- Reviews
- Assassin's Creed Chronicles: India
Assassin's Creed Chronicles: India
Hot
O Ινδός Master Assassin.
O Ινδός Master Assassin.
Το 2015 αποτέλεσε μια άκρως παραγωγική χρονιά για την Ubisoft καθώς είδαμε το Assassin's Creed Chronicles: China, το Assassin's Creed Syndicate, αλλά και το Jack the Ripper DLC. Όσον αφορά το Assassin's Creed Chronicles: China αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί το πρώτο μέρος μιας νέας σειράς, η οποία θα εξελιχθεί σε δύο ακόμη κεφάλαια που θα λαμβάνουν χώρα στην Ινδία και την Ρωσία αντίστοιχα. Το δεύτερο μέρος με τίτλο Assassin's Creed Chronicles: India κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες στα ψηφιακά ράφια των Steam, PSN και Xbox Live αντίστοιχα, ενώ τον Φεβρουάριο αναμένουμε και τον διάδοχό του.
Η νέα αυτή spin-off τριλογία αναπτύσσεται από την Ubisoft Montreal σε συνεργασία με την Climax Studios, την εταιρεία που μας παρουσίασε την console έκδοση του WarCraft II, αλλά και το άκρως απογοητευτικό Silent Hill: The Book of Memories. To Assassin's Creed Chronicles: China μας έδωσε μια αντιπροσωπευτική εικόνα για το όραμα των developers, οι οποίοι με γνώμονα το Assassin's Creed II: Discovery θέλησαν να μας προσφέρουν μια ποιοτική 2.5D Assassin's Creed εμπειρία. Δυστυχώς το πρώτο κεφάλαιο της τριλογίας απέτυχε να κερδίσει τις εντυπώσεις, καθώς παρουσιάστηκε υποδεέστερο έναντι αναλόγων κυκλοφοριών της αγοράς. Θα καταφέρνουν άραγε οι Ubisoft Montreal και Climax Studios να μας παρουσιάσουν κάτι καλύτερο στο Assassin's Creed Chronicles: India; Η απάντηση ακολουθεί παρακάτω.

Στα ίχνη των Templars
Στον ρόλο του κεντρικού πρωταγωνιστή της ιστορίας συναντάμε τον Arbaaz Mir, ένα μέλος της Indian Brotherhood των Assassins, ο οποίος κάνει ουσιαστικά εδώ το ντεμπούτο στον χώρο των video games. Στο παρελθόν βέβαια τον είχαμε δει στη νουβέλα Assassin's Creed: Brahman, ενώ συναντάμε κάποιες αναφορές σε αυτόν στο Assassin's Creed: Underworld, το νέο βιβλίο του Oliver Bowden που εξιστορεί την ζωή της Evie Frye, κατά την διάρκεια της μαθητείας της στις Ινδίες υπό τις οδηγίες του Henry Green. Πριν πιάσουμε το Assassin's Creed Chronicles: India στα χέρια μας ελπίζαμε ότι θα μας έδινε κάποιες πληροφορίες, όσον αφορά την ταυτότητα του Jack the Ripper, o οποίος επίσης μαθήτευσε στην Ινδία με βάση του lore του ομώνυμου DLC, αλλά δυστυχώς οι όποιες προσδοκίες μας δεν εκπληρώθηκαν. Αυτό συμβαίνει γιατί το δεύτερο μέρος της Assassin's Creed Chronicles τριλογίας λαμβάνει χώρα τρίαντα περίπου χρόνια πριν από τα γεγονότα του Assassin's Creed Syndicate και συγκεκριμένα το 1841.
Με βάση το σενάριο ο Arbaaz Mir προσπαθεί να επανακτήσει το Koh-i-Noor, ένα από τα Pieces of Eden, το οποίο έχει πέσει στα χέρια των Templars. Η πλοκή αποδίδεται με την μορφή σύντομων animated cutscenes που σας παρέχουν ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με το lore, ενώ παράλληλα δεν σκιαγραφούν σε ικανοποιητικό βαθμό την προσωπικότητα του Arbaaz. Με άλλα λόγια λοιπόν δεν δίνεται ιδαίτερη προσοχή στο ιστορικό υπόβαθρο και στα γεγονότα που σχετίζονται με την ζωή ενός εκ των μεγαλυτερών Assassins της σειράς, όπως ακριβώς είχε συμβεί και στην περίπτωση της Shao Jun στο περσινό Assassin's Creed Chronicles: China.
