- Reviews
- Tyranny
Tyranny
Hot
Αποκτήστε κύρος στο όνομα του... Kyros.
Αποκτήστε κύρος στο όνομα του... Kyros.
Δεν υπάρχουν μεγαλύτεροι κλέφτες των ψηφιακών ονείρων μας από την οικονομική κρίση και την αστάθεια της παγκόσμιας αγοράς. Πόσα projects αλήθεια δεν χάθηκαν στην λήθη εξαιτίας των ανεπαρκών πόρων που διέθεταν οι δημιουργοί τους; Ανάμεσα στις χαμένες ευκαιρίες βρίσκεται το Stormlands, ένας τίτλος που ενσωμάτωνε τις βασικές έννοιες δύο εκκολαπτόμενων RPG της Obsidian Entertainment, των Fury και Defiance. Από το 2006 τα δημιουργικά μυαλά της γνωστής εταιρείας ανάπτυξης περιεργάζονταν την ιδέα ενός RPG όπου το κακό έχει θριαμβεύσει και η ιστορία αρχίζει μετά από μια μαγική Αποκάλυψη.
Οι ιδέες των Fury και Defiance που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ πέρασαν στο Stormlands, ένα RPG που επεξεργάζονταν με σκοπό να το εκδώσουν στο Xbox One το 2012. Το project είχε την τύχη του Τιτανικού διότι συνέπεσε με τα οικονομικά προβλήματα της Obsidian και την απόλυση πολλών υπαλλήλων της. Ευτυχώς η οικονομική επιτυχία του Pillars of Eternity που στηρίχτηκε από την παγκόσμια gaming κοινότητα μέσω Kickstarter ανέστησαν οικονομικά την Obsidian και της επέτρεψαν να ενσωματώσει όλες τις ιδέες από τα Fury, Defiance και Stormlands στο νέο της αριστούργημα Tyranny.

Μια εύλογη απορία που θα σχηματίσατε ήδη είναι πως κατάφερε η Obsidian να ολοκληρώσει μέσα σε ένα μόλις χρόνο από το Pillars of Eternity το νέο της έπος και κατά πόσον ο περιορισμένος χρόνος ανάπτυξης επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα. Δύο είναι οι αρνητικές επιπτώσεις που παρατήρησα και πιθανότατα οφείλονται στον μικρό αναπτυξιακό του κύκλο. Η πρώτη είναι τα μεγάλα loading times που εκτείνονται σε σημείο βαρεμάρας. Η δεύτερη είναι η μικρή διάρκεια μιας τόσο πλούσιας ιστορίας, η οποία κόβεται απότομα στο φινάλε σηματοδοτώντας τον ερχομό DLC που θα κλείσει τους ανοιχτούς λογαριασμούς.
Θα γίνω τεράστιος στον Terratus
Καλωσορίσατε στον Terratus, έναν τόπο όνομα και πράγμα αφού σύντομα θα διαπιστώσετε ότι κατοικείται από πάρα πολλά "τέρατα" με κορυφαίο ανάμεσα τους τον πανίσχυρο Kyros, τον δυνατότερο μάγο στον κόσμο. Ο Kyros εμφανίστηκε από το πουθενά και σάρωσε με την μαγεία και τις λεγεώνες του όλα τα βασίλεια, ξεκινώντας από την Northern Empire και καταλήγοντας στο νότιο τμήμα του, τα Tiers. Αντίθετα από τους περισσότερους ηγεμόνες που αρέσκονται να εμφανίζουν το πρόσωπο τους στα πλήθη και να αποθεώνονται, ο Kyros αποφεύγει την δημόσια παρουσία και κυβερνά τα πράγματα από το παρασκήνιο με αποτέλεσμα ουδείς να γνωρίζει την μορφή και το φύλο του.

Μετά από 70 χρόνια αδιάκοπου πολέμου και κατακλυσμιαίων μαγικών καταστροφών, οι ορδές του Kyros έχουν υποτάξει τους πάντες όταν οι άνθρωποι των Tiers, εκμεταλλευόμενοι τις συνεχείς έριδες ανάμεσα στους δύο διοικητές (Archons) του Kyros που κυβερνούν τον τόπο, τολμούν να ξεσηκωθούν εναντίον του. Διαβαίνοντας την ψηφιακή είσοδο του Tyranny διαπιστώνετε με έκπληξη ότι δεν είστε ο παραδοσιακός ήρωας που επιχειρεί να αποτινάξει τον ζυγό των καταπιεσμένων αλλά ένα φερέφωνο του αρχιδικαστή του Kyros που λειτουργεί σαν ένορκος και εκτελεστής για τους υπηκόους του.
