- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Αγαπημένες εταιρείες ανάπτυξης
Press Start: Αγαπημένες εταιρείες ανάπτυξης
HotΓιώργος Λόλας

Press Start: Αγαπημένες εταιρείες ανάπτυξης
Πληροφορίες
Αγάπη μου, ερωτεύτηκα έναν developer.
Στο παρελθόν, μέσα από την στήλη Press Start έχουμε μιλήσει για πολλά από τα αγαπημένα μας gaming things, όπως τα Racing, τα soundtracks, τα retro games, τα εισαγωγικά βίντεο, τα cutscenes, τα co-op games και τις αγαπημένες μας στιγμές από video games. Ήρθε η στιγμή να μιλήσουμε για τους ανθρώπους πίσω από όλα αυτά, τις προγραμματιστικές εταιρείες που έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μας είτε για τα games τους, είτε για την στάση τους απέναντι στους gamers. Χθες ήταν του Αγίου Βαλεντίνου και γιόρταζαν οι ερωτευμένοι. Σήμερα ας δείξουμε την αγάπη μας για τους developers που έχουμε ως.. το άλλο μας μισό.
Ξεκινώντας από την εποχή που έλιωνα στα arcades, η Sega ήταν μια από τις εταιρείες ανάπτυξης με τα games της οποίας (και πιο συγκεκριμένα με της Sega AM 2, το τότε “παράρτημά” της) είχα ζήσει αξέχαστες στιγμές στα OutRun, Daytona USA, Virtua Striker και τόσα άλλα. Σειρά έχουν η BioWare για τα RPG της, η Naughty Dog για τα Crash Bandicoot και Crash Team Racing που λιώναμε στο PSone με παρέα, η Blizzard για τα Warcraft, η Rockstar Games, η Valve, η Rare και η Square Enix (τότε απλώς Square) για τα Parasite Eve.
Δε θα μπορούσα βέβαια να μην αναφέρω την Capcom, την εποχή που ο αγαπημένος Shinji Mikami έκανε… παπάδες στο Survival Horror genre. Θυμάμαι ότι εκείνα τα χρόνια, αν έβλεπα στο εξώφυλλο ενός gaming περιοδικού ότι έχει συνέντευξή του, το αγόραζα με κλειστά μάτια. Όντας θαυμαστής των Racing και των MMO, αγαπώ ιδιαίτερα την Codemasters για τα TOCA και Colin McRae, την Kunos Simulazioni για το Assetto Corsa και τις Trion και NCSoft για τα Rift και Lineage II αντίστοιχα. Τέλος, το… οικοσύστημα της Nintendo παίζει σε δικό της ταμπλό για όλα όσα έχει προσφέρει έως και σήμερα.
Εσάς ποιες είναι οι αγαπημένες σας εταιρείες ανάπτυξης; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Θα θέλατε να κυκλοφορήσει η Sega νέα κονσόλα; (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: eSports - Έρανος #PourJulia (Χριστιάνα Θάνου)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
11/2/16: No Need for Street Racing Syndicate (Παναγιώτης Τσιάτσος)
12/2/16: Λίγα λόγια για τη Sega
14/2/16: Ένα ακόμα χρονικό: Χρονολόγιο λειτουργικών (Πας Παρτού)
14/2/16: Attack of the (console) clones! (Μάρκος Ασκανιάν)
14/2/16: Most Wanted… άνετα και γρήγορα (Παναγιώτης Τσιάτσος)
User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
10/2/16: Wipeout Pure (PSP) (Μάρκος Ασκανιάν)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
09/2/16: Διαγωνισμός Media Markt: Σηκώστε τα όλα σε 100 δεύτερα - Το βίντεο του νικητή
09/2/16: Amazon Lymberyard engine: Διαθέσιμη δωρεάν
09/2/16: Deals with Gold: Φεβρουάριος 2016
09/2/16: Διαγωνισμός κυκλοφοριών Φεβρουαρίου: Ο νικητής
10/2/16: PlayStation Store: 10/2/2016
10/2/16: Ταινία Sonic
10/2/16: Fotonic Fighter VR: Ελληνικό Virtual Reality FPS
11/2/16: Quantum Break: Τα μπόνους προπαραγγελίας, οι ελάχιστες απαιτήσεις και κυκλοφορία σε PC
11/2/16: Watch Dogs 2
11/2/16: IS Defense: Βιντεοπαιχνίδι ενάντια στους ISIS
12/2/16: Destiny 2
12/2/16: Only One: Το video game του Kanye West
12/2/16: GTA Online: Be My Valentine
12/2/16: Nintendo: Πτώση μετοχής στην Ιαπωνία
13/2/16: The Wild Eight
13/2/16: PS Store: Πωλήσεις Ιανουαρίου
13/2/16: Παίζουμε Hitman Beta
14/2/16: Knack 2
14/2/16: Νέο Crash Bandicoot στο PS4 σύμφωνα με συνεργάτη της Sony
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
-Πρώτα έπαιξα παιχνίδια της Black Isle και μετά έμαθα τι εστί D&D "να τα λέμε όλα". ;)
Ωωωω αμαρτία που ξέχασα να την αναφέρω! Baldur's Gate, Planescape, Icewind Dale... παιχνιδάρες!