Η ίδια λογική
Στην περίπτωση που είχατε ασχοληθεί με το πρώτο κεφάλαιο της τριλογίας τον περασμένο Απρίλιο θα διαπιστώσετε ότι δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα πράγματα. Ο στόχος σας παραμένει να ολοκληρώσετε μια σειρά από levels, προσπαθώντας παράλληλα να περάσετε απαρατήρητοι από τους αντιπάλους σας. Η βασική διαφορά σε σχέση με τα 3D Assassin's Creed είναι το layout του κάθε level χωρίζεται σε δύο ή περισσότερες στοιβάδες, επιτρέποντας σας να μετακινηθείτε με ταχύτητα από το background στο foreground και αντίστροφα. Το γεγονός αυτό σας δίνει την δυνατότητα να αποφύγετε τους διάφορους φρουρούς με χαρακτηριστική ευκολία, καθώς το οπτικό τους πεδίο περιορίζεται στο foreground του εκάστοτε level. Για παράδειγμα, αν κρυφτείτε πίσω από μια κολώνα που βρίσκεται στο background είναι απίθανο να σας εντοπίσουν.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται για μια ακόμη φορά στο stealth, καθώς ειδικά στα πρώτα levels ή Memory Sequences αν προτιμάτε τα hit points σας είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Συν τις άλλοις, για να επιτύχετε το καλύτερο δυνατό σκορ και την καλύτερη δυνατή αξιολόγηση θα πρέπει να αποφύγετε τους αντιπάλους σας και να μην εμπλακείτε σε καμία μάχη. Επιπροσθέτως, καλείστε να καταφύγετε σε non-lethal takedowns, τα οποία απαιτούν περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθούν.
Νέος Assassin, άλλη χώρα, το... ίδιο σκηνικό
Το σύστημα αξιολόγησης που συναντάμε εδώ είναι παρόμοιο με αυτό που είχαμε συναντήσει στο Assassin's Creed Chronicles: China οπότε για να πετύχετε το πολυπόθητο Gold Shadow Rank σε κάθε checkpoint θα πρέπει να μην σας δουν οι αντίπαλοι φρουροί και παράλληλα να μην κάνετε κανένα απολύτως takedown (είτε lethal, είτε non-lethal). Φυσικά έχετε ανά πάσα στιγμή την δυνατότητα να εμπλακείτε σε μάχη σώμα με σώμα με τους αντιπάλους σας, αλλά στην περίπτωση αυτή θα λάβετε την χειρότερη δυνατή αξιολόγηση και κατ' επέκταση δεν θα καταφέρετε να ξεκλειδώσετε διάφορα χρήσιμα upgrades για τον χαρακτήρα σας.
Τα gadgets βέβαια που έχετε στην διάθεσή σας αποδεικνύονται ως ένας εξαιρετικά πολύτιμος σύμμαχος στην προσπάθειά σας για το καλύτερο δυνατό σκορ. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι με τα noise darts είστε σε θέση να προκαλέσετε θόρυβο σε ένα συγκεκριμένο σημείο και να δημιουργήσετε τον απαραίτητο αντιπερισπασμό που θα σας επιτρέψει να κινηθείτε χωρίς να γίνετε αντιληπτοί από τους φρουρούς. Ανάλογη χρήση έχουν και οι βόμβες καπνού με τις οποίες είναι εξοπλισμένος ο Arbaaz. Είναι αλήθεια πάντως ότι τα ίδια περίπου gadgets είχαμε δει και στο πρώτο κεφάλαιο της τριλογίας, οπότε τουλάχιστον στο κομμάτι της πρωτοτυπίας οι developers μας απογοητεύουν.

Οι ομοιότητες με το Assassin's Creed Chronicles: China δεν περιορίζονται στα gadgets, καθώς σε γενικές γραμμές το μόνο που αλλάζει είναι το skin του κεντρικού πρωταγωνιστή. Το σύστημα μάχης είναι ίδιο και απαράλλαχτο και βασίζεται στην λογική της άμυνας και της αντεπίθεσης. Κοινώς κάνετε parry και μετά αποτελειώνετε τον αντίπαλο σας, ενώ ανά πάσα στιγμή μπορείτε να αποφύγετε τις ranged επιθέσεις των αντιπάλων σας. Η μόνη διαφορά είναι ότι το λεγόμενο Helix Kill, βάση του οποίου μπορείτε να πραγματοποιήσετε μια αλληλουχία φονικών επιθέσεων μετά από μια επιτυχημένη άμυνα, είναι διαθέσιμο από το πρώτο κιόλας level του παιχνιδιού, σε αντίθεση με το Assassin's Creed Chronicles: China, όπου και διατίθετο στo δεύτερο playthrough σας.
Challenge Rooms
To μόνο στοιχείο που διαφοροποιεί το Assassin's Creed Chronicles: India σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι τα λεγόμενα Challenge Rooms, τα οποία θυμίζουν τόσο ως ιδέα, όσο και ως εκτέλεση τις διάφορες VR Missions της σειράς Metal Gear Solid. Σε αυτά καλείστε να ολοκληρώσετε συγκεκριμένα οbjectives, όπως να συλλέξετε έναν συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων, να σκοτώσετε έναν συγκεκριμένο Templar ή όλους τους εχθρούς που υπάρχουν στον χάρτη, σε ένα -ομολογουμένως μικρό- χρονικό διάστημα. Ανάλογα με τις επιδόσεις σας κερδίζετε και τον ανάλογο αριθμό χρυσών μεταλλίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα Challenge Rooms είναι ξεκλειδωμένα εξαρχής, χωρίς να απαιτείται να ολοκληρώσετε την περιπέτειά σας για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτά. Δυστυχώς όμως ο αριθμός τους είναι εξαιρετικά περιορισμένος (μόλις έξι). Κρίμα γιατί το level design τους ξεχωριζει πραγματικά, ενώ σε αρκετά από αυτά συναντάμε περιστροφή του περιβάλλοντος κατά 90 μοίρες, όπως είχαμε δει στο παρελθόν στο Fez.
