Featured
Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς (Blood King)
Experience: 4137 (963 points to next level)

 
600
yesterday
Fist of the North Star: Lost Paradise yesterday

Η γροθιά της δικαιοσύνης στάζει αίμα.

Η Sega είναι ένας από τους μεγαλύτερους πρεσβευτές της gaming βιομηχανίας, ένας κολοσσός που συνεχίζει να μας τροφοδοτεί με αξέχαστα ψηφιακά όνειρα. Στο Fist of the North Star: Lost Paradise η αγαπητή μας εταιρεία ανάπτυξης και διανομής ζευγαρώνει δύο δοξασμένα franchises επιθυμώντας να γεννηθεί ένα “παιδί – θαύμα”. Το Fist of the North Star ξεκίνησε σαν Manga και απευθύνθηκε σε μάγκες αναγνώστες, λάτρεις της δράσης και της περιπέτειας. Οι καταβολές του είναι από την δεκαετία του 1980 και η μετεξέλιξη του σε σειρές anime, Video Games και ταινίες απέδειξε ότι οι Buronson και Tetsuo Hara που το δημιούργησαν, έκαναν καλά και ακολούθησαν το όραμά τους.

Το έτερον ήμισυ του ζεύγους των franshises είναι η σειρά Yakuza της Sega στην οποία έχουμε καταθέσει δεκάδες ώρες του ελεύθερου χρόνου μας. Η εποποιία του Kazuma Kiryu είναι η καλύτερη ιστορία για την οργάνωση Yakuza που έχουμε καταναλώσει ποτέ, ένα φοβερό αφηγηματικό επίτευγμα με ανάλογο gameplay. Στο Στο Fist of the North Star: Lost Paradise συναντούμε το gameplay των Yakuza αλλά στην θέση του ήρωα, αντί του Kiryu, τον Kenshiro, ένα μύστη της τρομερής πολεμικής τέχνης Hokuto Shinken. O Kenshiro, όπως και ο Kazuma Kiryu, έχει τον προσωπικό του κώδικα ηθικής και την δύναμη να τον επιβάλλει σε έναν κόσμο που μαστίζεται από την παρανομία. Στο μετά – αποκαλυπτικό του κόσμο, ο Kenshiro νικιέται από τον αντίπαλο μύστη πολεμικών τεχνών Shin και χάνει τα ίχνη της αρραβωνιαστικιάς του, της Yuria. Ντροπιασμένος από την ήττα, ο Kenshiro επιστρέφει δυνατότερος για να πάρει εκδίκηση από τον εχθρό του και να μάθει τι απέγινε η Yuria που φήμες την τοποθετούν στην πόλη Eden.

fist of the north star lost paradise 1

Γιούρια στην Eden ή στον ταβλά με τα κουλούρια;
Η ιστορία απλώνεται σε 11 chapters που η δομή τους μας θυμίζει περισσότερο συρραφή από τυχαία επεισόδια παρά ενιαίο σύνολο. Ενώ κάποια κεφάλαια ασχολούνται με το κυρίως θέμα, την αναζήτηση της Yuria από τον Kenshiro, στα υπόλοιπα προκύπτουν ξεκάρφωτες απειλές και καταστάσεις με μοναδικό σκοπό να δοκιμάσουμε τις ικανότητες του υπερανθρώπου μας. O κατακερματισμός της αφήγησης είναι ενοχλητικός αλλά τα δεκάδες substories μας αποζημίωσαν με το παραπάνω. Τα substories έχουν δύο στόχους. Ο πρώτος είναι να μας φέρουν σε επαφή με τους κατοίκους της Eden, να μας κάνουν να νοιαστούμε για την τύχη τους, να νιώσουμε το αντίκτυπο των πράξεων μας στον ψηφιακό κόσμο. Παίζοντας με ένα ορφανό παιδάκι, βοηθώντας έναν ηλικιωμένο να απαλλαγεί από τους νταήδες, σώζοντας κόσμο που έχει εγκλωβιστεί στην Wasteland νιώθουμε ότι κάνουμε την διαφορά, ότι οι πράξεις μας είναι ουσιαστικές.

Σαν Kenshiro, ερχόμαστε σε επαφή με μια στρατιά από “σάκους του μποξ” και αρκετούς ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Οι “σάκοι του μποξ” είναι τα εγκληματικά στοιχεία και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε στις κουβέντες μας είναι αυτό της βίας, μπαμ, μπουμ, γκαπ κ.τ.λ. Οι NPCs που μας πλαισιώνουν στο ταξίδι μας συντελούν στην εξέλιξη της αφήγησης. Ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Οι ουσιαστικές γυναικείες παρουσίες είναι η Xsana και η Lyra, δύο δυναμικές γυναίκες με την ίδια ατζέντα (ανάπτυξη της Eden) αλλά διαφορετικές μεθόδους. Η Lyra επιβλέπει τις επιχειρήσεις της πόλης, φροντίζοντας να αποδίδουν τα μέγιστα και παράλληλα, τσακίζει οποιονδήποτε επιχειρεί να παρανομήσει. Η Xsana έχει αναλάβει την ακρόαση και ανακούφιση των κατοίκων από τα βάσανά τους. Κυβερνά με σύνεση, κατανόηση και είναι αποφασισμένη να μετατρέψει την πόλη σε επίγειο παράδεισο για όλους. Από τους αρσενικούς χαρακτήρες την μεγαλύτερη ωρίμανση υπέστη ο Jagre, αρχηγός της φρουράς της Eden. Η σχέση μας αρχίζει με έντονο μίσος από την μεριά του αλλά οι καταστάσεις που βιώνουμε στην συνέχεια, δημιουργούν μια δυνατή φιλία και τον μετατρέπουν σε πολύτιμο σύμμαχο. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες που συναντούμε σε shops και τυχαία περιστατικά είναι άλλοτε χαριτωμένοι, άλλοτε βασανισμένοι αλλά πάντοτε συμπαθητικοί και μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα όταν επιλύουμε τα προβλήματά τους.

http://www.youtube.com/watch?v=83iH8yGUzNY

Η Eden είναι το κομβικό σημείο της περιπέτειας, το μέρος που συγκεντρώνει όλα τα shops, το προσωπικό μας δωμάτιο για saves και ανάπαυση και την πύλη μας προς την Wasteland. Η τελευταία είναι αντάξια του ονόματός της, μια αμμώδης ερημιά γεμάτη κινδύνους. Η Wasteland δεν έχει τεράστια έκταση υπάρχει όμως για να μας δώσει την εντύπωση ενός ανοικτού κόσμου, εν αντιθέσει με τα λίγα οικοδομικά τετράγωνα της Eden. Απολαμβάνουμε να την διασχίζουμε με το τετράτροχο μας, να μαζεύουμε σκόρπια υλικά στην επιφάνειά της και να συμμετάσχουμε σε αγώνες δρόμου. Η ανταπόκριση του buggy στις εντολές που δίνουμε μέσω χειριστηρίου είναι άμεση και η κίνησή του είναι αρκετά ομαλή ώστε να μας ικανοποιεί όλο το Racing κομμάτι.