Το Tyranny είναι RPG με όλη την σημασία της λέξης γιατί οι κανόνες του παιχνιδιού είναι δομημένοι έτσι ώστε να ευνοούν την έκφραση της ατομικότητας σας. Εν ολίγοις, ο ρόλος του πρωταγωνιστή δεν φέρει απλά τα επιφανειακά χαρακτηριστικά σας αν το επιθυμείτε αλλά είναι μια ψηφιακή ύπαρξη που μπορεί να κινηθεί προς πάσα κατεύθυνση χωρίς σοβαρούς περιορισμούς. Θέλετε να παραστήσετε τον μανιακό που σκοτώνει αδιάκριτα όποιον τον ενοχλήσει, τον επαγγελματία που κάνει καλά την δουλειά που του ανέθεσαν, τον πανούργο καιροσκόπο που κοιτά να επωφεληθεί από τις καταστάσεις; Μπορείτε να είστε όποιος και ότι θέλετε. Η βροχή των επιλογών αρχίζει από το συναρπαστικό character creation.

Επηρεάζοντας έναν ολόκληρο κόσμο
Αφού δώσετε στο avatar σας το φύλο και την εμφάνιση που σας αρέσει, το τροφοδοτείτε με μια ιστορία που λέει πως συνέβη και ενταχθήκατε στον στρατό του Kyros. Το ιστορικό σας, οι δεξιότητες, τα skills, τα attributes και το προσωπικό σας λάβαρο μορφοποιούν ένα χαρακτήρα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σας. Το conquest mode που ακολουθεί ξεφεύγει από τα τετριμμένα και είναι ένα χρονικό των πράξεων σας στην διάρκεια της τριετούς εισβολής του Kyros στα Tiers.
Οι αποφάσεις σας στο εν λόγω mode καθορίζουν την τελική μορφή του κόσμου που θα δράσετε και τις σχέσεις σας με τους κατοίκους του. Πόσες φορές έχετε συναντήσει ένα RPG που σας επιτρέπει να καθορίσετε την σύσταση του κόσμου του πριν ακόμα εμπλακούν ενεργά σε αυτό οι χαρακτήρες σας; Η μορφή "παιχνιδοβιβλίου" του conquest mode με τις επιλογές που οδηγούν σε άλλο κεφάλαιο την ιστορία του είναι μια διασκεδαστική διαδικασία η οποία ευθύνεται για το αυξημένο replayability του Tyranny.

Οι διάλογοι στο Tyranny δεν αποτελούν φασαρία, μια πολυλογία που έχει σαν στόχο να γεμίσει τις ώρες σας, αντίθετα τροφοδοτούν με νόημα και ζωή τον ταραγμένο κόσμο του. Τεράστια σύνολα λέξεων κατηφορίζουν στο text window κάθε φορά που συνομιλείτε με NPC ή τους companions σας και η ανάγνωση τους έχει διπλή αξία. Αφενός μαθαίνετε όλες τις λεπτομέρειες του τρόπου ζωής των κατοίκων του Terratus και ο περίγυρος σας αποκτά σημασία ενώ προσλαμβάνετε την απαραίτητη εμπάθεια απέναντι τους και νοιώθετε σαν οι δικαστικές σας αποφάσεις να επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά ζωντανά όντα.
Αφετέρου, κάνετε… μακροβούτι σε μια από τις ωραιότερες λαογραφίες που έχετε συναντήσει στην μακρά σας πορεία στον κόσμο των RPG. Τα κοσμοϊστορικά γεγονότα που διαμόρφωσαν τον Terratus εξιστορούνται από χίλιες δυο πλευρές και ο εκάστοτε χαρακτήρας τα χρωματίζει με βάση τις προσωπικές του εμπειρίες. Πόσο έξοχη αλήθεια η επιλογή των δημιουργών του Tyranny να δώσουν μορφή υπερκειμένου (hypertext) στις σημαντικότερες πληροφορίες ώστε με ένα πέρασμα του κέρσορα και πάτημα του right mouse button να έχετε άμεση πρόσβαση στην αναλυτική επεξήγηση τους.

