- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Ετήσια sequels
Press Start: Ετήσια sequels
HotΓιώργος Λόλας

Press Start: Ετήσια sequels
Πληροφορίες
Κάνουν κακό στη βιομηχανία;
Πιστεύω ότι μας έχει τύχει σε όλους να ολοκληρώνουμε ένα video game που απολαύσαμε και να αδημονούμε για την συνέχειά του. Ένα καλό σενάριο, ένα ενδιαφέρον setting, οι χαρακτήρες και οι καλοδουλεμένοι μηχανισμοί που απαρτίζουν το gameplay είναι ικανά να μας προσφέρουν ένα αξιέπαινο πακέτο και αξιομνημόνευτες εμπειρίες. Εμπειρίες που πολλές φορές δε θέλουμε να τελειώσουν, που μας κάνουν να θέλουμε να διεισδύσουμε πιο βαθειά στον κόσμο αυτών των games που απολαμβάνουμε περισσότερο.
Η εμπορική επιτυχία ενός τίτλου έχει ως φυσικό επακόλουθο να κυκλοφορεί το σχετικό sequel, πολλές φορές μετά από μόλις ένα έτος από την διάθεση του προηγούμενου installment μιας σειράς. Τι γίνεται όμως όταν οι εταιρείες ανάπτυξης το παρακάνουν με τα… ετήσια sequels;
Τα sequels σίγουρα έχουν λόγο ύπαρξης και είναι σημαντικό να υπάρχουν στη βιομηχανία του gaming. Εξάλλου, πολλά sequels αναδείχθηκαν διαμάντια και άξιοι συνεχιστές ενός IP (Metal Gear Solid 3: Snake Eater, The Elder Scrolls V: Skyrim και πολλά άλλα), αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι developers το έχουν παρακάνει -κατά την ταπεινή μου άποψη- κυκλοφορώντας games μιας σειράς σε ετήσια βάση. Τα θέματα που μπορούν να προκύψουν είναι αρκετά, όπως είχαμε συζητήσει σε προηγούμενο Press Start με θέμα τα απογοητευτικά sequels. Είναι δύσκολο μέσα σε μόλις έναν χρόνο να παρουσιάσεις κάτι επαναστατικό ή καινούριο σε βαθμό που να βελτιώνει την ίδια συνταγή. Αυτό που θα παρουσιάσεις σε αυτές τις περιπτώσεις είναι στην πλειονότητα περισσότερο ίδιο περιεχόμενο σε διαφορετικό περιτύλιγμα, ίδιας φύσης gameplay χωρίς νεοτερισμούς.
Οι εταιρείες ανάπτυξης έχουν πολύ λίγο χρόνο για να δουλέψουν τον νέο τίτλο, ακόμα και όταν μιλάμε για μεγαθήρια του χώρου με εκατοντάδες εργαζόμενους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε να παίρνουν λιγότερα ρίσκα και να μην βελτιώνεται η σειρά όσο θα περίμενε κανείς, αγοράζοντας ουσιαστικά το επόμενο επεισόδιο ενός ίδιου video game. Μέσα σε οκτώ χρόνια (από το 2007 έως και το 2014) είδαμε τα Assassin’s Creed να κοσμούν τα ράφια των καταστημάτων 13 φορές, ενώ η σειρά Call of Duty αριθμεί 14 τίτλους μέσα σε 12 χρόνια, από το 2003 που έκανε την εμφάνισή της έως και σήμερα. Στην ίδια κατηγορία θα προσθέσω και τα Sports games όπως τα Fifa και Pro Evolution Soccer που δίνουν σταθερά το παρόν κάθε χρόνο. Για τα δύο τελευταία ειδικότερα γίνονται συνεχώς συζητήσεις ότι θα μπορούσαν να κυκλοφορούν ως DLC κάθε χρόνο και να βλέπουμε νέο installment ίσως κάθε δύο ή τρία χρόνια ώστε να έχουν τον απαραίτητο χρόνο οι developers να μας παρουσιάσουν κάτι καινούριο.
Εσείς είστε υπέρ ή κατά των ετήσιων sequels; Πιστεύετε ότι κάνουν κακό στις αγαπημένες μας σειρές και την βιομηχανία του gaming γενικότερα; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Μόνιμες στήλες: Άρθρα προηγούμενης εβδομάδας
Δευτέρα: Press Start - Games και δυσκολία (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: Tech - Τα 10 καλύτερα low budget smartphones (Απόστολος Καραβίας)
Τετάρτη: Users - Users 39: Wolfenstein: The Old Blood (Μάνος Γρυπάρης)
Πέμπτη: eSports - Ο Forg1ven στους Gambit Gaming (Αντώνης Μπαλαδήμας)
Παρασκευή: Console Wars - Ε3 2015: Τι περιμένουμε να δούμε (Παντελής Δασκαλέλος)
Σάββατο: Game & Users του μήνα: Απρίλιος 2015 (Μάνος Γρυπάρης)
Τα Blogs των χρηστών για τον Μάιο
2/5/15: Τα καλύτερα εναλλακτικά Basketball Games (Γιάννης Νικολάκης)
4/5/15: Φθηνή λύση για μικρόφωνο στο PS3 (Ηρακλής Μουρτζάπης)
8/5/15: Τα αίτια της διόγκωσης του κοινού των μαζικών διαδικτυακών παιχνιδιών (MMO, MMORPG) (Αγησίλαος Σιντόρης)
9/5/15: Η ιστορία του Call of Duty (Γιάννης Νικολάκης)
10/5/15: Fight for your father! Fight for your Legion! Fight for Rome! (Παναγιώτης Τσιάτσος)
User Reviews για τον Μάιο
2/5/15: Injustice: Gods Among US Ultimate Edition (Γιάννης Νικολάκης)
2/5/15: Monster Hunter 4 Ultimate (Dimos Tsimopoulos)
2/5/15: South Park: The Stick of Truth (Manolis Tsimouris)
7/5/15: Grand Theft Auto V (Αγησίλαος Σιντόρης)
10/5/15: System Shock 2 (Μάρκος Ασκανιάν)
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Aλλα απο την αλλη δεν βλεπω και καινουργιες ιδεες που να μπορουν να σταθουν.
Οποτε πατανε στα σιγουρα....
Πρέπει οι developers να βάζουν την "αγάπη" τους σε αυτό που κάνουν και να μη σκέφτονται το κέρδος και οι publishers να αφήσουν τους developers να ανασάνουν και να τους αφήσουν να δουλέψουν ένα παιχνίδι όσο πάρει.Όταν στο μυαλό σου έχεις το αποτέλεσμα αυτό που θέλεις να δημιουργήσεις και όχι το πόσα λεφτά θα βγάλεις απο αυτό,τότε είναι που συμβαίνουν μαγικά πράγματα.