Οι σύντομες κούρσες είναι το ένα από τα ενδιαφέροντα minigames που σπάνε την ρουτίνα των ανελέητων ξυλοδαρμών και μας επιτρέπουν να μαζέψουμε χοντρά χρηματικά ποσά. Το πιο χαριτωμένο ανάμεσά τους είναι το Manager Ken, η προσπάθειά μας να διαχειριστούμε ένα νυχτερινό κέντρο και τις όμορφες υπάρξεις που κρατούν συντροφιά στους πελάτες. Αναλαμβάνουμε να στέλνουμε τις κατάλληλες κοπέλες στον πελάτη ανάλογα με τα γούστα του και να τις προστατεύουμε από τα εγκληματικά στοιχεία. Είναι ένα mini game διαχείρισης πόρων που απαιτεί μεγάλη συγκέντρωση για να μην μας ξεφύγει ούτε ένας πελάτης, γρήγορη εναλλαγή των κοριτσιών με βάση τα στατιστικά τους, ενεργοποίηση των skills τους κ.ο.κ. Είναι πολύ προσοδοφόρο και προπονεί γερά τα ρεφλέξ μας. Το Death Batting όπου παίζουμε μπέιζμπολ με μεταλλική δοκό αντί για ρόπαλο και παρανόμους αντί για μπάλα, είναι ξεκαρδιστικό. Το Doctor Ken ξεχωρίζει για την Rhythm μορφή του και είναι το δυσκολότερο απ’ όλα. Ζοριζόμαστε στο πάτημα των buttons την κατάλληλη στιγμή όταν αυτά έχουν γεμίσει την οθόνη. Πιστή στις παραδόσεις της, η Sega συμπεριέλαβε και σε αυτό το έπος της τα θρυλικά arcades Out Run, Space Harrier και Super Hang – On για να μας πωρώσει με μπόλικο old school gaming.

fist of the north star lost paradise 2

Γοητευτικός και θανάσιμος
Το Fist of the North Star: Lost Paradise εξελίχθηκε στο τελειότερο game της χρονιάς για εμάς. Ο λόγος ονομάζεται Kenshiro. Ο πρωταγωνιστής της περιπέτειας συνταιριάζει τις δύο βασικές αρετές που πρέπει να έχει ένα έργο τέχνης για να το “ερωτευθούμε”, την ταύτιση και την εξιδανίκευση. Η ταύτισή μας με τον Kenshiro είναι απόλυτη. Ο ήρωας εκπέμπει ανδρισμό, αποφασιστικότητα, δύναμη. Οι ηθικές του αξίες είναι απαραβίαστες, ακλόνητες και τον καθοδηγούν σαν υπνοβάτη σε έναν κόσμο γεμάτο ανομία και καθάρματα. Στέκεται πάντα στο πλευρό των αδυνάτων, χρησιμοποιώντας τις υπεράνθρωπες ικανότητες του στις πολεμικές τέχνες για να τσακίσει τους νταήδες και να επιβάλλει το δίκιο. Είναι ο φάρος της δικαιοσύνης που φωτίζει τον κόσμο γύρω του, κάνοντάς τον καλύτερο, είναι το απόλυτο Alpha Male. Η εξιδανίκευση προκύπτει από τις υπερφυσικές του ικανότητες. “Τι ωραία που θα ήταν να έχουμε τις δυνάμεις του για να καθαρίσουμε τον... λεκέ του κακού από τον πλανήτη μας” σκεφτόμαστε, βλέποντάς τον να σκάει σαν μπαλόνια ορδές από κακοποιούς.

Ο Kenshiro αρχίζει την δράση του όντας ήδη αρκετά δυνατός για να τσακίσει μια ντουζίνα κορμιά στην καθισιά του. Ο υπεράνθρωπός μας δεν περιορίζεται στην μυική του δύναμη αλλά φέρει και ένα σωρό άσσους στο μανίκι του τους οποίους βγάζουμε ενόσω αποκτούμε destiny points, τα xp του Fist of the North Star: Lost Paradise. Ένα πλούσιο ability tree με πανίσχυρες τεχνικές και ενισχυτικά απόδοσης μας περιμένει για να το μελετήσουμε και να το ξεκλειδώσουμε ολόκληρο. Αντί για ability points, τα abilities μας ενεργοποιούνται με orbs πέντε χρωμάτων. Τα star orbs αποκτώνται εύκολα ανεβαίνοντας levels με τα destiny points, έλα όμως που τα σπουδαιότερα abilities ή η πρόσβαση σε αυτά χρειάζεται τα υπόλοιπα, δυσεύρετα orbs. Εκτός από την αγορά ελιξηρίων, τα μαζεύουμε σκοτώνοντας bosses, ολοκληρώνοντας substories και άλλες διασκεδαστικές ασχολίες. Μας άρεσε η τακτική της επίσκεψης στον Toki για να μάθουμε νέες τεχνικές και η ποικιλία των abilities που μας κάνει να τα ψάχνουμε ένα ένα για να ενεργοποιήσουμε τα καλύτερα. Τα αγαπημένα μας abilities είναι όσα αυξάνουν το damage των χτυπημάτων μας, το burst mode και ανοίγουν δυνατές τεχνικές. Το Body Tree είναι η αγαπημένη μας κατηγορία abilities και το Fate Tree εκείνη που επισκεφθήκαμε λιγότερο.

fist of the north star lost paradise 3

Το burst mode είναι χάρμα οφθαλμών, τόσο κατά την ενεργοποίηση όσο και κατά την χρησιμοποίησή του. Η σχετική μπάρα γεμίζει με κάθε χτύπημα που μοιράζουμε και, φτάνοντας στο τέρμα, βλέπουμε τον Kenshiro να περιβάλλεται από μια γαλάζια αύρα καθαρής δύναμης. Ασκώντας πίεση στο R2 button, μια μικρή έκρηξη βιοενέργειας ταράζει τον Kenshiro, χρωματίζει κόκκινη την αύρα του και ανοίγει τον δρόμο για σωρό νέες τεχνικές. Τι απόλαυση να λιανίζουμε κρανία πεσμένων αντιπάλων με μια συντριπτική γροθιά που μοιάζει να ζυγίζει τόνους, να τσακίζουμε τις άμυνες τους με ελάχιστη προσπάθεια, να μην καταλαβαίνουμε Χριστό από τα χτυπήματα που μας ρίχνουν.

Γνωρίζουμε ότι οι μάνες και οι γιαγιάδες αρέσκονται να μοιράζουν φυλακτά στα παιδιά – εγγόνια με σκοπό να τα προστατεύσουν από το κακό. Ο ορφανός Kenshiro δέχεται φυλακτά από τα σημαντικότερα πρόσωπα που συναντά στο διάβα του και τα αξιοποιεί στο έπακρο. Τα Destiny Talismans είναι πολλά, πολύτιμα και η αναβάθμισή τους κοστίζει αρκετά σε χρήμα και items. Το game μας επιτρέπει να κρατάμε τέσσερα ταυτόχρονα οπότε περνούμε μια περίοδο δοκιμής για το καθένα έως ότου καταλήξουμε στην τετράδα που μας ικανοποιεί. Τα Talismans που επιλέξαμε εξελίχθηκαν σε πανίσχυροι σύμμαχοι στις συγκρούσεις με bosses. Εκεί μας χάριζαν προσωρινά ανθεκτικότητα ανάλογη του Wolverine για να αποκρούσουμε τις σούπερ τεχνικές του εχθρού. Επίσης, με αστραπιαία χτυπήματα τον ετοίμαζαν άμεσα για την εφαρμογή θανάσιμων τεχνικών που του “έπιναν” το health σε δευτερόλεπτα.

Εμείς, στον ρόλο του Kenshiro, είμαστε οι τιμωροί του εγκλήματος, οι προστάτες των αδυνάτων, οι εξολοθρευτές του κακού σε έναν πληγωμένο κόσμο και γουστάρουμε αφάνταστα.