Οι άνθρωποι της Obsidian αντιμετώπισαν σφαιρικά το ζήτημα των διαλόγων, φροντίζοντας και τους χρήστες που θα σκεφτούν: "δεν με απασχολεί το σενάριο και η γνώση του κόσμου, εγώ τι θα κερδίσω από την πολυλογία;". Εσείς θα κερδίσετε xp στα skills που χρησιμοποιήσατε στον διάλογο, δυναμώνοντας τις μπάρες τους με αποτέλεσμα να έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να ξεκλειδώσετε chests με το subterfuge, να μπορείτε να ταπεινώσετε άτομα χωρίς μάχη ή να σκαρφαλώσετε σε απόκρημνα μέρη με το athletics κ.ο.κ.
Η ανάγνωση του κειμένου έχει μια ακόμα αξία, την χειραγώγηση των συναισθημάτων των companions και την στάση των faction απέναντι σας. Ας υποθέσουμε ότι είστε οπαδοί των Scarlet Chorus σαν εμένα και τους υποστηρίζετε σε όλες τις διεκδικήσεις τους, αδικώντας τους Disfavored. Ο αρματωμένος Barik θα τα πάρει στο κρανίο με την συμπεριφορά σας, εκδηλώνοντας φανερά την απέχθεια του και επιθυμώντας να φύγει από την ομάδα. Οι στρατιώτες των Disfavored θα σας μιλούν περιφρονητικά και θα στέκονται με το χέρι στο όπλο τους, περιμένοντας μια αφορμή για να σας επιτεθούν. Στον αντίποδα, οι Verse και Sirin θα φιλούν το χώμα που περπατάτε και όλα τα μέλη των Scarlet Chorus θα σας αντιμετωπίζουν με θαυμασμό.

Είναι φανερό πλέον ότι οι διάλογοι είναι ένα δυναμικό game mechanic που σας επιτρέπει να επέμβετε στον κόσμο του παιχνιδιού αλλάζοντας ολοένα και περισσότερο την σύσταση του. Διαμέσου αυτών ασκείτε την βούληση σας πάνω στον περίγυρο και εισπράττετε τα αποτελέσματα των πράξεων σας. Νοιώθετε πραγματικά το βάρος της δικαστικής εξουσίας του αντιπροσώπου σας στο παιχνίδι και θέτετε αδιάκοπα ηθικά διλήμματα στον εαυτό σας. Θα αφήσω αυτούς τους λωποδύτες να κλέψουν τον έμπορο που περνά την γέφυρα ή θα τους τιμωρήσω παραδειγματικά; Θα προστατέψω το μέλος των Scarlet Chorus από την τιμωρία των Disfavored ή θα επιτρέψω να τον λυντσάρουν; Είμαι νομοταγής υπηρέτης του Kyros ή ένας τυχοδιώκτης που θα αποσχιστεί από την αυτοκρατορία του, φτιάχνοντας το δικό του φέουδο;
Ομαδικό πνεύμα
Χωρίς ισχυρούς συμμάχους δεν πάτε πουθενά σε ένα RPG και το Tyranny αναγνωρίζει αυτή την μεγάλη αλήθεια, ρίχνοντας στο διάβα σας ένα μικρό αριθμό ικανότατων πλασμάτων που θα ενώσουν τις δυνάμεις τους μαζί σας. Οι αποφάσεις σας στο conquest mode καθορίζουν ποιους από αυτούς θα συναντήσετε στην περιπέτεια. Για παράδειγμα, δεν είχα την χαρά να κυνηγήσω ανθρώπους με την Kills-In-Shadow την κτηνάνθρωπο, λόγω των επιλογών μου στο conquest mode. Και οι έξι companions έχουν μια ποιότητα χαρακτήρα που τους κάνει συμπαθείς ή αντιπαθείς αλλά ποτέ αδιάφορους. Τα συναισθήματα σας απέναντι τους θα αλλάζουν σαν ορμητικό κύμα, άλλοτε συμπαθώντας τους και άλλοτε μισώντας τους και το γεγονός αποκαλύπτει την πολυπλοκότητα τους.

Μερικά παραδείγματα από το δικό μου playthrough είναι ο εκνευρισμός που μου προκαλούσε ο θωρακισμένος ψυχικά και σωματικά Barik, η συμπάθεια προς την Verse για το κουράγιο που επιδεικνύει με παράλληλη απέχθεια προς ορισμένες πράξεις της, η ταύτιση με τον Lantry όσον αφορά την λατρεία της γνώσης κ.ο.κ. Η σχέση σας με τους καλογραμμένους χαρακτήρες που θα σας συντροφεύσουν είναι αμφίδρομη δηλαδή αντιδρούν και αυτοί όπως εσείς στα ερεθίσματα που τους δίνετε, αυξάνοντας το δίπολο loyalty – fear που τους χαρακτηρίζει.
