Χρησιμοποιούμε λιγότερο την φαντασία μας πλέον;

Hot
Γιώργος Λόλας
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Χρησιμοποιούμε λιγότερο την φαντασία μας πλέον;

Χρησιμοποιούμε λιγότερο την φαντασία μας πλέον;

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Η φαντασία μας είναι η δυνατότερη κάρτα γραφικών.

Βλέπουμε, παρατηρούμε, εξετάζουμε, ενεργούμε.
Βλέπουμε, φανταζόμαστε, εικάζουμε, ενεργούμε.

Φίλες και φίλοι του GameWorld χαίρεται. Το ξέρω ότι είναι Δευτέρα, αλλά αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με ένα όχι και τόσο… εύπεπτο θέμα μέσα από το νεότερο Press Start: την φαντασία μας και κατά πόσο αυτή χρησιμοποιείται στην μοντέρνα εποχή των video games.

Πρόσφατα καταπιάστηκα με ένα text-based game μετά από αρκετά χρόνια, το Lifeline. Παίζοντας, άρχισα να αναρωτιέμαι. Μήπως χρησιμοποιούμε λιγότερο την φαντασία μας στα games όσο αυτά φτάνουν πιο κοντά στα φωτορεαλιστικά γραφικά; Πριν την εμφάνιση των sprites, των πολύγωνων και των voxels, οι… gamers των δεκαετιών του ’70 και ’80 ζούσαν το gaming μέσω κειμένου, στα text-based games και τα MUDs που βρίσκονταν σε πλήρη άνθηση την εποχή εκείνη. Με μόνο οπτικό ερέθισμα το κείμενο (ή και ένα απλοϊκό map αργότερα), η φαντασία του καθενός ήταν αυτή που αναλάμβανε να ζωντανέψει τα τοπία, τους εχθρούς, τους ήχους και γενικά το σύνολο του κόσμου πάνω στο οποίο βασιζόταν το εκάστοτε game.

Μέσα από τις περιγραφές που σου δίνονταν, μπορούσες μόνο να φανταστείς πώς είναι εξωτερικά ένας χαρακτήρας που συνάντησες, την μορφή του δάσους ή του μπουντρουμιού στο οποίο βρέθηκες ή την εμφάνιση του εχθρού που στέκεται μπροστά σου. Με την πάροδο των χρόνων και ενώ περάσαμε στα δυσδιάστατα games, η συνταγή ενώ είχε αλλάξει, έως ένα σημείο είχε παραμείνει ίδια, τουλάχιστον σε ένα σημαντικό στοιχείο. Στο Pokemon Red ξεκινάς στην Pallet Town, γρήγορα μεταφέρεσαι σε δάση, ποτάμια και dungeons. Παρά τα 2D γραφικά, η φαντασία σου συνεχίζει να λειτουργεί ασταμάτητα, σκεπτόμενος στο μυαλό σου πώς ακριβώς θα έμοιαζαν οι χαρακτήρες και τα τοπία στην πραγματική ζωή. Ισχύει άραγε το ίδιο στο νεότερο Call of Duty ή στο Dark Souls III;

Τον τελευταίο καιρό γίνεται λόγος για το λεγόμενο inverse immersion, σύμφωνα με το οποίο σε κάποιες περιπτώσεις ο προηγμένος τεχνικός τομέας μπορεί να λειτουργήσει ως εμπόδιο στη δημιουργία του immersion, της κατάστασης δηλαδή στην οποία βυθίζεσαι στον κόσμο του παιχνιδιού, ο οποίος σε απορροφάει πλήρως. Βέβαια, αυτό είναι ένα άλλο θέμα, όπου μπαίνεις στα νερά των Cognitive Flow, των νοητικών καταστάσεων και της ψυχολογίας πίσω από το game design. Για αυτό θα μιλήσουμε σε επόμενο Press Start.

