews δεν είναι τόσο μεγάλα σε μέγεθος και δεν χρησιμοποιούνται bullet points (γενικά στα άρθρα) αλλά καλά κάνεις και διευκρινίζεις όλα τα παραπάνω τα οποία καλό είναι να αναφέρονται στο forum.
Για τόσο μεγάλου μεγέθους παρατηρήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιείτε το forum topic (www.gameworld.gr/forum/topic?f=24&t=3663&hilit=guild&start=60). Κανονικά θα έπρεπε να έχουν όριο λέξεων τα σχόλια αλλά το σκεφτόμασταν αν θα τα βάλουμε ή όχι για λόγους λογοκρισίας.
Τέλος το σημαντικότερο: Δεν έχουμε MMORPG συντάκτη αυτή τη στιγμή. Κι επειδή είμαι όλη μέρα στο πόδι για άλλα θέματα, όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να στείλουν e-mail στο info@gameworld.gr (όπως και για οποιαδήποτε άλλη θέση συντάκτη).
Απλά είπα την άποψή μου. Και πράγματι, λέγεται endurance! Είδες, τώρα μάθαμε και οι δύο κάτι
Όσο για το διαχωρισμό στο combat system, έχεις επιχείρημα. Ίσως το κείμενο στο άρθρο να είναι κάπως ασαφές ως προς αυτό το θέμα.
Ευχαριστούμε για τα insights, it was a good read!
Ας ψηφίζατε στο forum