Ερχόμαστε στο game mechanic Reputation που καθορίζει την εξέλιξη της ιστορίας σε μικροκοσμικό (companions) και μακροκοσμικό (factions - Archons) επίπεδο. Οι αποφάσεις σας έχουν άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο που σας αντιμετωπίζουν οι πάντες στο παιχνίδι. Αν δείξετε εύνοια προς ένα faction ή Archon, η αντίρροπη δύναμη αυτού θα σας τοποθετήσει στην μαύρη λίστα. Στο Tyranny δεν υπάρχουν σωστές και λάθος αποφάσεις. Φίλοι και εχθροί μπορούν να σας αγαπούν και να σας φοβούνται ταυτόχρονα και εσείς θα αποκτάτε ειδικά abilities είτε έτσι είτε αλλιώς. Αμέσως αμέσως ευνοούνται κάθε είδους πειραματισμοί από μέρους σας ώστε να παρακολουθήσετε στην συνέχεια το αντίκτυπο των πράξεων σας και να πάρετε όλα τα abilities.

Στο πεδίο της μάχης
Μπροστά σε πλούσιο σενάριο, χαρακτήρες και απίθανη λαογραφία που το συνολικό της μέγεθος λαμβάνει διαστάσεις εγκυκλοπαίδειας, η μόνη… τυραννία που θα αντιμετωπίσετε στο Tyranny είναι οι διακοπές της απολαυστικής ανάγνωσης για χάρη της μάχης. Μην τρομάζετε, το σύστημα μάχης ακολουθεί την πεπατημένη του Baldur’s Gate και του νεότερου Pillars of Eternity με την δυνατότητα "παγώματος" της δράσης και αποτελεσματικής διαχείρισης όλων των μελών της ομάδας σας. Η φαντασμαγορία των μαγικών επιθέσεων σας συγκρίνεται άνετα με τα χτυπήματα των συμβατικών όπλων και η συνεχής αναδιάταξη των ηρώων θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε όλες τις προκλήσεις εξασκώντας την δημιουργική σας σκέψη.
Τα team – up attacks θυμίζουν JRPG και θερίζουν εύκολα το άτυχο θύμα σας, ενισχύοντας παράλληλα την συντροφικότητα ανάμεσα στους μαχητές. Δείτε με τα μάτια του μυαλού σας έναν companion να ρίχνει κάτω τον αντίπαλο που σας σημάδευε με το τόξο του και τον χαρακτήρα σας να τρέχει και να του καταφέρνει ένα χτύπημα ενώ είναι πεσμένος, αναγκάζοντας τον να αιμορραγήσει. Τι σκηνικό πραγματικά να αρπάζεις την Verse στα χέρια σου και, αντί να την αγκαλιάζεις (το Tyranny δεν είναι Love Story), να την εκτοξεύεις στον αέρα και εκείνη να ραντίζει με φλεγόμενα βέλη το θύμα της από ψηλά.
Η δυνατότητα ανάγνωσης των χαρακτηριστικών των εχθρών σας χαρίζει απόλυτο έλεγχο σε όλες τις συγκρούσεις. Εκείνος ο σιδερόφρακτος τύπος έχει ανοσία στο ατσάλι αλλά επηρεάζεται μια χαρά από την φωτιά; Κεράστε τον μια μπάλα φωτιάς. Εκείνος που μοιάζει με σαμάνο δεν καταλαβαίνει από μάγια; Αμολήστε ένα φλεγόμενο βέλος προς την κατεύθυνση του και θαυμάστε το αυτοσχέδιο μπάρμπεκιου γελώντας. Είναι φανερό ότι η μάχη στο Tyranny είναι απολαυστική και πολυδιάστατη άρα που είναι το πρόβλημα; Όταν έχεις μπροστά σου έναν ζωντανό κόσμο φαντασίας με άπειρες συναρπαστικές ιστορίες και κοσμοϊστορικά γεγονότα για να μάθεις, η tactical RPG διάσταση του περνά αυτομάτως σε δεύτερη μοίρα, περιττεύει.