Εσείς πιστεύετε τελικά ότι χρησιμοποιούμε λιγότερο την φαντασία μας στα games του σήμερα; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς σε παλαιότερα MMORPG; (Γιώργος Λόλας)
Πέμπτη: Users - Users 2013-2014 Best Of (Μάνος Γρυπάρης)
Πέμπτη: Users - Τηλεοπτική εκπομπή Users (Μάνος Γρυπάρης)
Παρασκευή: Console Wars - Aναβαθμισμένες και αναβαθμίσιμες κονσόλες (Σωτήρης Τζατζάκης)
Παρασκευή: Users - Users: Back to the Future 5
Σάββατο: Αφιερώματα - Last Hope – Tower Defence (Γιάννης Μοσχονάς)
Σάββατο: Users - Users@Channel 9: Τρέιλερ πρώτης εκπομπής (Μάνος Γρυπάρης)
Σάββατο: Users - Users: Το πρώτο τηλεοπτικό βήμα (Μάνος Γρυπάρης)

Reviews και previews προηγούμενης εβδομάδας:
18/4/16: Force Showdown review (Σωτήρης Τζατζάκης)
19/4/16: Klaus review (Άρης Φουρναράκης)
24/4/16: DiRT Rally (consoles) review (Παντελής Δασκαλέλος)

Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
18/4/16: Unbeliever: Old school Platform από την ελληνική εταιρεία ανάπτυξης The Poor Locke
18/4/16: Comicdom Con Athens 2016
18/4/16: GameTrust από το Gamestop
18/4/16: Πως θα ξανακατεβάσετε το P.T. στο PS4
19/4/16: Ο John Romero ετοιμάζει νέο FPS
19/4/16: PlayStation 4K: Codename Neo
19/4/16: Pyre: Νέο RPG από τους δημιουργούς του Bastion
20/4/16: Bless Online: Έρχεται και στην Ευρώπη
20/4/16: Δημοφιλής Smite streamer παραιτήθηκε από την Hi-Rez
20/4/16: Σταματάει η παραγωγή του Xbox 360
20/4/16: The 64: Επανέκδοση του Commodore 64 ως desktop αλλά και portable
20/4/16: Counter-Strike σε Android
21/4/16: Sega Mega Drive Classics Hub
21/4/16: Η Sony φέρνει ταυτοποίηση δύο σταδίων στο PSN
21/4/16: Xbox Arena Festival: Gaming event για το Xbox One στο Γκάζι από την Microsoft Ελλάς
21/4/16: Η Sony δεν είναι σίγουρη για το αν θα υπάρξει PS5
21/4/16: The Elder Scrolls Legends
22/4/16: Steam: Πληρωμές με Bitcoin
23/4/16: Παίζουμε Dark Souls 3: Μέρος δεύτερο με τον Μαρίνο Φραγκούλη να αναλαμβάνει
23/4/16: Εκλάπησαν games της Nintendo από φορτηγό
23/4/16: No Man’s Sky: Limited Edition Faceplate για το PS4
24/4/16: YouTube 360°
24/4/16: Aragami