Που διδάσκουν Hokuto Shinken να πάμε να γραφτούμε;
Η απεριόριστη δύναμη του Kenshiro δεν περιορίζεται στο να μας προσφέρει οπτικές απολαύσεις, την νοιώθουμε κυριολεκτικά με την συνδρομή του battle system και του συστήματος χειρισμού. Το δημιουργικό team της Sega που μας μάγεψε στα πρόσφατα Yakuza, μετέφερε τις τεράστιες τεχνικές του γνώσεις στον σχεδιασμό του Fist of the North Star: Lost Paradise. Οι απειράριθμες συγκρούσεις με τους παρανόμους έχουν ως αφετηρία την ανταλλαγή γροθιών – κλοτσιών, την αποφυγή και το μπλοκάρισμα των χτυπημάτων. Τα combos είναι πολλά και εντυπωσιακά με τον αντίκτυπό τους να γίνεται αισθητός σε εμάς ενόσω πατάμε μανιωδώς τα buttons και βλέπουμε τα υπερμεγέθη μοντέλα των χαρακτήρων να επηρεάζονται από την ισχύ τους.

Η πρώιμη αυτή φάση της μάχης υστερεί από τα Yakuza διότι απουσιάζουν τα αντικείμενα που θα σπάζαμε πάνω στα κορμιά των αλητών. Η δεύτερη φάση της μάχης εκδικείται την “ανεπάρκεια” της πρώτης και ξεπερνά τον μεγάλο αντίπαλο στην ποιότητα της βίας. Ο Kenshiro δεν είναι μαφιόζος σαν τον Kiryu, σκληροτράχηλος μεν, με δυνατότητες εντός των ανθρώπινων πλαισίων δε. Είναι ένας άντρας που ελέγχει μια πολεμική τέχνη της οποίας οι τεχνικές αγγίζουν το υπερφυσικό. Για να αποτυπώσουν τις καταπληκτικές ιδιότητές της, οι game designers επιστράτευσαν το σύστημα των quick time events, με τεράστια επιτυχία. Οι αντίπαλοι αποφεύγουν και μπλοκάρουν πολλά χτυπήματα αλλά δεν αντέχουν επί μακρόν το σφυροκόπημα. Μόλις δούμε αστεράκια να περιφέρονται σαν δορυφόροι γύρω από το κεφάλι τους και το circle button να εμφανίζεται παραδίπλα, τους πλησιάζουμε, πιέζουμε το circle και το μακελειό αρχίζει.

fist of the north star lost paradise 4

Το Hokuto Shinken είναι μια πολεμική τέχνη που επιτρέπει στον χρήστη της να διοχετεύσει την βιοενέργεια του σε συγκεκριμένα σημεία πίεσης του κορμιού του εχθρού. Η απότομη διοχέτευση ενέργειας στο εχθρικό κορμί, οδηγεί σε υπερφόρτωση τον οργανισμό του, φλέβες, αρτηρίες, τα πάντα φουσκώνουν σε κρίσιμο σημείο και ο αντίπαλος μεταμορφώνεται για μερικά δευτερόλεπτα σε άνθρωπο – ελέφαντα προτού εκραγεί σαν ματωμένο ηφαίστειο. Η ισχύς των χτυπημάτων του Hokuto Shinken μας μεταδίδεται οπτικά με κοντινά πλάνα του Kenshiro, με τα φυσικά χαρακτηριστικά του να γιγαντώνονται. Για να αισθανθούμε σαν τον χαρακτήρα μας, καλούμαστε να πατήσουμε ένα μικρό αριθμό buttons τα οποία μας μεταδίδουν με μεγάλη επιτυχία την έξαψη της εμπειρίας. Εκτελώντας την τεχνική των εκατό γροθιών, μιας πανέμορφης αλυσιδωτής επίθεσης, πατάμε μανιωδώς το square button. Η συνεχής πίεση που ασκούν τα δάχτυλά μας στο gamepad “ξεγελά” τον εγκέφαλο και νοιώθουμε σαν τον Kenshiro, σαν να ρίχνουμε αλυσιδωτές γροθιές σε αντίπαλο.

Η εμπειρία απογειώνεται μόλις καλούμαστε να πατήσουμε ένα button σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η απόσταση που διανύει το εικονίδιο του button ή ο κύκλος που σφίγγει σταδιακά μέχρι να το περικλείσει, μεταδίδει την αίσθηση του “φορτώματος” του χτυπήματος, της διοχέτευσης βιοενέργειας σε αυτό. Το πάτημα του button την κατάλληλη στιγμή βγάζει από μέσα μας μια πολεμική ιαχή, έχουμε την εντύπωση ότι μόλις χτυπήσαμε τον στόχο με μέγιστη δύναμη. Το συναισθηματικό αποτέλεσμα κάθε quick time event είναι έντονο, συνδυάζοντας αρμονικά εικόνα, ήχο και χειρισμό, μας μεταμορφώνει σε Kenshiro, νιώθουμε την δύναμη να αναβλύζει μέσα από κάθε κίνηση. Στην άρτια εκτελεσμένη “συμφωνία” του συστήματος χειρισμού υπάρχει μια μικρή παραφωνία, το lock system. Περιμέναμε από τον Kenshiro να “κλειδώνει” μόνιμα πάνω στον κοντινότερο εχθρό για να κατευθύνουμε εύκολα τα χτυπήματά μας πάνω του και όχι να γυρίζει απλά προς το μέρος του σε στάση άμυνας.

fist of the north star lost paradise 5

Όλα τα κτήνη έχουν την ίδια μάπα
Οι στρατιές των αλητών που λυμαίνονται την Eden και την Wasteland είναι κόπιες ενός μικρού αριθμού μοντέλων οι οποίες κλωνοποιούνται ξανά και ξανά σε κάθε συνάντησή μας μαζί τους. Η ομοιομορφία τους είναι ένα μικρό παράπτωμα του game αλλά αναμενόμενο δοθέντος του τεράστιου αριθμού εχθρών που ξεπαστρεύουμε. Τα bosses αντίθετα είναι μοναδικά σχεδιασμένα πλάσματα, πραγματικά μεγαλειώδη με πανίσχυρες τεχνικές και ιδιότητες. Αντιμετωπίζοντας τον γιγαντιαίο πρωταθλητή του κολοσσαίου, γελάσαμε σκεπτόμενοι τον τηλεοπτικό Σπάρτακο που πήγαν να μας τον πλασάρουν ως μεγάλο μονομάχο, αναρωτηθήκαμε σε πόσα δευτερόλεπτα θα τον είχε πατήσει σαν κατσαρίδα ο γίγαντας.