Αν δεν εκτιμάτε καθόλου το crafting σαν τον γράφοντα το Tyranny θα σας ικανοποιήσει γιατί αποφεύγει την κατασκευή χειροποίητων όπλων μετά από πολύωρη συγκομιδή σκουπιδιών από δεκάδες περιοχές, συνηθισμένο φαινόμενο σε πολλούς σύγχρονους τίτλους. Μόνο τα ξόρκια υπόκεινται σε κατασκευή αφού αποκτήσετε τα απαραίτητα sigil για να τους δώσετε την μορφή και την ισχύ που θέλετε. Η παραγωγή τους είναι γρήγορη και εύκολη διαδικασία αφού πληροφορήστε με μεγάλη ακρίβεια τις αλλαγές που επιφέρει η κάθε επιλογή στο ξόρκι ενώ, αν το αποτέλεσμα του μαγειρέματος δεν σας αρέσει, το πετάτε και δοκιμάζετε κάτι άλλο χωρίς κόστος.

Προς μεγάλη σας έκπληξη θα διαπιστώσετε μετά από αρκετές ώρες ότι η εξουσία σας στο παιχνίδι δεν περιορίζεται σε υπαίθριες δικαστικές αποφάσεις. Θέτοντας υπό τον έλεγχο σας περιοχές που ονομάζονται spires αποκτάτε κομβικά κτίρια που μπορείτε να γεμίσετε με χρήσιμο προσωπικό για να σας προμηθεύει πανίσχυρα όπλα και αντικείμενα. Τότε για πρώτη φορά θα ασχοληθείτε σοβαρά με τα οικονομικά σας που μέχρι εκείνη την στιγμή ξοδεύονταν στην εκπαίδευση των skills σας παρά στην απόκτηση εξοπλισμού.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν υπήρξε πάντοτε αξιόπιστη στα RPG αλλά στο Tyranny δεν παρουσιάζει αποκλίνουσα συμπεριφορά ή υπερβολική ανοησία. Οι companions ακολουθούν πιστά τις οδηγίες που τους δίνετε, θεραπεύοντας τους συμπαίκτες, προστατεύοντας τους ή επιτιθέμενοι στον πρώτο εχθρό που θα τους πλησιάσει. Εκτελούν σε τακτικά χρονικά διαστήματα skills και spells αλλά μερικές φορές δεν κάνουν τις σωστές επιλογές και εκεί χρειάζεται η συνδρομή σας όπως και στα team – up attacks. Το A.I. των αντιπάλων ευθυγραμμίζεται πάντα με τις κινήσεις σας.
Δεν έχει καμία σημασία για λογαριασμό ποιανού εκτελείτε τα δεκάδες quests της περιπέτειας, το ζήτημα είναι ότι θα τα εκτελέσετε για να ξεκοκαλίσετε το πλούσιο περιεχόμενο του Tyranny. Χάρη σε αυτά και την πολύωρη ανάγνωση διαλόγων και πληροφοριών έχετε στο τσεπάκι σας γύρω στις 25 ώρες μέχρι να ολοκληρώσετε το πρώτο playthrough. Μόλις συμβεί αυτό θα διαπιστώσετε ότι το παιχνίδι αναπτύχθηκε με το replayability σαν βασικό σκοπό του και θα πάψετε να παραπονιέστε για την μικρή διάρκεια ενός τέτοιου έπους και την επιτάχυνση των γεγονότων την ώρα που ζητούσατε περισσότερη δράση και γνώση.
Στον Terratus τα σύνορα μεταξύ Καλού και Κακού είναι δυσδιάκριτα, εσείς αποφασίζετε τι σας ταιριάζει.
Αποχρώσεις μιας φανταστικής γης
Το Tyranny θα πολιορκήσει οπτικά τις αισθήσεις σας αρχικά με έναν φανταστικό χάρτη που καλύπτει όλα τα μέρη όπου θα ταξιδέψετε. Ο χάρτης σκιαγραφεί όμορφα τα πάντα αλλά η απόλαυση σας θα κορυφωθεί ταξιδεύοντας στις άκρες του και παρατηρώντας ότι είναι σχεδιασμένοι εκεί οι δημιουργοί των εξελίξεων, οι Archons, μοιάζοντας με θεούς που εποπτεύουν όλο τον κόσμο. Τα ειδικά εφέ που συνοδεύουν τις επιθέσεις των ηρώων διαθέτουν το κατάλληλο animation που εμφανίζει τους magic users να πασχίζουν να εξαπολύσουν ένα spell, τους μαχητές να κινούνται με την ταχύτητα που τους επιτρέπει ο εξοπλισμός τους κ.ο.κ.
