Press Start: Ετήσια sequels

Hot
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Press Start: Ετήσια sequels

Press Start: Ετήσια sequels

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Κάνουν κακό στη βιομηχανία;

Πιστεύω ότι μας έχει τύχει σε όλους να ολοκληρώνουμε ένα video game που απολαύσαμε και να αδημονούμε για την συνέχειά του. Ένα καλό σενάριο, ένα ενδιαφέρον setting, οι χαρακτήρες και οι καλοδουλεμένοι μηχανισμοί που απαρτίζουν το gameplay είναι ικανά να μας προσφέρουν ένα αξιέπαινο πακέτο και αξιομνημόνευτες εμπειρίες. Εμπειρίες που πολλές φορές δε θέλουμε να τελειώσουν, που μας κάνουν να θέλουμε να διεισδύσουμε πιο βαθειά στον κόσμο αυτών των games που απολαμβάνουμε περισσότερο.

Η εμπορική επιτυχία ενός τίτλου έχει ως φυσικό επακόλουθο να κυκλοφορεί το σχετικό sequel, πολλές φορές μετά από μόλις ένα έτος από την διάθεση του προηγούμενου installment μιας σειράς. Τι γίνεται όμως όταν οι εταιρείες ανάπτυξης το παρακάνουν με τα… ετήσια sequels;

Τα sequels σίγουρα έχουν λόγο ύπαρξης και είναι σημαντικό να υπάρχουν στη βιομηχανία του gaming. Εξάλλου, πολλά sequels αναδείχθηκαν διαμάντια και άξιοι συνεχιστές ενός IP (Metal Gear Solid 3: Snake Eater, The Elder Scrolls V: Skyrim και πολλά άλλα), αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι developers το έχουν παρακάνει -κατά την ταπεινή μου άποψη- κυκλοφορώντας games μιας σειράς σε ετήσια βάση. Τα θέματα που μπορούν να προκύψουν είναι αρκετά, όπως είχαμε συζητήσει σε προηγούμενο Press Start με θέμα τα απογοητευτικά sequels. Είναι δύσκολο μέσα σε μόλις έναν χρόνο να παρουσιάσεις κάτι επαναστατικό ή καινούριο σε βαθμό που να βελτιώνει την ίδια συνταγή. Αυτό που θα παρουσιάσεις σε αυτές τις περιπτώσεις είναι στην πλειονότητα περισσότερο ίδιο περιεχόμενο σε διαφορετικό περιτύλιγμα, ίδιας φύσης gameplay χωρίς νεοτερισμούς.

Οι εταιρείες ανάπτυξης έχουν πολύ λίγο χρόνο για να δουλέψουν τον νέο τίτλο, ακόμα και όταν μιλάμε για μεγαθήρια του χώρου με εκατοντάδες εργαζόμενους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε να παίρνουν λιγότερα ρίσκα και να μην βελτιώνεται η σειρά όσο θα περίμενε κανείς, αγοράζοντας ουσιαστικά το επόμενο επεισόδιο ενός ίδιου video game. Μέσα σε οκτώ χρόνια (από το 2007 έως και το 2014) είδαμε τα Assassin’s Creed να κοσμούν τα ράφια των καταστημάτων 13 φορές, ενώ η σειρά Call of Duty αριθμεί 14 τίτλους μέσα σε 12 χρόνια, από το 2003 που έκανε την εμφάνισή της έως και σήμερα. Στην ίδια κατηγορία θα προσθέσω και τα Sports games όπως τα Fifa και Pro Evolution Soccer που δίνουν σταθερά το παρόν κάθε χρόνο. Για τα δύο τελευταία ειδικότερα γίνονται συνεχώς συζητήσεις ότι θα μπορούσαν να κυκλοφορούν ως DLC κάθε χρόνο και να βλέπουμε νέο installment ίσως κάθε δύο ή τρία χρόνια ώστε να έχουν τον απαραίτητο χρόνο οι developers να μας παρουσιάσουν κάτι καινούριο.