Ο Kenshiro, μια από τις αποτελεσματικότερες πολεμικές μηχανές που έχουμε χειριστεί σε game, εφάμιλλη του Kratos, τα βρήκε σκούρα στο να διαλύσει κάποια bosses. Η εκμάθηση των κινήσεων τους δεν αρκεί για να τα λυγίσουμε, πρέπει να συνδυάσουμε τέλεια τα Talismans, Burst mode και τις τεχνικές μας ειδάλλως θα φάμε σκόνη. Είναι φανερή η επιμέλεια με την οποία σχεδιάστηκαν τα bosses για να μας κάνουν καλύτερους και εξυπνότερους μαχητές και όχι με μοναδικό σκοπό να μας εντυπωσιάσουν. Πολύ ευχάριστη έκπληξη δοκιμάσαμε όταν, ερχόμενοι αντιμέτωποι με ένα boss, άλλαξε η προοπτική μας σε πρώτο πρόσωπο. Για μερικά δευτερόλεπτα αποπροσανατολιστήκαμε αλλά σύντομα συνηθίσαμε στην φρέσκια οπτική γωνία και εκτιμήσαμε την προσπάθεια των δημιουργών του game να αλλάξουν πρόσκαιρα την ρουτίνα.

http://www.youtube.com/watch?v=BRv0hvlWL_E

Όσα αναφέραμε εξηγούν γιατί λατρεύουμε το Fist of the North Star: Lost Paradise. Όταν δεν διαλύουμε με τα χτυπήματά μας μια ομάδα εχθρών, το μυαλό μας σκέφτεται και λαχταρά ήδη την επόμενη σύγκρουση. Όταν δεν τρέχουμε προς την επόμενη αποστολή μας, “φορτίζουμε” την ενέργεια και τις τεχνικές του Kenshiro. Εκτός από τους κακούς, προφανώς δεν υπάρχει ξεκούραση ούτε για τους καλούς και δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο από ένα game που μοιάζει τόσο στα λατρεμένα Yakuza. Οι ιδανικοί ρυθμοί του μασουλάν τον χρόνο μας γρηγορότερα απ’ όσο χλαπακιάζουμε μια φέτα με Μερέντα. Δεν διανοηθήκαμε ούτε λεπτό να συμπιέσουμε τον χρόνο που μας χωρίζει από τον τερματισμό, καταδιώκοντας μόνο τις αποστολές που προωθούν το σενάριο. Θελήσαμε να τερματίσουμε τον μέγιστο αριθμό substories, να διασκεδάσουμε με τα mini games, να σκορπίσουμε χιλιάδες εχθρούς θέλοντας να δούμε μέχρι που μπορεί να φτάσει η ανάπτυξη του Kenshiro. Προσθέτουμε στα παραπάνω και τα εσωτερικά achievements που καταγράφουν όλες μας τις δραστηριότητες, από τον αριθμό των νικημένων αντιπάλων έως την απόσταση που διανύουμε με πόδια και οχήματα. Κατά συνέπεια, οι 15 – 20 ώρες που διαρκεί η πλοκή του Fist of the North Star: Lost Paradise ξεχειλώθηκε εύκολα στις 40 και άνω. Εκτός από την διάρκεια, την αντοχή στον χρόνο εξασφαλίζει το συναρπαστικό gameplay. Εύκολα θα επιστρέψουμε στον κόσμο του μετά από αρκετό χρονικό διάστημα για να βγάλουμε το άχτι μας, ανατινάζοντας ξανά και ξανά αντιπαθείς ψηφιακούς εχθρούς.

Την ρώμη της Dragon Engine την τεστάραμε ήδη στο Yakuza 6 συνεπώς δεν περιμέναμε να μας απογοητεύσει εδώ, στο μακρινό του “ξαδερφάκι”. Το framerate είναι εξίσου σταθερό με τον Kenshiro μπροστά σε δεκάδες εχθρούς, δεν ρίχνει ποτέ τους ρυθμούς του, δεν το επηρεάζουν ούτε γιγάντια bosses, ούτε εντυπωσιακά οπτικά εφέ. Τα cinematics είναι εξαιρετικά, η χρήση του cel shading δίνει μια απόκοσμη νότα στους χαρακτήρες. Μας πώρωσε άγρια η επιμέλεια με την οποία καταγράφεται η μυϊκότητα ηρώων και κακοποιών, αμφότεροι μοιάζουν σαν να... σχόλασε μόλις το τελευταίο Mister Olympia και τα μπιλντέρια ξεχύθηκαν στους δρόμους για ξύλο. Οι διαστάσεις των χαρακτήρων εκπέμπουν τεράστια δύναμή και έτσι γουστάρουμε περισσότερο την δράση.

fist of the north star lost paradise 6

Η συγγένεια Fist of the North Star: Lost Paradise και Yakuza προχώρησε μέχρι το voice acting όπου ακούσαμε την φωνή του Kiryu να βγαίνει μέσα από το στόμα του Kenshiro. Ο voice actor του Kiryu δεν είναι ο μοναδικός από τα Yakuza που συμμετάσχει στο project, έχει όμως την πιο αναγνωρίσιμη φωνή. Ακούγοντας το soundtrack αισθανόμαστε πως ο Kenshiro διοχέτευσε τον δυναμισμό του σε κάθε κομμάτι. Σκληρό ροκ και μεταλιές συνοδεύουν τα χτυπήματά μας και την συντριβή των εχθρών, ενθουσιάζοντας μας αφάνταστα.

Πώρωση το όνομά σου είναι Kenshiro
Είναι δυνατόν να δοθεί το Fist of the North Star: Lost Paradise για review σε άτομο με παρατσούκλι Blood King και να μην πάρει ξεγυρισμένα δεκάρια; Δυστυχώς είναι διότι οφείλουμε να είμαστε αντικειμενικοί. Αληθεύει ότι το αίμα ρέει σαν ποτάμι, ότι τόση αιματοχυσία δεν βλέπουμε ούτε σε ταινίες με κανιβάλους, τόσα θύματα για να μακελέψουμε μας εξιτάρουν. Ταυτιστήκαμε με τον Kenshiro, η σωματική του διάπλαση είναι μέγας κινητροδότης για να μην χάνουμε προπονήσεις. Αγαπήσαμε το εξαιρετικό gameplay των Yakuza που ενσωματώνει, τις πλούσιες ευκαιρίες ανάπτυξης, δεν μπορούμε όμως να αγνοήσουμε τις επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες και το πρόχειρα εμπλουτισμένο σενάριο. Ένα είναι βέβαιο, γουστάρουμε το Fist of the North Star: Lost Paradise περισσότερο απ’ όσο δείχνει η βαθμολογία του.

Θετικά:
- Ο Kenshiro είναι το τέλειο ανδρικό πρότυπο, ταυτιζόμαστε απόλυτα μαζί του
- Απεριόριστες ευκαιρίες για ανάπτυξη και ενδυνάμωση του ήρωα
- Διασκεδαστικά mini games
- Φανταστικό battle system, εντυπωσιακότερο των Yakuza
- Συνδυάζει καλή διάρκεια και αντοχή στον χρόνο
- “Σκληρό” soundtrack
- Πληθώρα από substories

Αρνητικά:
- Άκυρο lock system
- Όλοι οι αντίπαλοι έχουν την ίδια... μούρη
- Άφθονο grinding
- Σενάριο που θυμίζει συρραφή ξεκάρφωτων ιστοριών

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.3

Ιδανικό για τον ανδρικό πληθυσμό και τους οπαδούς των Yakuza – Fist of the North Star franchises.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς created a new topic ' Fist of the North Star: Lost Paradise' in the forum. 2 days ago

fist_thumb.jpg
Μέσα στο πρώτο μισάωρο λατρέψαμε το Fist of the North Star: Lost Paradise, έναν κλώνο της αγαπημένης μας σειράς Yakuza. Αληθεύει ότι το αίμα ρέει σαν ποτάμι, ότι τόση αιματοχυσία δεν βλέπουμε ούτε σε ταινίες με κανιβάλους, τόσα θύματα για να μακελέψουμε μας εξιτάρουν. Ταυτιστήκαμε με τον Kenshiro, η σωματική του διάπλαση είναι μέγας κινητροδότης για να μην χάνουμε προπονήσεις.

Αγαπήσαμε το εξαιρετικό gameplay των Yakuza που ενσωματώνει, τις πλούσιες ευκαιρίες ανάπτυξης, Η απεριόριστη δύναμη του Kenshiro δεν περιορίζεται στο να μας προσφέρει οπτικές απολαύσεις, την νοιώθουμε κυριολεκτικά με την συνδρομή του battle system και του συστήματος χειρισμού. Το δημιουργικό team της Sega που μας μάγεψε στα πρόσφατα Yakuza, μετέφερε τις τεράστιες τεχνικές του γνώσεις στον σχεδιασμό του Fist of the North Star: Lost Paradise. Ρίξτε μια ματιά στο ακόλουθο βίντεο και πωρωθείτε:
[video]

Read More...

1 week ago
Star Control: Origins 1 week ago

Ο υπέρτατος καπετάνιος στην μεγάλη μάχη του διαστήματος.

Την δεύτερη αγαπημένη μας δεκαετία μετά το 1980, εκείνη του 1990, επέλεξε η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης Toys for Bob για να εγκαινιάσει μια διαστημική περιπέτεια τεραστίων διαστάσεων. Την βάφτισε με το χαρακτηριστικό όνομα Star Control και συνέθεσε το πρωτότυπο σαν ένα Space Combat game με ποικιλία σκαφών και ισχνό σενάριο. Το Star Control άρεσε πολύ γιατί βασίστηκε στην αρχέγονη συνταγή του Spacewar! που ακολουθήθηκε από τεράστιες επιτυχίες όπως το Asteroids. Το sequel του Star Control δεν βολεύτηκε στην αναπαραγωγή της εμπειρίας αλλά την επέκτεινε, προσθέτοντας άφθονο adventuring, διπλωματία με τις γαλαξιακές φυλές και συλλογή πρώτων υλών.

Παίζοντας και τερματίζοντας το Star Control: Origins, το τελευταίο “παιδί” μιας μοναδικής οικογένειας, χαρακτηρίσαμε αμέσως σαν θανάσιμο αμάρτημα το ότι δεν είχαμε παίξει κανένα Star Control μέχρι σήμερα. Σαν πιστοί οπαδοί της Stardock Entertainment (Galactic Civilizations, Sins of A Solar Empire) νιώσαμε χαρά μέσα στην θλίψη που μας προξένησε η χρεωκοπία της Atari το 2013 μόλις μάθαμε ότι η πρώτη αγόρασε τα δικαιώματα του Star Control franchise. Τρίβαμε τα χέρια μας από χαρά όταν δημοσιοποιήθηκε ο προϋπολογισμός ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων για το Star Control: Origins, αναμένοντας ένα διαστημικό υπερθέαμα το οποίο και απολαύσαμε τελικά.

star control origins 1

2048: ένα γιγαντιαίο άλμα για την ανθρωπότητα
To Star Control: Origins είναι, όπως διαφαίνεται και από τον εύστοχο τίτλο του, prequel της κλασικής σειράς, τοποθετημένο στο ίδιο πολυσύμπαν αλλά μερικές δεκαετίες πριν από τα γεγονότα που σημάδεψαν την σειρά. Το 2048 η ανθρωπότητα φτιάχνει το πρώτο αστρόπλοιο με δυνατότητα διαπλανητικών ταξιδιών το οποίο υπάγεται στην υπηρεσία Star Control. Στο πηδάλιο του τοποθετείται ο καλύτερος κυβερνήτης που διαθέτει η Γη, ένας φιλόδοξος Captain Kirk τον οποίο ελέγχουμε εμείς. Πρώτη μας αποστολή είναι να ερευνήσουμε ένα εξωγήινο σήμα κινδύνου εντός του ηλιακού συστήματος. Σπεύδοντας εκεί, ερχόμαστε σε επαφή με τους Tyworm, μια γαλαξιακή φυλή που μας πληροφορεί για την διαβολική αυτοκρατορία των Scryve η οποία έχει υποδουλώσει τον γαλαξία. Αντιμετωπίζοντας το φάσμα της γενοκτονίας από τους Scryve, βγαίνουμε από το ηλιακό σύστημα αναζητώντας γαλαξιακούς συμμάχους και ο αγώνας για την επικράτηση ξεκινά.

Η Stardock έκανε καταπληκτική δουλειά στην σύνθεση των φυλών που ζουν και δρουν στον γαλαξία του Star Control: Origins. Δεν συναντήσαμε εξωγήινα όντα που να μην συμπαθήσουμε, ακόμα και οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές μας έχουν την χάρη τους. Από τις 13 φυλές, η πιο αδιάφορη φυλή θα λέγαμε πως είναι εκείνη των Scryve. Ψυχροί, αλαζονικοί και γεμάτοι ψευδαισθήσεις για την γαλαξιακή τους πολιτική, είναι αντιπαθέστατοι, οι συνδιαλέξεις μαζί τους δεν μας ικανοποιούν. Όλες οι υπόλοιπες φυλές, ακόμα και οι χαοτικοί Xraki, μας έγιναν από συμπαθητικές έως αγαπημένες. Λατρεύουμε τους αδέξιους κοινωνικά Tyworm, τα χαριτωμένα σαλιγκάρια που θα τα αφήναμε να μας αγκαλιάσουν ευχαρίστως. Αγαπήσαμε τους Pinthi, τα μονοκύτταρα βακτήρια που βοηθήσαμε να συμφιλιωθούν και να συμμαχήσουν με όλους τους πολυκύτταρους οργανισμούς. Συμπαθήσαμε βαθιά τα διαστημικά ψάρια Greegrox, τον “μελωδικό” τρόπο επικοινωνίας που χρησιμοποιούν και την προσκόλλησή τους στο πελώριο πλάσμα Ancient One. Οι σουπιές Mu’Kay επίσης είναι φατσούλες με τα δικά τους κολλήματα που όμως κέρδισαν γρήγορα την συμπάθειά μας.

http://www.youtube.com/watch?v=-qdjqKwT5s0

Το σταδιακό δέσιμο, η οικειότητα και η συμπάθεια που αναπτύσσουμε με τις γαλαξιακές φυλές μας οδήγησε στην πιο συγκινητική gaming εμπειρία της χρονιάς. Οδεύοντας προς την τελική μάχη και διαλύοντας τον ένα μετά τον άλλο τους εχθρικούς στόλους, ήμασταν ψυχολογικά προετοιμασμένοι να συντρίψουμε μόνοι μας ολόκληρη διαστημική αρμάδα. Πλησιάζοντας τον τελικό προορισμό μείναμε... κάγκελο βλέποντας τους συμμάχους μας να προσέρχονται από παντού με τους στόλους τους. Στην συνέχεια τους είδαμε στην οθόνη μας να μας αποκαλούν φίλους, να εκφράζουν την εκτίμησή τους για το καλό που τους κάναμε και να δηλώνουν ότι θα θυσιαστούν με χαρά για εμάς και για την σωτηρία του γαλαξία. Δάκρυα χαράς ανέβηκαν στα μάτια μας διαβάζοντας τα παραπάνω και αισθανθήκαμε ότι, αν το game έπαιρνε μαγικά την θέση της πραγματικότητας, θα τους αγκαλιάζαμε όλους, σαλιγκάρια, σουπιές, εξωγήινους ιούς, τεχνητές νοημοσύνες, όλους. Αυτό θα πει immersion.