-Bioware,Mass effect και ξερο ψωμι και παρα το τελος του Mass effect 3,οπου ηταν ελειπες,αυτοι το καταλαβαν και βγαλανε dlc που το δωσαν δωρεαν
-Valve,επικα Half life/L4D
-Naughty Dog,ολοι οι τιτλοι της ποιοτικοτατοι
-Square Enix,επεισης πολλα πολυ αγαπημενα franchise
-Bungie,λογω της φοβερης δουλειας στα Halo
-Irrational Games(R.I.P)
Ελπιζω να μην ξεχναω καμια
Πέρα από rocksteady , άλλα studio που εκτιμώ πάρα πολύ είναι :
Bungie
Dice (καθαρά λόγω Mirror's edge και γενικά των παιχνιδιών που φτιάχνει με ωραίο gameplay : battlefield,battlefront)
Ψόφος σε 343 industries και Rockstar!
Για μένα κυρίως
1η Indie (οκ δεν είναι εταιρεία αλλά γενικά τις πραγματικές ιδέες δεν τις περιμένω ιδιαιτέρως από εταιρείες)
2η-3η Paradox Interactive και Valve
-Capcom
-Naughty Dog
-Sucker Punch
-Rocksteady
-Bandai Namco
-Platinum Games
και πολλοί ακόμη
Ναι έχει ξεζουμίσει το assassins creed μέχρι αηδίας, έχει κυκλοφορήσει παιχνίδια με πάρα πολλά bugs και πολύ κακά port στο pc (Unity & Syndicate) ;όμως (εδώ έρχεται και η ανατροπή) έχει βγάλει ίσως και τα αγαπημένα μου παιχνίδια ανά τα χρόνια από τα prince of persia και το έπος ww στα καταπληκτικά πρώτα assassins creeed άλλα και τα μοναδικά far cry 3 & 4. Η εταιρία έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να έχει τουλάχιστον έναν αξιόλογο τίτλο ανά 3ετία κάτι το οποίο δεν είναι και εύκολο να το πετύχεις.
2. Rockstar
Τα gta με καλύτερα το sa και v για εμένα, δεν θέλουν και πολλά λόγια. Όμως ο λόγος που γουστάρω την rockstar είναι η τριλογία του max payne. Φυσικά έχει και άλλους ενδιαφέροντες τίτλους όπως το bully scholarship edition και το red dead redeption (ακόμα το περιμένουμε στο pc) όμως με απογοήτευσε οικτρά το gta iv και η αδιαφορία που δείχνει η εταιρεία στο pc με καθυστερήσεις στην κυκλοφορία η ακόμα και χωρίς κυκλοφορίες.
3. Naughty Dog
Ο Crash ήταν από του συμβολικότερους χαρακτήρες στα παιδικά μου χρόνια και μόνο ευγνώμων μπορώ να είμαι στους δημιουργούς. Πρόσφατα έπαιξα και το έπος the last of us στο ps4 και ανυπομονό για τα uncharted. Αν δεν μας ανάγκαζε να αγοράσουμε και κονσόλα για χάρη της ίσως να ήταν νούμερο ένα για εμένα τώρα.
-Criterion (Burnout)
-Insomniac (ratchet & Clank, Resistance)
Συμφωνώ με τον Γιώργο για τις Square και Capcom για τους ίδιους λόγους όμως όχι πια και φταίνε οι ίδιοι γι αυτό.Και Naughty Dog για τα χρόνια του Crash Bandicoot που μας πρόσφερε και ήταν απο τα καλύτερα "χρυσά" χρόνια του Playstation και του gaming γενικότερα.
Bohemia Interactive Μπορεί να έχουνε τα στραβά τους ως δημιουργοί αλλά τους σέβομαι γιατί είναι απο τους λίγους devs που μένουν πιστοί στο όνειρο τους και δε το πουλάνε για περισσότερα κέρδη όπως συνηθίζεται τελευταία.Κι επειδή παρέμειναν independent όλα αυτά τα χρόνια.
Frictional Games για τον ίδιο λόγο.
Polyphony Digital για τον ίδιο λόγο.
Crytek παλαιότερα,ελπίζω να ορθοποδήσει και να δούμε κάτι καλό στο μέλον απο τους ίδιους ως independent devs.Αν και δε το κόβω γιατί έχουν επενδύσει σχεδόν τα πάντα στο VR οπότε,είναι σαν να έπαιξαν όλα τους τα λεφτά στο καζίνο.
Level 5 Τα παιχνίδια τους ήταν πάντα ιδιαίτερα και μπορώ να πω οτι είναι για όλους.Κι εγώ που δε παίζω JRPGs έχω παίξει σχεδόν τα πάντα απο lvl 5 απο το Dark Cloud μέχρι τώρα.
- Obsidian (Pillars of Eternity, KotOR 2, Alpha Protocol κλπ)
- Klei (Mark of the Ninja, Don't Starve, Invisible INC κλπ)
- Paradox (κυρίως το κομμάτι των Grand Strategy τίτλων, αλλιώς τα πολλά που εκδίδει)
Επίσης, από τις εταιρείες που έχουν κλείσει θέλω να κάνω special αναφορά σε Black Isle, για τους ίδιους λόγους που έγραψε και ο Dimchryss και την Troika Games με το ανυπέρβλητο για μένα "Vampire: The Masquerade - Bloodlines".