- Μόνιμες Στήλες
- Press Start
- Press Start: Episodic gaming
Press Start: Episodic gaming
HotΓιώργος Λόλας

Press Start: Episodic gaming
Πληροφορίες
Διασκέδαση...σε δόσεις.
Η βιομηχανία των video games είναι γνωστό ότι ακολουθούσε πάντοτε (και συνεχίζει να το κάνει) τα εκάστοτε trends της κάθε εποχής. Από την εμφάνιση δεκάδων Beat ‘em Ups και Light Gun games τις δεκαετίες του ’80 και ’90, στα games με θέμα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στα τέλη της δεκαετίας του ’90 έως και αρκετά χρόνια μετά τον ερχομό της νέας χιλιετίας, περάσαμε στην τοποθέτηση των gamers ως δημιουργούς content, στην χρησιμοποίηση του jetpack ως player movement mechanic (Evolve, Titanfall, Call of Duty: Advanced Warfare κτλ.) και στην εισαγωγή των social στοιχείων. Από εκεί και πέρα είχαμε επίσης διάφορα trends όπως τα Survival games, τα zombies (εντάξει, τα zombies ήταν και θα είναι πάντα στη μόδα!), τα eSports και το virtual reality.
Ένα από αυτά τα trends, είναι τα episodic video games. Πρόκειται για δημιουργίες που κυκλοφορούν σε επεισόδια, έχοντας έναν κύριο “κορμό” όσον αφορά την πλοκή, τους χαρακτήρες, τα mechanics και τον κόσμο στον οποίο λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα τους. Κάθε επεισόδιο κυκλοφορεί συνήθως μετά από λίγους μήνες και είτε συνεχίζει την ιστορία εκεί που είχε μείνει στο προηγούμενο episode, είτε καταπιάνεται -προσωρινά τουλάχιστον- με δευτερεύουσες ιστορίες. Αν και ο όρος “episodic gaming” προϋπήρχε από αρκετά παλιά (η πρώτη “επεισοδιακή” σειρά εμφανίστηκε το 1979 με τα Dunjonquest της τότε Automated Simulations), τα τελευταία χρόνια έγινε πάλι της μόδας.
Γνωστά episodic video games είναι τα Half-Life 2, Resident Evil Revelations, Life is Strange και οι περισσότερες δημιουργίες της Telltale Games όπως τα Game of Thrones, The Wolf Among Us, Tales from the Borderlands, Minecraft: Story Mode και άλλα. Θυμίζουμε επίσης ότι το επερχόμενο Hitman, καθώς και το remake του Final Fantasy VII θα κυκλοφορήσουν σε επεισόδια. Η ραγδαία άνοδος των digital games ως οδός προώθησης και πώλησης video games, είναι ίσως ο κυριότερος λόγος που τα games σε επεισόδια ήρθαν ξανά στο προσκήνιο. Όπως είναι λογικό, θα ήταν πολύ δύσκολο να κυκλοφορεί κάθε episode ξεχωριστά σε retail μορφή, την στιγμή που οι εκδότριες εταιρείες προσπαθούν να κόψουν όλα τα… περιττά έξοδα.
Το episodic gaming έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Ένα από τα θετικά, είναι το γεγονός ότι οι εταιρείες ανάπτυξης έχουν την δυνατότητα να ξεκινήσουν με μικρότερο budget και να χρησιμοποιήσουν για παράδειγμα τα κέρδη του πρώτου επεισοδίου για να αναπτύξουν τα επόμενα και ταυτόχρονα να λάβουν υπόψιν το feedback των παικτών για να βελτιώσουν το game τους. Από την άλλη, αν ένα επεισόδιο δεν τα πάει καλά σε πωλήσεις ή δεν αρέσει, τότε υπάρχει κίνδυνος να μην υπάρξουν αρκετές πωλήσεις και για τα επόμενα episodes ή να ακυρωθεί το game εντελώς.
Εσάς ποια είναι η στάση σας απέναντι στο episodic gaming; Πιστεύετε ότι τα episodic games έχουν θέση στη βιομηχανία των video games; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Σας ενοχλεί το downgrade στα γραφικά; (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: eSports - Evo Tournament 2016 και χορηγία FaceIt (Χριστιάνα Θάνου)
Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
25/01/16: Game Hunting: Mini οδηγός αγοράς (Omnibot)
01/02/16: Nihilumbra: Από το κενό στην ανυπαρξία (Παναγιώτης Τσιάτσος)
01/02/16: Shadows of a life that has ended (Παναγιώτης Τσιάτσος)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
25/01/16: Αύξηση στην ταχύτητα του site
27/01/16: Revolution: 25th Anniversary Collection box
27/01/16: Way to the Woods: Adventure από developer 16 ετών
27/01/16: Εκτός E3 η Electronic Arts
28/01/16: Tron Run/r
28/01/16: Ψηφίστε Users & Game of the Month: Ιανουάριος 2016
28/01/16: Conan Exiles
29/01/16: Κατεβάστε το Saints Row: Undercover που ακυρώθηκε
29/01/16: Super Mario Maker: Ξεπεράστηκε το πιο δύσκολο level
29/01/16: Roccat Arvo review
30/01/16: Το ελληνικό Adventure Lost Echo στο Android
31/01/16: Tekken 2 retro review
31/01/16: Sebastien Loeb Rally Evo Launch Event: Εντυπώσεις
31/01/16: Google Chrome Τέλος η υποστήριξη για 5 λειτουργικά
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.
Καλή εβδομάδα και καλό μήνα σε όλους!
Comments
Aυτο ακριβως,το παρατας μετα.Η μονη λυση ειναι να κανεις υπομονη και να το παιξεις ολο στο τελος.Οπως εκανα εγω με το The walking Dead!!!
Πρεπει να το παιξεις εαν δεν το εχεις παιξει ακομα...
Εγώ είμαι υπέρ του να κυκλοφορούν παιχνίδια σε επεισόδια αν έχουν να προσφέρουν αρκετά.Όμως περιπτώσεις σαν το Life is Strange και TWD που μπορείς να τελειώσεις ένα επεισόδιο μέσα σε λίγες ώρες δε μου φαίνεται σωστή απέναντι στο κόσμο.Γιατί περίμενε ήδη αρκετά μέχρι κυκλοφορήσει το πρώτο επεισόδιο και μέσα σε λίγες ώρες πάει ξανά στο περίμενε.Στο TWD αν θυμάμαι καλά ήταν γύρω στις 2-3 ώρες το επεισόδιο,όσο δηλαδή κρατούσε ένα mission απο τα 52 του MGSV.Τα interactive movie-games όπως το TWD που το μόνο που έχουν να σου προσφέρουν είναι ένα καλό story,λογικό είναι αυτό το story να τελειώσει γρήγορα.Αν όμως το δέσεις σωστά με ένα interactive gameplay ώστε να προχωράει αργά και σταθερά και παράλληλα να κρατάει το ενδιαφέρον του παίχτη αφήνοντας τον να γίνει διαδραστικός.Τότε έχεις ένα μεγάλης διάρκειας επεισόδιο που θα κρατήσει το κοινό για αρκετό καιρό.