- Μόνιμες Στήλες
- Console Wars
- PlayStation 4: Το comeback της Sony
PlayStation 4: Το comeback της Sony
Hot
PlayStation 4: Το comeback της Sony
Πληροφορίες
O απόηχος της παρουσίασης μιας νέας κονσόλας.
Η περασμένη χρονιά χαρακτηρίστηκε δίκαια ως η χρονιά των sequels, καθώς παρουσιάστηκαν ελάχιστες νέες δημιουργίες. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται σύμφωνα με τους developers στην έλλειψη του νέου hardware και λιγότερο στην απουσία "φρέσκων" ιδεών, με την άποψη αυτή να έχει μια μεγάλη δόση αλήθειας. Η έλευση του Wii U πριν από μερικούς μήνες αφύπνισε τις Sony και Microsoft και πολύ σύντομα η φημολογία γύρω από τους διάδοχους των PS3 και Xbox 360 πήρε φωτιά. Η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να χτυπήσει πρώτη με τον Larry Hryb (ευρέως γνωστός με το gamertag Major Nelson), διευθυντή προγραμματισμού της υπηρεσίας Xbox Live, να θέτει στο επίσημο blog του μια αντίστροφη μέτρηση μέχρι την E3 του 2013 με την λιτή ανακοίνωση "And it's on...". Η κατάσταση απαιτούσε μια άμεση απάντηση από την Sony και κάπως έτσι φτάσαμε στην press conference της περασμένης εβδομάδας.
Μερικές μέρες πριν την έναρξη της εκδήλωσης οι εικασίες για το τι θα βλέπαμε ήταν πάρα πολλές, κοινός παρανομαστής όμως ήταν ότι η Sony θα έδινε κάποιες πληροφορίες σχετικά με τον διάδοχο του PS3. Η ιαπωνική εταιρεία δεν έμεινε μόνο εκεί, καθώς μας παρουσίασε εκτενέστερα το όραμά της γύρω από το PS4 και το κυριότερο μας έδειξε ορισμένους από τους τίτλους που θα πλαισιώσουν την κονσόλα τους πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του. Τα όσα είδαμε είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου, εντούτοις μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για το τι μας επιφυλάσσει στο μέλλον η νέα "ναυαρχίδα" της Sony.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Η φημολογία για το τι κρύβεται κάτω...από το καπό του PS4 είχε ξεκινήσει αρκετούς μήνες νωρίτερα. Έτσι, όταν ανακοινώθηκε η CPU αρχιτεκτονικής x86 δεν μας προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη. Αυτό που κάνει όμως τη νέα κονσόλα της Sony τόσο ξεχωριστή όμως είναι η 8GB GDDR5 RAM. Η ανακοίνωση αυτή άφησε πολλούς με το στόμα ανοιχτό καθώς η τεχνολογία GDDR5 εφαρμόζεται στις σύγχρονες κάρτες γραφικών και μάλιστα εκτοξεύει το κόστος τους σε δυσθεώρατα επίπεδα για τον μέσο χρήστη. Για παράδειγμα, η GeForce GTX Titan που πρόσφατα παρουσιάστηκε από την Nvidia κοστίζει 950 ευρώ προσφέροντας 6GB GDDR5 RAM.
Στον τομέα αυτό το PS4 αποκτά ένα ξεκάθαρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι του νέου Xbox, το οποίο φημολογείται ότι θα έχει 8GB GDDRIII RAM με bandwidth 68GB/sec (το bandwidth της RAM του PS4 είναι 178GB/sec). Εν τω μεταξύ, το Wii U έχει να επιδείξει μόλις 2GB RAM κάτι που σημαίνει ότι πολύ δύσκολα θα δούμε ισάξιες multiplatform κυκλοφορίες, με την κονσόλα της Nintendo να μοιάζει ως ο...φτωχός συγγενής. Η υπεροχή στον τομέα του hardware δεν αποτελεί το καθοριστικό κριτήριο για την επιτυχία μιας κονσόλας, αφού με εξαίρεση την εποχή των 16-bit και την επικράτηση του Super NES, τα PlayStation, PS2 και Wii είχαν σαφώς υποδεέστερο hardware από τους κύριους ανταγωνιστές τους. Κατά την γνώμη μου, τα σημαντικότερα κριτήρια είναι το κατά πόσο μια κονσόλα είναι "εύκολη" στον προγραμματισμό και δεύτερον η ποσότητα και κυρίως η ποιότητα των τίτλων.