Την παράσταση κλέβουν οι μεγαλοπρεπείς χώροι που στολίζονται με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες ώστε να ερεθίσουν τα καλά εκπαιδευμένα σας μάτια. Η αίθουσα ακρόασης του Tunon, τα στρατόπεδα των factions, τα πολυεπίπεδα spires, τα κολοσσιαία αγάλματα που "δακρύζουν" ποτάμια αίματος, και τι δεν θα συναντήσετε στην περιπλάνηση σας. Οι υπαίθριοι χώροι είναι αρκετά κοινότυποι δυστυχώς.

Συγκρατήστε στην μνήμη σας το όνομα Justin Bell. Είναι ο σχεδιαστής ήχου της Obsidian και ο ακουστικός τομέας του Tyranny οφείλεται εξολοκλήρου σε αυτόν. Ακούγοντας το βαρύγδουπο main theme του παιχνιδιού θα αισθανθείτε σαν να πλησιάζει μια παγκόσμια καταστροφή, σαν να επίκειται νέα τιτανομαχία. Τα μουσικά θέματα του Kyros και των Archons σχεδιάζουν ακουστικά στο μυαλό σας εικόνες γιγαντιαίων απρόσωπων πλασμάτων που εποπτεύουν τον κόσμο όπως ένας άνθρωπος εποπτεύει μια μυρμηγκοφωλιά.
Την ώρα που το μυαλό σας εναρμονίζεται στον δυναμισμό των χαρακτήρων και της δράσης τους θα εκπλαγείτε ευχάριστα από το voice acting. Όσο και να ψάξετε δεν θα βρείτε χαρακτήρα που να ακούγεται σαν κάποιος να διαβάζει βαριεστημένα τις ατάκες του από βιβλίο. Οι πρωταγωνιστές του δράματος ωρύονται, αγκομαχούν, εκπέμπουν δύναμη και ενέργεια. Το τελειότερο παράδειγμα voice acting στο παιχνίδι είναι ο Voices of Nerat. Δίνοντας βάση όχι απλά στα λόγια αλλά και στην φωνή του νοιώθετε ότι στέκεστε μπροστά σε έναν νέο Joker, τον καρπό του Χάους και της Παραφροσύνης που μετά βίας κρατά σε τάξη τις δεκάδες προσωπικότητες που έχει καταβροχθίσει.
Θάνατος στους τυράννους και παράταση ζωής στο Tyranny
Το Tyranny πετυχαίνει διάνα στο να σας γεμίσει έντονη διανοητική ευχαρίστηση με την φανταστική του αφήγηση που μπορεί να συναγωνιστεί το οποιοδήποτε έπος της ηρωικής φαντασίας. Η φάση παραμετροποίησης των χαρακτήρων και της ομάδας είναι αρκετά πλούσια και οι μάχες απαιτητικές σε τακτικούς ελιγμούς και στρατηγική σκέψη. Η διάρκεια δεν ανταποκρίνεται στις αξιώσεις σας από ένα αριστουργηματικό τίτλο αλλά σας δίνονται αρκετά κίνητρα για να επισκεφθείτε τον κόσμο του και μετά τον τερματισμό. Η τιμή του στο Steam είναι ανάλογη ενός ΑΑΑ προϊόντος και κυμαίνεται από 42 μέχρι 74 ευρώ ανάλογα με την έκδοση, μια γρήγορη όμως αναζήτηση στην εγχώρια αγορά θα σας δείξει ότι μπορείτε να το προμηθευτείτε σε χαμηλότερη τιμή.
Θετικά:
- Τέλειο σενάριο, χαρακτήρες και διάλογοι
- Πετυχημένο voice acting
- Βαρβάτη μουσική επένδυση
- Υψηλό replayability
- Άρτιο σύστημα μάχης
- Μπόλικο customization
Αρνητικά:
- Ενοχλητικά loading times
- Απότομο τελείωμα της ιστορίας
- Οι μάχες διακόπτουν την τέλεια αφήγηση
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.7
Ακολουθεί τα χνάρια του Baldur’s Gate με ευλάβεια και υπέροχο σενάριο.
Γιάννης Μοσχονάς
Comments