Εκεί που δεν έχει πατήσει ποτέ άνθρωπος
To Star Control: Origins διαχωρίζει την ένδοξη αστρική μας περιπέτεια σε τρία μέρη, εφάμιλλης πάνω κάτω σημασίας και απόλαυσης. Το πρώτο μέρος είναι η εξερεύνηση του γαλαξία με το διαστημόπλοιο μας και τον συμμαχικό στόλο που σέρνει μαζί του. Ο γαλαξιακός χάρτης αποτυπώνει λεπτομερειακά όλα τα αστρικά συστήματα, τις σφαίρες επιρροής των εξωγήινων λαών, οι οποίες αλλάζουν διαρκώς, και τις αστρικές βάσεις που λειτουργούν σαν βάσεις ανεφοδιασμού για εμάς. Τον συμβουλευόμαστε αδιάκοπα, εστιάζουμε στο αστρικό σύστημα που μας ενδιαφέρει και, με ένα απλό κλικ, διατάσσουμε αυτόματα το διαστημόπλοιο μας να πάει εκεί. Το θέαμα του σκάφους μας να διασχίζει την ερυθρά θάλασσα του υπερδιαστήματος είναι μεθυστικό, δεν μας κουράζει, ούτε μας κάνει να βαριόμαστε. Η προσεκτική μελέτη του ταξιδιού, εκτός από την αισθητική ικανοποίηση, προσφέρει και άλλα πλεονεκτήματα στους παρατηρητικούς πλοηγούς.

star control origins 2

Οι αστρικές βάσεις δεν είναι ορατές στον γαλαξιακό χάρτη έως την στιγμή που τις πλευρίζουμε, συνεπώς πρέπει να τις εντοπίσουμε περνώντας δίπλα τους. Συνάμα, όποτε έχουμε ανάγκη για διαγαλαξιακό χρήμα (τα λεγόμενα Resource Units), λοξοδρομούμε προς ένα αστρικό σύστημα που δεν έχουμε επισκεφτεί και αδειάζουμε ένα προς ένα τους πλανήτες του από τα πολύτιμα ορυκτά τους. Δεν αποκλείεται, σε μια από αυτές τις λοξοδρομήσεις, να ανακαλύψουμε κάποια σπάνια τεχνολογική αναβάθμιση στην επιφάνεια ενός άγνωστου πλανήτη. Το μέγεθος του Γαλαξία είναι τέτοιο που δεν επαρκούν τα καύσιμα για να ταξιδέψουμε από το ένα μέρος στο άλλο, ακόμα και όταν έχουμε αυξήσει τον αριθμό τους ενσωματώνοντας στο διαστημόπλοιο μας τις απαραίτητες τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Στις περιπτώσεις αυτές εκτιμούμε την τεράστια συμβολή των αστρικών βάσεων. Χρησιμοποιούμε τις hypergates τους και τηλεμεταφερόμαστε από την μια στην άλλη, γεφυρώνοντας σε ένα δευτερόλεπτο ασύλληπτες αποστάσεις. Η κρουαζιέρα μας στον γαλαξία κορυφώνεται φυσικά όταν ερχόμαστε σε επαφή με τις εξωγήινες φυλές του.

Το δεύτερο μέρος της διαστημικής Οδύσσειας είναι η κάθοδος στους πλανήτες με το υπερσύγχρονο lander μας. Σε πολλούς πλανήτες ερχόμαστε αντιμέτωποι με ακραία φαινόμενα. Η θερμοκρασία τους είναι τόσο υψηλή που ψήνει το lander μας μέσα σε ένα λεπτό από την στιγμή της προσεδάφισης. Η ατμόσφαιρά τους πιάνει επίπεδα τοξικότητας που εξολοθρεύουν το πλήρωμα του lander σε δευτερόλεπτα. Ανεμοστρόβιλοι, ηλεκτρομαγνητικές καταιγίδες και άνεμοι ασύλληπτης ταχύτητας μπορούν να διαλύσουν το όχημα επιφανείας μας μόλις το αγγίξουν ή να το πηγαίνουν πέρα δώθε σαν καρυδότσουφλο. Τα ακραία φαινόμενα καθιστούν απάτητους αρκετούς πλανήτες έως ότου αποκτήσουμε την τεχνολογία που θα μας επιτρέψει να τα αντιμετωπίσουμε. Η προσγείωση σε ένα πλανήτη πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένο τμήμα της επιφάνειας. Η διαδικασία της προσεδάφισης μας βάζει να ευθυγραμμίσουμε το lander με τα WASD keys ώστε να πέσει μέσα σε πράσινο τετράγωνο. Είναι ζόρικη διαδικασία σε αρκετούς πλανήτες και μας άρεσε ακόμα και όταν το lander γινόταν κομματάκια στην επιφάνεια κατόπιν λάθους μας. Μια βοηθητική τεχνολογία που αποκτήσαμε στην πορεία εξαφάνισε ολοσχερώς τον παράγοντα κίνδυνο από τις προσεδαφίσεις.

Η εισαγωγή μιας νέας διαστημικής μυθολογίας με απίθανες ράτσες, διαστημικές αυτοκρατορίες και ασύλληπτες τεχνολογίες στις gaming εμπειρίες μας είναι πάντα ευπρόσδεκτη.

Το lander είναι γρήγορο στην κίνηση και πολύ εύχρηστο με τα WASD, το Space για άλμα και το mouse για τους απαραίτητους πυροβολισμούς. Την μεγαλύτερη ευχαρίστηση γευόμαστε από την ξέφρενη κίνησή του στην επιφάνεια του πλανήτη, είναι μια διασκέδαση που παραπέμπει σε φουτουριστικό Racing. Το μάζεμα των πρώτων υλών και η αλληλεπίδραση με άγνωστα αντικείμενα επίσης μας συνάρπασε. Αντίθετα, δεν μας συνάρπασε καθόλου το να πυροβολούμε εξωγήινα ζώα που δεν αντιδρούν στις βολές ή drones που αντιδρούν. Οι ανταλλαγές πυροβολισμών είναι σύντομες και αδιάφορες σε σημείο να μην ασχολούμαστε καν με τα υποψήφια θύματα στους περισσότερους πλανήτες.

Ο πιο καλός αστρομαχητής ήμουν εγώ στην τάξη
Η τρίτη φάση του Star Control: Origins είναι οι αστρομαχίες. Εκτός από το αστροσκάφος μας το οποίο αναπτύσσουμε με νέες τεχνολογίες, προσθέτουμε στον στόλο μας που έχει περιορισμένη χωρητικότητα, τα διαστημόπλοια των φυλών που μας υποστηρίζουν. Η διαθέσιμη γκάμα αστρόπλοιων είναι εντυπωσιακή και το καθένα τους έχει να προσφέρει πολλά, ανάλογα την περίσταση. Για παράδειγμα, τα αστροσκάφη των Mu’ Kay είναι ιδανικά για να αντιμετωπίσουμε με μίνιμουμ απώλειες τα δυσκίνητα motherships των Xraki. Τα τελευταία περιβάλλονται από ενεργειακή ασπίδα η οποία αφανίζεται μόνο όταν διαλύσουμε μια σειρά από όπλα που κινούνται γύρω τους δορυφορικά. Με το αστροσκάφος των Mu’ Kay μπορούμε να κολλήσουμε γρήγορα στο mothership, να αμολήσουμε τα θανατηφόρα σύννεφα μελανιού σε όλη την περιφέρειά του και να φύγουμε μακριά, παρακολουθώντας δορυφορικά όπλα και ενέργεια να εξαφανίζονται σταδιακά.

star control origins 3

Η επιλογή των κατάλληλων αστρόπλοιων για να μας ακολουθήσουν στην μάχη είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα προς την νίκη, μαζί με την σωστή επιλογή του εξοπλισμού για το δικό μας αστρόπλοιο. Ο εξοπλισμός αγοράζεται στις αστρικές βάσεις και στους μητρικούς πλανήτες των πολιτισμών. Ανακαλύπτουμε γρήγορα ότι είναι προς όφελός μας να... ξετρυπώσουμε τις αστρικές βάσεις αφού καθεμιά προσθέτει και από ένα νέο χρήσιμο εξάρτημα για αγορά. Τα σημαντικότερα είναι τα οπλικά συστήματα και οι αναβαθμίσεις του lander για να μπορεί να επιβιώσει σε ζόρικους πλανήτες. Τα εξαρτήματα που χαρίζουν bonuses στο σύνολο του στόλου μας είναι αναγκαία σε προχωρημένο στάδιο του game.

Έχουμε να το παινευόμαστε το ότι δεν υποχωρήσαμε ούτε σε μια μάχη, τις δώσαμε και τις κερδίσαμε όλες, εύκολες και δύσκολες. Η υποχώρηση σηματοδοτεί και τέλος παιχνιδιού αν δεν γίνει μετά από μια νικηφόρα αναμέτρηση. Αν δηλαδή διαλύσουμε ένα εχθρικό διαστημόπλοιο και πατήσουμε flee, μπορούμε να απεμπλακούμε όσο ακόμα νικάμε. Μόλις μπήκαμε για πρώτη φορά στο διαστημικό πεδίο της μάχης, στο μυαλό μας άρχισε να αστράφτει με μεγάλα γράμματα η λέξη Asteroids. Το σύστημα μάχης είναι πανομοιότυπο με το θρυλικό game της Atari. Σε άψογο στυλ Space Shooter βλέπουμε το διαστημόπλοιό μας και του αντιπάλου να κινούνται στο διάστημα προς το μέρος που θα τα σπρώξουν οι προωθητήρες που ενεργοποιούμε. Το θέαμα θυμίζει πατινάζ στον πάγο καθώς τα αστρόπλοια μοιάζουν να γλιστρούν στην απέραντη επιφάνεια του διαστήματος.

star control origins 4

Η μεγάλη πρόκληση για εμάς είναι να ρυθμίζουμε τέλεια την τροχιά τους με συνεχείς μανούβρες και να πετυχαίνουμε τον εχθρό με τα πανίσχυρα όπλα μας. Τα αστροσκάφη δεν έχουν health, έχουν πλήρωμα που “φαγώνεται” από τις εχθρικές βολές μέχρι να μηδενιστεί και να διαλυθεί το διαστημόπλοιο. Έχουν επίσης και ενέργεια που καταναλώνεται με την κάθε βολή μας, η οποία ευτυχώς ανανεώνεται αυτόματα. Η ευθυγράμμιση μας με τον αντίπαλο, ο υπολογισμός της βολής ώστε να τον πετύχει, η αντίσταση στην ορμή που δημιουργούν οι προωθητήρες μας είναι πολύ ζόρικα και θέλουν εξάσκηση. Τα ίδια ισχύουν για τα wormholes που μας τηλεμεταφέρουν στην άλλη άκρη του battlefield και για την βαρυτική έλξη των πλανητών που μας τραβά πάνω τους όταν τους πλησιάζουμε. Η συλλογή διάσπαρτων bonuses για να ενισχύσουμε πλήρωμα και ενέργεια σφυρηλάτησε ακόμα περισσότερο τις ικανότητες μας.

Ευτυχώς υπάρχει η δυνατότητα να αφήσουμε το A.I. να διεξάγει την μάχη για λογαριασμό μας. Προτιμούμε να αντιμετωπίζουμε χειροκίνητα τα μεγάλα διαστημόπλοια που δίνουν και μεγάλο στόχο και να αφήνουμε τις... ψείρες για το A.I. Οι χειρισμοί του υπήρξαν άλλοτε εξαιρετικοί και άλλοτε εντελώς αποτυχημένοι. Παρακολουθήσαμε ουκ ολίγες φορές το A.I. να σκουντουφλά με το αστροσκάφος μας πάνω σε ζώνες μετεωριτών, σε πλανήτες, ακόμα και στον εχθρό λες και πήγαινε να τον διεμβολίσει. Η μεθυσμένη συμπεριφορά του δείχνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ικανοποιητικά ρυθμισμένη.

Καταιγίδα, στο διάστημα ξέσπασε μόλις επήγα
Οι ρυθμοί του Star Control: Origins είναι καταιγιστικοί, υπό την προϋπόθεση να μην μετακινούμε χειροκίνητα το αστρόπλοιο μας στο αχανές διάστημα. Είτε εμπλεκόμαστε σε αγώνα δρόμου πάνω στους πλανήτες, είτε πολεμούμε τους εχθρούς μας στο διάστημα, είτε ταξιδεύουμε εδώ και κει, βλέπουμε τον χρόνο να κυλά σαν ορμητικό ποτάμι. Μόνο οι βιαστικοί ανάμεσά μας θα τελειώσουν την διαστημική Οδύσσεια μέσα σε 10 περίπου ώρες. Εμείς οι υπόλοιποι, που απολαμβάνουμε αφάνταστα την διαδρομή, νοιαζόμαστε για τους εξωγήινους συμμάχους μας και αγαπούμε την συλλογή σπάνιων πρώτων υλών σε απίθανους πλανήτες, το τερματίσαμε σε 17 ώρες. Σώζοντας τον γαλαξία συνειδητοποιήσαμε ότι το τέλος μπορεί να γίνει η αρχή ενός νέου ταξιδιού. Μια εξωγήινη φυλή έμεινε εκτός του ραντάρ μας γιατί παρασυρθήκαμε στην δίνη του γαλαξιακού πολέμου. Δεν ολοκληρώσαμε την αναζήτηση των Lexites, δεν μάθαμε ποτέ γιατί εγκατέλειψαν το αστρικό μας σύστημα άρον άρον. Τα παραπάνω είναι μερικά από τα quests που αφήσαμε ανολοκλήρωτα και μπορούμε να τα κυνηγήσουμε τώρα, στον γαλαξία όπως διαμορφώθηκε από τις αποφάσεις μας.

http://www.youtube.com/watch?v=khMlj0UEPFs

Έξω από το single player campaign και τον γαλαξία του πέσαμε πάνω σε άλλες επιλογές οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν παρένθεση της περιπέτειας ή να μας απορροφήσουν εντελώς. Τα Fleet Battles είναι ένας εξαίρετος τρόπος για να μάθουμε να κατευθύνουμε όλα τα σκάφη της γαλαξιακής συμμαχίας αλλά και εκείνα της αυτοκρατορίας των Scryve στα οποία δεν είχαμε πρόσβαση. Αν επιλέξουμε το A.I. για αντίπαλο, θα κάνουμε ωραίες προπονήσεις. Αν θελήσουμε πιο ζωντανή αναμέτρηση, θα περάσουμε στα online matches που είναι και ranked για να επιβραβεύονται βαθμολογικά οι άριστοι μεταξύ μας. Εκεί θα δώσουμε επικές μάχες με τους στόλους των άλλων χρηστών, εκεί θα ρυθμίσουμε τις ικανότητές μας στο υψηλότερο επίπεδο, εκεί θα μοιραστούμε την αγάπη μας για το Star Control: Origins με τους οπαδούς του. Μια καλή ιδέα είναι να τρέξουμε στην επιλογή Crafting και να μοντάρουμε κανένα φοβερό διαστημόπλοιο δικής μας σχεδίασης. Το Crafting είναι ένα mode που υπόσχεται πάρα πολλά μόλις μας διατεθεί η επιλογή του χτισίματος ολόκληρου γαλαξία από την αρχή. Τότε θα έχει νόημα το mode Multiverse όπου όλοι οι παίκτες του game θα μοιράζονται τους γαλαξίες τους, προσκαλώντας και τους υπόλοιπους να θαυμάσουν τα δημιουργήματα της φαντασίας τους.