Δείτε ολόκληρη την παρουσίαση του PS4:
Τα λάθη του παρελθόντος
Το PS3 ήρθε τρίτο σε πωλήσεις μετά τα Xbox 360 και Wii, κάτι που για τα δεδομένα της Sony είναι μια τεράστια αποτυχία, όσο κι αν η ιαπωνική εταιρεία δεν το παραδέχεται. Οι multiplatform τίτλοι έχουν καλύτερο performance στο Xbox 360 και ως επί τω πλείστον έχουν καλύτερα γραφικά. Αντίθετα, στα exclusives του PS3 όπως το Heavy Rain, το Killzone 3 και η σειρά Uncharted μας είχε εντυπωσιάσει ο απαράμιλλος οπτικός τομέας τους. Το κοινό χαρακτηριστικό των παραπάνω games είναι ότι έχουν αναπτυχθεί από developers που είχαν εξοικειωθεί απόλυτα με την αρχιτεκτονική του PS3 και που προφανώς είχαν πρόσβαση στα development kit της κονσόλας αρκετό καιρό πριν κυκλοφορήσει.
Στην press conference της η Sony έδειξε ότι πήρε το "μάθημά" της. O Mark Cerny, αρχιτέκτονας του PS4, έκανε αρκετές αναφορές στο κατά πόσο το hardware της κονσόλας θα...λύσει τα χέρια των developers και θα τους βοηθήσει να αναδείξουν τις δυνατότητές της. Για παράδειγμα o Cerny αναφέρθηκε στην GPU του συστήματος λέγοντας χαρακτηριστικά: "H επιλογή της έγινε με γνώμονα την εύκολη ανάπτυξη των πρώτων τίτλων που θα κυκλοφορήσουν". Εάν συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι τα develoment kits του PS4 έχουν φτάσει στα χέρια πολύ περισσότερων εταιρειών απ' ότι τα αντίστοιχα του PS3, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι αυτή την φορά οι third-party developers θα μπορέσουν να εξοικειωθούν πολύ πιο σύντομα με την αρχιτεκτονική της κονσόλας.
Τίτλοι και υπηρεσίες
Από το Knack της Japan Studio, έως και το Destiny της Bungie, το PS4 δείχνει να έχει εξασφαλίσει μια πλειάδα ποιοτικών κυκλοφοριών που θα συνοδεύσουν το λανσάρισμά του και τους πρώτους μήνες κυκλοφορίας του. Ρίχνοντας μια ματιά στους αντίστοιχους launch τίτλους του PS3 βλέπουμε μια χαοτική διαφορά. Η Sony έχει εξασφαλίσει την συνεργασία της Square Enix από πολύ νωρίς και παράλληλα developers-κολοσσοί όπως η Capcom, η Blizzard και η Activision ετοιμάζουν ήδη τα νέα games της κονσόλας. Η Ubisoft επίσης θα στηρίξει σθεναρά το PS4 με το Watch Dogs. Να θυμίσουμε ότι η γαλλική εταιρεία στο παρελθόν είχε δηλώσει "περιορισμένη" από τις hardware δυνατότητες της έβδομης γενιάς κονσολών. Στην παραπάνω λίστα να προσθέσουμε και την CD Project RED, η οποία μπορεί να μην συμμετείχε στην press conference αλλά μερικές ώρες μετά ανακοίνωσε ότι το The Witcher 3 θα κυκλοφορήσει για PS4.
Εν τω μεταξύ, οφείλουμε να αναφερθούμε στην cloud gaming υπηρεσία της κονσόλας, την οποία ανέπτυξε η Gaikai. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το PS4 θα υποστηρίζει backwards compatibility μέσω streaming, δίνοντάς σας πρόσβαση σε εκατοντάδες ακόμη games. Βέβαια, είναι λογικό να υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις, αφού μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινωθεί πληροφορίες σχετικά με το κόστος της υπηρεσίας, αλλά πρόκειται αν μη τι άλλο για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιδέα που αν υλοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο θα εκτοξεύσει την δημοτικότητα του PS4 στα ύψη.
DualShock 4
Στην press conference είδαμε την τελική μορφή του χειριστηρίου που θα συνοδεύσει την κονσόλα της Sony, το οποίο προκάλεσε θετικότατες εντυπώσεις. Από την μια πλευρά η Sony κράτησε σταθερό τον "σκελετό" του gamepad, από την άλλη πρόσθεσε αρκετές ενδιαφέρουσες λειτουργίες. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε το κουμπί Share, με το οποίο θα μπορείτε να μοιραστείτε φωτογραφίες και βίντεο από τα games που παίζετε απευθείας online. Η προσθήκη του touchpad είναι μεν σημαντική θα πρέπει να δούμε όμως πώς η συγκεκριμένη λειτουργία θα υποστηρίζεται από τα εκάστοτε παιχνίδια για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Συνοψίζοντας
Η Sony πέτυχε τον σκοπό της και κατάφερε να προκαλέσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ντόρο μπορούσε στην συνέντευξη τυπου της. Κατόπιν αυτού, η ιαπωνική εταιρεία στο επικοινωνιακό κομμάτι βαθμολογείται με άριστα. Το κυριότερο όμως είναι ότι αυτή την φορά ετοιμάζει ένα προϊόν που δείχνει να έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει. Το PlayStation 4 αναμένεται να κερδίσει τη μάχη του hardware, εκτός κι αν η Microsoft καταφέρει να μας εκπλήξει τους προσεχείς μήνες. Παράλληλα, ένας μεγάλος αριθμός από developers εργάζεται πυρετωδώς ώστε στα τέλη του 2013 να μας επιδείξουν μια πληθώρα ποιοτικών δημιουργιών.
Το άγχος πλέον έχει περάσει στους ανταγωνιστές, καθώς η Microsoft θα πρέπει να μας παρουσιάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τον διάδοχο του Xbox 360. Ήδη όπως όλα δείχνουν η αμερικανική εταιρεία δεν θα περιμένει μέχρι την Ε3 για να μας αποκαλύψει τη νέα κονσόλα της. Στο στρατόπεδο της Nintendo αντίστοιχα επικρατεί σκεπτικισμός, καθώς τουλάχιστον βάση hardware δυνατοτήτων, το Wii U δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να κοντράρει τους ανταγωνιστές του. Παράλληλα, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του, η λίστα των games παραμένει πολύ μικρή και η μία χαμένη αποκλειστικότητα διαδέχεται την άλλη.
Η μάχη των κονσολών αναμένεται φέτος να είναι πιο σφοδρή από ποτέ, ειδικά αν η Microsoft λανσάρει κι αυτή με τη σειρά της το νέο Xbox μέσα στο έτος. Τελικά όπως αποδείχθηκε...η Sony στην όγδοη γενιά κονσολών δεν θέλησε να μπει τελευταία!
Δείτε αναλυτικά την συνέντευξη τύπου του PlayStation 4 και μπείτε στην ομάδα του που άνοιξε στην Community του GameWorld. Αναμένουμε φυσικά την γνώμη σας και στο forum του GameWorld.
Comments
Καλημέρα !!!
Οσο αφορα το Ps4 πολυ καλη επιλογη να βγαλουν τουμπανο μηχανημα,και φιλικο προς τον χρηστη να μπορεσει να φτιαχνει ανετα παιχνιδια,οποτε αν τα multiplatform βγαινουν ιδια και καλυτερα αυτη την φορα στην νεα γενια απο το xbox και εχουμε και τουμπανες αποκλειστηκοτητες οπως συνιθιζει η sony ανετα θα ειναι η νικητρια σε αυτη την γενια!Τωρα οσο αφορα την τιμηκατω απο 500 ευρω δεν νομιζω να την δουμε!παντως δεν μπορουμε να τα εχουμε και ολα δικα μας(και πολυ δυνατο μηχανημα και πολυ χαμηλη τιμη)
Αυτο που θα με ξενερωσει αφανταστα απο την sony(που το συνιθιζει)ειναι να μας αφησει εμας τους Ευρωπαιους τελευταιους στην κυκλοφορια του ps4 και εκει πιστευω πως θα πρεπει να κανει το μπαμ και να το κυκλοφορησει παντου την ιδια ημερομηνια,η εστω με μικρη καθηστεριση,τοτε θα ειναι σιγουρη η επιτυχια της sony..
Οσον αφορα ποια εταιρια ειναι για λυπηση δες που ηταν η Sony με PS2 εναντι του Xbox και του Gamecube και που ειναι τωρα και το συζηταμε παλι. Με το PS4 η Sony προσπαθει να μην επαναλαβει τα λαθη που εκανε με το PS3, τωρα ποσο θα το καταφερει ειναι στο χερι της...
φιλε asmilon αφού δεν έχεις ξανακούσει για το τι συμβαίνει στο κόσμο του vgc market σου προτείνω να κανεις ένα "googlarisma" με key words όπως " console sales " , τώρα αν δε θέλεις/βαριέσαι / ξέρεις να κανεις το δικη σου ερευνα έτσι ώστε να έχεις ιδια άποψη και όχι ότι σου πασάρουν fun boys που γραφουν σε αναξιόπιστα sites τύπου "wiki" σου προτείνω τον όμιλο IDC του οποιου ο λόγος λαμβάνεται ως βίβλος από της μεγαλύτερες εταιρίες ανεξαρτητου δραστηριοποίησης , δυο ακόμα " legit " εταιρίες είναι η VGCHARTS , η GEEK.COM , ακόμα μια είναι η HOTHARDWARE.COM αλλα αυτή κανει αναδημοσιοποιηση χωρίς ιδίο περιεχόμενο
τώρα το θέμα τις πτέει αφενός είναι τεράστιο ( ενα καλο άρθρο υπαρχει στο VGCharts ) αφετέρου η Sony πουλάει πάντα με σκοπό το κέρδος και οχι απλα να μπει στο μάτι καποιου επειδη ζητισε συνεργασία και έφαγε άκυρο
ΦΩΝΆΖΩ ΓΙΑΤΙ ΣΑ ΓΝΗΣΙΟ ΦΑΝΜΠΟΙ ΜΕ ΠΝΙΓΕΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ !!!!
Μπορείς να αναφερθείς στις δικές σου πηγές; Γιατί σύμφωνα με τις δικές μου το PS3 υπολείπεται κατα 1.5 εκατομμύριο ακόμα για να φτάσει το Xbox 360. Επιπλέον ακόμα και αν οι πηγές μου είναι λάθος σύμφωνα με τις δικές σου το PS3 έχει ένα προβάδισμα 1.3 εκατομμυρίων το τελευταίο και καταϊδρωμένο πως το εξηγείς;Μάλλον το τραγικοποιείς λίγο εδώ.
Μπορεί να μην θεωρώ προσωπικά το backwards compatibility εντουτοίς το θεωρώ must feature για κάθε κονσόλα που σέβεται τον εαυτό της. Ένας λόγος που με "χαλάει" το PS3 είναι αυτό ακριβώς το πρόβλημα καθώς ακόμη και σήμερα παίζω ακόμα κάποια ps2 games και δεν μπορώ να μπαίνω στον μπελά να συνδέω και να αποσυνδέω το ps2.
Εξαρτάται λίγο και από το library του καθενός δηλαδή εγώ στο PS2 έχω γύρω στα 200 games και αναγκάζομαι να το συνδέω που και πω για να ξαναπαίξω. Αντίθετα στο PS3 που με το ζόρι έχω 30 τίτλους δεν θα με πειράζει ιδιαίτερα το να χάσω το backwards compatiblity.
Προσωπικά δεν είμαι καθόλου ικανοποιημένος από αυτά που λεει η Sony Και πολύ φοβάμαι οτι θα ακουσουμε και άλλα όμορφα πράγματα...
Υ.Γ. Από όσο διαβάσει κι εγώ το PS3 το έχει περάσει το Xbox 360 για περίπου 1 εκατομμύριο πωλήσεις.
Για να ξεκαθαρίσουμε το θέμα των πωλήσεων. Αρχές Ιανουαρίου υπήρξε ένα δημοσίευμα που αναπαρήχθηκε σε αρκετά ξενα sites βασισμένα στην έρευνα μιας εταιρείας ονόματι International Data Corporation και αναφέρεται σε total units "shipped". Η αναφορά κάνει λόγο για 77 εκατομμυρια PS3 και 76 εκατομμύρια shipped Xbox 360. Δεν μιλάει για πωλήσεις. Σύμφωνα με το VGChartz οι πωλήσεις του PS3 είναι 72.89 εκατομμύρια και του Xbox 360 74.30. Εάν κάποιος έχει διαφορετικά νούμερα πωλήσεων να παρουσιάσει είμαι πολύ πρόθυμος να τον ακούσω. Η έρευνα της IDC δεν έχει σχέση με πωλήσεις και ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Αυτό που μου έμεινε και με εντυπωσίασε είναι η στροφή προς PC αρχιτεκτονική. Ειδικά αν μιλάμε και για τους 8πύρηνους AMD τότε πολύ φοβάμαι οτι θα χρειαστώ σύντομα αναβάθμιση και για το PC μου.
ΥΓ. Να θυμίσω πως η GDDR5 είναι μια μνήμη βασισμένη στην DDR3 SDRAM με την διαφορά πως έχει 8-bit wide prefetch buffers. Τέλος, η διαφορά μια DDR5 (μνήμη συστήματος) με την Graphics DDR5 είναι η διαφορετική τάση λειτουργίας λόγω απαιτήσεων στις κάρτες γραφικών.