Εσείς είστε υπέρ ή κατά των ετήσιων sequels; Πιστεύετε ότι κάνουν κακό στις αγαπημένες μας σειρές και την βιομηχανία του gaming γενικότερα; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.


Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Μόνιμες στήλες: Άρθρα προηγούμενης εβδομάδας
Δευτέρα: Press Start - Games και δυσκολία (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: Tech - Τα 10 καλύτερα low budget smartphones (Απόστολος Καραβίας)
Τετάρτη: Users - Users 39: Wolfenstein: The Old Blood (Μάνος Γρυπάρης)
Πέμπτη: eSports - Ο Forg1ven στους Gambit Gaming (Αντώνης Μπαλαδήμας)
Παρασκευή: Console Wars - Ε3 2015: Τι περιμένουμε να δούμε (Παντελής Δασκαλέλος)
Σάββατο: Game & Users του μήνα: Απρίλιος 2015 (Μάνος Γρυπάρης)

Τα Blogs των χρηστών για τον Μάιο
2/5/15: Τα καλύτερα εναλλακτικά Basketball Games (Γιάννης Νικολάκης)
4/5/15: Φθηνή λύση για μικρόφωνο στο PS3 (Ηρακλής Μουρτζάπης)
8/5/15: Τα αίτια της διόγκωσης του κοινού των μαζικών διαδικτυακών παιχνιδιών (MMO, MMORPG) (Αγησίλαος Σιντόρης)
9/5/15: Η ιστορία του Call of Duty (Γιάννης Νικολάκης)
10/5/15: Fight for your father! Fight for your Legion! Fight for Rome! (Παναγιώτης Τσιάτσος)

User Reviews για τον Μάιο
2/5/15: Injustice: Gods Among US Ultimate Edition (Γιάννης Νικολάκης)
2/5/15: Monster Hunter 4 Ultimate (Dimos Tsimopoulos)
2/5/15: South Park: The Stick of Truth (Manolis Tsimouris)
7/5/15: Grand Theft Auto V (Αγησίλαος Σιντόρης)
10/5/15: System Shock 2 (Μάρκος Ασκανιάν)

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +3 akiszax (Level21) 18/05/2015 14:29
πιστεύω κυκλοφορίες σαν (metal gear solid - batman - DmC), και γενικός τίτλοι δυνατοί, είναι καθαρά μάρκετινγκ της κάθε εταιρίας. Απο την στιγμή του οι τίτλοι αυτοί πουλάνε, ποιος ο λόγος να σταματήσουν, βλέπε Metal Gear Solid. Εννοείτε οτι θα βγει και κάποια (μουφα), άλλα μέσα από αυτό θα το κοιτάξει και θα μάθει, η κάθε εκάστοτε εταιρία, ώστε στο επόμενο να είναι καλύτερο
#2 +1 Asxetoss (Level19) 18/05/2015 19:20
Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο σε όσα είπες Γιώργο ,υπάρχουν διαμάντια πολλά και είναι αυτά που δεν βγαίνουν κάθε χρόνο ,από την άλλη παιχνίδια που βγαίνουν κάθε χρόνο δν έχουν να δώσουν κάτι διαφορετικό τις περισσότερες των περιπτώσεων και κυρίως τα 2 ποδοσφαιρακια όπως είπες και εσύ. Δυστυχώς όμως αυτό θα συνεχίσει να γίνετε για πολλά χρόνια ακόμα. Μονο στην περιτπωση που εμείς σταματήσουμε να αγοράζουμε κάποιον τίτλο ίσως καταφέρουμε να σταματήσουμε αυτό το πράγμα. Οπότε δύσκολο έως αδύνατο .
#3 pro-patzis (Level20) 18/05/2015 20:28
Παιχνιδια που βγαινουν καθε χρονο απλα ειναι κινηση που αποσκοπει μονο στο κερδος.Οπως πχ τα CoD...ή το τρανο παραδειγμα των AC που το επομενο ειναι χειροτερο απο το προηγουμενο.Υπαρχουν ομως και εξαιρεσεις απο σειρες οπως τα GoW,Bioshock...Oσο για τα ποδοσφαιρακια ειναι κατι σαν ΜΟΔΑ...Ολα γινονται στον βωμο του κερδους...
#4 Akis 7 (Level20) 18/05/2015 22:51
Εννοειται πως ειναι κακο να βγαινουν καθε χρονο sequels.
Aλλα απο την αλλη δεν βλεπω και καινουργιες ιδεες που να μπορουν να σταθουν.
Οποτε πατανε στα σιγουρα....
#5 Mystique (Level23) 18/05/2015 23:04
Το καλο παιχνιδι αργει να γινει. Αυτα με τις βιαστικες κυκλοφοριες ειναι συνηθως αποτυχιες και γινονται για το ευκολο χρημα. Ακομα παιζω το Skyrim και ας ειναι του 2011. Ειδικα την τελευταια περιοδο ερχονται ολες οι μουφες στο προσκηνιο δυστυχως.
#6 ashbringer (Level25) 19/05/2015 10:16
Sequels βγαίνουν κάθε χρόνο αλλά δεν είναι πάντα ποιοτικά.Για παράδειγμα το Assassin Creed Unity τι είχαν υποσχεθεί και τι έδωσαν στον κόσμο.Τίτλοι όπως batman arkham είναι πάντα ποιοτικοί και προσεγμένοι.Απλά μερικές εταιρείες αν όχι όλες κοιτάνε πως θα τα αρπάξουν απο τον κόσμο δίνοντάς τους sequel κάθε χρόνο έτσι ώστε να μην σταματάει να ρέει το χρήμα στα ταμεία τους.Να δίνεις sequel εννοείται δεν είναι κακό απλά να υπάρχουν καινοτομίες στους τίτλους και να μην καταντάνε βαρετοί.Να δίνεις κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει και να επιβραβεύσει την δημιουργία σου.Τώρα αν δεν έχεις να δώσεις κάτι καινούργιο πάνω σε ένα συγκεκριμένο franchise καλύτερα είναι να το σταματήσεις και να σχεδιάσεις κάτι καινούργιο απο την αρχή.Είναι κρίμα με κακά sequel να απογοητεύεις τους gamers και να τους λές κατάμουτρα ότι θέλω τα λεφτά σου και πήγαινε αγόρασε κάτι πρόχειρο.
#7 the_prophet1987 (Level22) 19/05/2015 11:03
Βεβαίως και είναι κακό να έχουμε ετήσια sequels γιατί αν πω οτι είναι καλό θα είναι σαν να συμβιβάζομαι με τη μετριότητα.Δέχομαι ένα παιχνίδι να έχει bugs και προβλήμματα όταν το φτιάχνει independent developer,εκεί μάλιστα να το δεχτώ.Αλλά όχι εταιρίες που βγάζουν τα "κέρατα" τους κάθε χρόνο απο διάφορους τίτλους να φοβούνται να ρισκάρουν και να κυκλοφορούν μέτρια προς καλά παιχνίδια μόνο και μόνο για το σίγουρο κέρδος.
Πρέπει οι developers να βάζουν την "αγάπη" τους σε αυτό που κάνουν και να μη σκέφτονται το κέρδος και οι publishers να αφήσουν τους developers να ανασάνουν και να τους αφήσουν να δουλέψουν ένα παιχνίδι όσο πάρει.Όταν στο μυαλό σου έχεις το αποτέλεσμα αυτό που θέλεις να δημιουργήσεις και όχι το πόσα λεφτά θα βγάλεις απο αυτό,τότε είναι που συμβαίνουν μαγικά πράγματα. 8)