Για να μας συναρπάσει ένα game που διαδραματίζεται στο διάστημα, οφείλει να μας παρουσιάσει έναν ευφάνταστο κόσμο γεμάτο εξωγήινη ομορφιά. Το Star Control: Origins είναι ένας “αγρός” γεμάτος οπτικά θαύματα. Πόσο απίθανα σχεδιασμένοι είναι οι εξωγήινοι λαοί, χρωματισμένοι και σμιλεμένοι μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Τα animations των εξωγήινων μας ξετρέλαναν. Οι Tyworm με τις ξεκαρδιστικές εκφράσεις και κινήσεις, οι Xraki με το σουρεαλιστικό κορμί και τα τέσσερα τρελαμένα μάτια, οι Pinthi με την χαρακτηριστική μορφή του ιού όπως τον βλέπουμε στο μικροσκόπιο, οι Mu’ Kay, οι ομιλούσες σουπιές. Δεν χορταίνουμε να μιλούμε μαζί τους και να παρατηρούμε εκφράσεις και κινήσεις. Τα όμορφα σχέδια των διαστημοπλοίων, απόλυτα ταιριαστά στις φυλές που ανήκουν καθώς και τα καλοσχεδιασμένα εξαρτήματα τους ήταν αναμενόμενα. Αυτό που δεν ήταν αναμενόμενο είναι η οπτική μας απόλαυση στις πεδιάδες πολλών πλανητών. Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε τρέξει πάνω σε σμαραγδένιο πλανήτη, να χαζεύουμε στον ορίζοντα το κοντινότερο άστρο, το σκάφος μας που δεσπόζει πάνω από την ατμόσφαιρά του, τις εναλλαγές μέρας και νύχτας ανάλογα με την πλευρά του πλανήτη που διασχίζουμε. Οι πλανήτες παρουσιάζουν τεράστια εδαφική ποικιλία και ομορφιά και τα παράξενα καιρικά φαινόμενα συμπληρώνουν την απόκοσμη εικόνα.

star control origins 5
Την απαραίτητη προσοχή επέδειξε η Stardock και στον νευραλγικό τομέα του ήχου. Το voice acting είναι πραγματικά απίθανο. Οι φωνές ταιριάζουν γάντι με τα animated μοντέλα των NPCs, δεν παρατηρούμε την παραμικρή παρασπονδία. Λαμπρά παραδείγματα οι φωνές των Tyworm οι οποίες έχουν την ηχητική που περιμένουμε να ακούσουμε από ένα λαρύγγι πνιγμένο στο λίπος, των Pinthi που δεν έχουν στόμα για να επικοινωνήσουν και μιλούν μέσω της μηχανικής φωνής μεταφραστικού προγράμματος κ.ο.κ. Η μουσική υπόκρουση μεταλλάσσεται από τους δυναμικούς ηλεκτρονικούς ήχους όποτε διαφαίνονται απειλές στον ορίζοντα στις ambient νότες όταν περιπλανόμαστε ανέμελα σε άγνωστους κόσμους.

Διάστημα, τα ωραιότερα σύνορα
Η Stardock ανήκει στις πιο συνεπείς εταιρείες ανάπτυξης και έχει καταστήσει προ πολλού φανερό ότι συμμερίζεται την απεριόριστη αγάπη μας για το αχανές διάστημα. Ο γαλαξίας που συνέθεσε με τόση φροντίδα στο Star Control: Origins είναι πλουσιότατος, σχεδόν όσο των Galactic Civilizations της, μείον της δυνατότητας ανάπτυξης πλανητικών αυτοκρατοριών. Συνδυάζοντας Space Shooter με Space Exploration και Racing σκηνικά σε εξωτικούς πλανήτες, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον μας για αρκετές ώρες. Το καλογραμμένο σενάριο και οι διάλογοι μας συνδέουν συναισθηματικά με τους χαρακτήρες και σύντομα μας κυριεύει η αίσθηση ότι τα αστρικά συστήματα είναι “τσαμπιά σταφύλια” που περιμένουν να τα πατήσουμε για να βγάλουν το “γλυκό χυμό” τους, μοναδικές gaming εμπειρίες δηλαδή. Μετά το πέρας του campaign και του υπόλοιπου περιεχομένου είμαστε προετοιμασμένοι για το Earth Rising, την σεζόν του Star Control: Origins που θα διεξαχθεί σε τέσσερα κεφάλαια και θα ολοκληρωθεί το προσεχές καλοκαίρι. Ποιες προκλήσεις άραγε μας περιμένουν μετά τους θριάμβους μας στην γαλαξιακή αρένα;

Θετικά:
- Υποδειγματικό σενάριο επιστημονικής φαντασίας
- Φανταστικές διαστημικές φυλές που τις συμπαθούμε αυτόματα
- Δοκιμασμένη συνταγή Space Combat
- Απολαυστική περιπλάνηση σε μεγάλο γαλαξία
- Εύχρηστα menus και άνετος χειρισμός
- Επίπεδα δυσκολίας για όλους
- Αδιάκοπη προσθήκη νέου περιεχομένου από τους developers

Αρνητικά:
- Σποραδικά bugs στις συνομιλίες με τους εξωγήινους
- Συμπαθητικά γραφικά που επιδέχονται βελτιώσεις
- Δεν ανακαλύπτουμε τις τεχνολογίες, μας δίνονται και δεν είναι πολλές
- Αδιάφορα land battles
- Μέτριο A.I.

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5

Ένα γνήσιο έπος επιστημονικής φαντασίας με απεριόριστες προοπτικές εξέλιξης.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Sacrifice' in the forum. 2 weeks ago

Sacrifice Review

Το Sacrifice είναι ένα πολύ ζόρικο RTS, ιδανικό για όσους αναζητούν έντονες προκλήσεις. Η επιβίωση στον κόσμο του περνά μέσα από δεκάδες εχθρούς, αχανή τοπία, αστραπιαίες αποφάσεις από την μεριά μας και σοβαρά αντανακλαστικά.

Το σύστημα χειρισμού του είναι πρωτοποριακό, καθιστά την κάθε σύγκρουση συναρπαστική, την περιπλάνησή μας να χωρίζεται ισόποσα σε γερές δόσεις αδρεναλίνης και στιγμές ειλικρινούς θαυμασμού. Με μια τεράστια ποικιλία πλασμάτων και μαγικών δυνάμεων, χαρίζει συσσωρευτική απόλαυση στην πολύωρη διάρκειά του.

Read More...

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Dungeon Keeper' in the forum. 2 weeks ago

Dungeon Keeper Review

Το αριστούργημα του Peter Molyneux κρατά ακόμα το σκήπτρο του καλύτερου God Game και παραμένει το ίδιο εθιστικό, όσο και την εποχή που το πρωτοπαίξαμε. Η τοποθέτησή μας στον ρόλο του διαβολικού αφέντη τεράτων ήταν κάτι το ανήκουστο για Strategy - RPG, εκεί που απολαμβάνουμε τον ρόλο του ήρωα που πάει κόντρα στις δυνάμεις του σκότους.

Η εδραίωση του σκοτεινού μας θρόνου πέρασε από την προσέλκυση μιας λεγεώνας ξεκαρδιστικών τεράτων, το καθένα με τα χούγια του. Η τοπογραφία των levels έσπρωξε την δημιουργικότητά μας στα ύψη. Οι μάχες είναι φαντασμαγορικές όσο δεν παίρνει και η δυνατότητα να συμμετάσχουμε σε αυτές σε πρώτο πρόσωπο, μας συνεπαίρνει.

Read More...

Notification