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +1 Blood Prince (Level30) 25/04/2016 13:14
Αρκετά ενδιαφέρον το συγκεκριμένο θέμα.Και εγώ πιστεύω πως σήμερα στα games χρησιμοποιούμε σε μικρότερο βαθμό την φαντασία μας απ'ότι άλλες εποχές.Υπάρχουν όμως games με δύσκολους γρίφους στα οποία η φαντασία εξακολουθεί να είναι απαραίτητη,όχι όμως στο βαθμό που ήταν σε παλιότερα games.
#2 +2 the_prophet1987 (Level22) 25/04/2016 22:59
Το αν χρησιμοποιούμε τη φαντασία μας λιγότερο εγώ πιστεύω πως δεν έχει να κάνει με την εξέλιξη των παιχνίδιων αλλά με εμάς τους ίδιους.Ακόμη κι όταν παίζεις κάποιο παιχνίδι ιδανικό για σένα.Ακόμη και τότε θα προσθέσεις κάτι με τη φαντασία σου στο παιχνίδι,κάτι που δεν υπήρχε αρχικά.Η υλοποίηση αυτής της φαντασίωσης λέγεται modding και το κάνουν πολλοί Pc gamers εδώ και πολύ καιρό.Μιλάμε για παιχνίδια που οι developers το επιτρέπουν αυτό έτσι?
Όταν δεν σου έρχεται έμπνευση για κάποιο παιχνίδι δε φταίει το πόσο καλοφτιαγμένο είναι η δεν είναι το παιχνίδι αλλά πόση "ψυχή" έχουν δώσει οι developers για να το φτιάξουν.Όσο υπάρχει έλειψη φαντασίας απο τους developers τόσο υπάρχει και απο τους gamers.
#3 +1 ashbringer (Level25) 26/04/2016 07:26
Που και που παίζουμε και rpg pen and paper.Έτσι για να θυμηθούμε πως είναι να φαντάζεσαι πράγματα χαρακτήρες κλπ και η φαντασία σου να μην έχει όρια.Στο χέρι μας ήταν και θα είναι για πάντα το αν χρησιμοποιούμε τη φαντασία μας η όχι και στον κόσμο των video games.
#4 +1 Achenar (Level9) 27/04/2016 16:08
Απο την πλευρά του player: Αυτό που πραγματικά έχει αλλάξει είναι η απαιτήσεις. Στα text-based adventure για παράδειγμα δεν είχες εικόνα ή ήχο οπότε έπρεπε να επιστρατεύσεις την φαντασία σου και αυτό ήταν αρκετό. Έτσι πολύ απλά είχες γίνει δημιουργικός και είχες χρησιμοποιήσει την φαντασία σου. Τώρα όμως εικόνα και ήχο τα έχεις έτοιμα οπότε αν είναι να βάλεις την φαντασία σου να δουλέψει θα πρέπει να ασχοληθείς με κάτι πολύ πιο απαιτητικό όπως modding, το οποίο μπορούν να το κάνουν σίγουρα λιγότεροι καθώς απαιτεί γνώσεις και δεξιότητες. Όλοι μπορούν να φανταστούν μία εικόνα ή ένα ωραίο εναλακτικό σενάριο για ένα game. Πόσοι όμως απο αυτούν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να φέρουν την εικόνα αυτή στο παιχνίδι μέσο mod;

Απο την πλευρά του developer: Παλιά μπορούσε μία μικρή ομάδα ακόμα και 4 ανθρώπων για να δημιουργήσει ένα αριστούργημα. Στοιχειώδη γραφικά, αξιοπρεπείς γνώσεις προγραμματισμού και πολύ φαντασία για το σενάριο και την πλοκή. Τώρα αυτά όμως δεν είναι αρκετά. Θέλεις εκτενείς γνώσεις όσο αφορά τον προγραμματισμό, γνώσεις σε 3d γραφικά, γνώσεις σε δικτυακές εφαρμογές κτλ. Επείσης είναι σπάνιο μια μικρή ομάδα να δημιουργήσει κάτι που να θεωρείτε ή έστω να προσεγγίζει την ποιότητα σε τεχνικό και οπτικό τομέα AAA τίτλο μεγάλης εταιρίας (που έχει δεκάδες άτομα να δουλεύουν) πλέον. Εν ολοίγοις το βάρος έχει μετακινηθεί απο τον τομέα του "gameplay" και του "σεναρίου" (για να το θέσω απλοϊκά) στον τεχνικό και τον εικαστικό τομέα. Είναι χειρότερο ή χρησιμοποιείς λιγότερο την φαντασία σου; Φυσικά και όχι, απλά θέλει διαφορετικού είδους φαντασία και διαφορετικού είδους δουλειά. Η δυσκολία κατα την ταπεινή μου άποψη είναι η ίδια, άρα και ή αξία του game όσο αφορά τον κόπο που έχει κάνει ο developer (φυσικά ειπάρχουν και εξαιρέσεις :p).