Σε ένα απόγευμα
Η συνολική διάρκεια του Assassin's Creed Chronicles: India μετά βίας ξεπερνά τις 5-6 ώρες, ακόμη και στην περίπτωση που αποφασίσετε να κινηθείτε εξαιρετικά stealthy για επιτύχετε το καλύτερο δυνατό σκορ. Στην περίπτωση που θελήσετε να σκοτώσετε όποιον εχθρό συναντήσετε στον δρόμο σας, το ταξίδι σας Ινδίες θα είναι αναμφισβήτητα πιο σύντομο. Το replayability πάντως κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, καθώς μετά την ολοκλήρωση του παιχνιδιού ξεκλειδώνετε τα Plus και Plus Hard modes, ενώ υπάρχει και μια σειρά από εξαιρετικά δύσκολα Achievements/Trophies για όσους επιθυμούν το 100% completion. Παράλληλα, σε κάθε level θα συναντήσετε μια πληθώρα από collectables, αν και για να είμαστε ειλικρινείς δεν σας παρέχονται τα ανάλογα κίνητρα για να ασχοληθείτε με την συλλογή τους.

Τα Challenge Rooms θα μπορούσαν να σώσουν την κατάσταση, αλλά ο εξαιρετικά περιορισμένος αριθμός τους δεν αυξάνει σημαντικά την συνολική αντοχή του τίτλου στον χρόνο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι μπορείτε να τα ολοκληρώσετε όλα μέσα σε μόλις 30 λεπτά.
Υποδεέστερο του προκατόχου του
Όσον αφορά τον οπτικό τομέα, η ιδιαίτερη watercolor αισθητική της τριλογίας Assassin's Creed Chronicles κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις, παρόλα αυτά το level design στηρίζεται στην λογική του copy-paste. Επίσης, οι περιοχές που θα επισκεφθείτε μοιάζουν υπερβολικά μεταξύ του, ενώ για να είμαστε ειλικρινείς περιμέναμε έναν πιο πρωτότυπο σχεδιασμό στο τέταρτο Memory Sequence, όπου και καλείστε να εξερευνήσετε ένα ναό των Templars. Στα θετικά στοιχεία πάντως οφείλουμε να συμπεριλάβουμε το σταθερό frame rate και την άμεση ανταπόκριση των controls ακόμη και στις πιο απαιτητικές περιστάσεις.

Στο ηχητικό κομμάτι τώρα συναντάμε ένα συμπαθητικό, αλλά επαναλαμβανόμενο soundtrack που αποτελείται από ελάχιστα μουσικά themes. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο voice acting, όπου και θα παρατηρήσετε ότι άλλοι φρουροί μιλάμε την Ινδική και άλλοι την Αγγλική γλώσσα ανάλογα πάντα με τον τόπο καταγωγής τους. Σε ικανοποιητικά επίπεδα κινείται και η ερμηνεία του Johny Neal στον ρόλο του Arbaaz Mir.
Καμία εξέλιξη
Οι Ubisoft Montreal και Climax Studios είχαν εννιά μήνες στην διάθεσή τους για να μας παρουσιάσουν ένα καλύτερο αποτέλεσμα και να διορθώσουν τα όποια κακώς κείμενα είχαμε συναντήσει στο Assassin's Creed Chronicles: China. Τελικά το μόνο νέο στοιχείο που συναντάμε εδώ είναι τα Challenge Rooms, κάτι που όπως είναι φυσικά εκθέτει ανεπανόρθωτα τις δύο προαναφερθείσες εταιρείες. Πλέον όπως όλα δείχνουν κάτι αντίστοιχο θα δούμε και στην περίπτωση του Assassin's Creed Chronicles: Russia, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη μας το γεγόνος ότι η Ubisoft σκοπεύει να διαθέσει και τα τρία κεφάλαια της τριλογίας σε μια ενιαία retail κυκλοφορία.
Θετικά:
- Η προσθήκη των Challenge Rooms
- Ικανοποιητική πρόκληση
- Πειστικό voice acting
- Σταθερό frame rate
- Όμορφο art design
Αρνητικά:
- Κανένα νέο στοιχείο στο gameplay
- Χλιαρό σενάριο
- Μικρή διάρκεια
- Επαναλαμβανόμενο soundtrack
- Μηδαμινή ποικιλία στο level design
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 6.5
Αντοχή: 6
Γενικά: 6.3
Παρουσιάζει τα ίδια ακριβώς προβλήματα με τον προκάτοχό του, χωρίς να προσφέρει κάποια καινοτομία στο gameplay.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments