Fifa VS Pro Evolution Soccer: Η αιώνια μάχη

Hot
Μάνος Γρυπάρης
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 (0)
0 0 0 0 0

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00
Η αιώνια κόντρα αναβιώνει φέτος περισσότερο από ποτέ. Όλη η ιστορία των δύο “αιωνίων” στο μικροσκόπιο. Οι προηγούμενες εκδόσεις, οι ανατροπές και τα τελικά συμπεράσματα…

Όσοι παίζετε ποδοσφαιράκια δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε βρεθεί σε κάποιο πηγαδάκι (είτε in real life, είτε διαδικτυακό) στο οποίο θα συζητιέται η αιώνια κόντρα των αθλητικών Games: Pro Evolution Soccer ή Fifa; Ιαπωνία ή Αμερική; Konami ή EA Sports; Η απάντηση θα δοθεί με βάση τα γεγονότα που έχουν διαδραματιστεί μέχρι σήμερα.

Ιστορία
Το ιστορικό των δύο παιχνιδιών ξεκίνησε από πολύ παλιά. Η Konami έκανε ντεμπούτο το 1991 (!), δηλαδή ένα χρόνο πριν κυκλοφορήσει το ιστορικό Sensible Soccer! Ο πρώτος της τίτλος ήταν το Konami Hyper Soccer για το NES, ο οποίος στην Ιαπωνία έκανε θραύση. Στην Αμερική ο κόσμος “χτυπιόταν” στα FPS και δεν ήξερε καν πώς να κοντρολάρει την στρογγυλή θεά (άλλωστε, δεν είχε φτάσει ακόμη η ώρα του Μουντιάλ του ’94) ενώ στην Ευρώπη όλοι μετά το Kick Off χόρευαν σε ρυθμούς Sensible Soccer, το καλύτερο ποδοσφαιράκι της εποχής σε υπολογιστές (λόγω gameplay, database, ήχου και πολλών ακόμη παραγόντων). Άλλωστε, οι κονσόλες λόγω προέλευσης (Ιαπωνία) άργησαν να διαδοθούν στην Ευρώπη και την Αμερική.


Konami Hyper Soccer: Η αρχή έγινε μόλις το 1991


Το Fifa International Soccer βγήκε στην αγορά τα Χριστούγεννα το ’93 και στο εξώφυλλό του είχε τον David Platt. Απ’ την πρώτη του κιόλας έκδοση, η EA Sports θέλησε να προβάλει ποδοσφαιριστές στο εξώφυλλο κι αργότερα να αγοράσει όσο το δυνατόν περισσότερα δικαιώματα παικτών για να “χτυπήσει” την Konami εκεί που πονούσε. Το πρώτο Fifa είχε 2,5D γραφικά και η απεικόνιση αγώνα θα θυμάστε ότι ήταν διαγώνια. Αυτό δεν βόλευε και τόσο τους χρήστες, οι οποίοι είχαν ως μόνιμο θέμα συζήτησης το πως πετυχαίνονταν τα γκολ, αφού τα σουτ και η κατάληξη της μπάλας άφηναν πολλά ερωτηματικά. Το ίδιο και οι πάσες. Το παιχνίδι έγινε αμέσως αγαπητό στους PC users. Οι Amigάδες δεν το υποδέχτηκαν με τόσο ενθουσιασμό, κυρίως λόγω της Amigο-προέλευσης του Sensible Soccer στο οποίο είχαν αφιερωθεί.


Το πρώτο Fifa (1993)


Πριν ακόμη προλάβει η EA Sports να χαρεί την επιτυχία του πρώτου Fifa, το 1994 η Konami βγάζει στην αγορά το…τρισδιάστατο International Superstar Soccer για το SuperNES! Από εκείνη τη στιγμή κι έπειτα, άλλαξαν τα πάντα. Ο κόσμος άρχισε να αγοράζει κονσόλες, κυρίως για να παίξει ένα παιχνίδι το οποίο μέχρι τότε έπρεπε να πληρώνει αδρά στα coin-op, στιβαγμένος στις ουρές των φανατικών gamers. Το ISS είχε modes για φιλικό, παγκόσμιο κύπελλο, προπόνηση και σενάριο έτοιμων παιχνιδιών στα οποία ο χρήστης έπρεπε να ανατρέψει το εις βάρος του αποτέλεσμα. Αν και η βάση του περιείχε μόνο εθνικές ομάδες, αυτό δεν το εμπόδισε να καθιερωθεί γρήγορα και να γίνει το πρώτο σε πωλήσεις ποδοσφαιράκι στις κονσόλες. Ένα χρόνο μετά (το ’95) η EA Sports βγάζει το επόμενο Fifa (μόνο για PC και Mega Drive) με ένα άκυρο σλόγκαν: “The best console football can get”. Η μηχανή γραφικών του δεν είχε σοβαρές βελτιώσεις και οι περισσότεροι χρήστες κατάλαβαν ότι επρόκειτο για καθαρή αρπαχτή!


Το International Superstar Soccer ήταν το πρώτο 3D ποδοσφαιράκι (1994)


To 1996 ήταν μια χρονιά σταθμός για το Fifa, όπου η μάχη πραγματικά φούντωσε. Η EA Sports καταφέρνει να δημιουργήσει μια 3D Engine η οποία όμως δεν είχε καμία σχέση με την αντίστοιχη της Konami, κυρίως λόγω των κάκιστων pixels που απεικόνιζαν τους παίκτες. Όπως και να ‘χει, αυτή ήταν μια πρώτη προσπάθεια που έδειξε ότι η EA είχε τις δυνατότητες να κοντράρει την Konami. Το πρώτο 3D Fifa κυκλοφόρησε τότε για Mega Drove, SNES, Game Gear, PC, Saturn, Playstation και Gameboy. Το gameplay του ήταν καλύτερο από το αντίστοιχο των προηγούμενων εκδόσεων, αλλά δεν κατάφερνε σε καμία περίπτωση να πλησιάσει τον ρεαλισμό των Ιαπώνων, οι οποίοι απάντησαν για τρίτη φορά, καταφέρνοντας διπλό χτύπημα. Το International Superstar Soccer 64 κάνει ντεμπούτο στο Nintendo 64 και μαζί του πακέτο έρχεται το Winning Eleven για την (τότε) πρωτοεμφανιζόμενη κονσόλα Playstation της Sony. Καλώς τα παιδιά…3-0!


Το ιστορικό Fifa 98: Road to World Cup


Το ’97 η EA ανεβάζει τον πήχη λίγο πιο ψηλά, βελτιώνοντας τα γραφικά της και φέρνοντας ισχυρές “μεταγραφές” στην ομάδα της. Τον σχολιασμό αγώνα αναλαμβάνουν οι John Motson και Andy Gray, με τον Des Lynam να τους δίνει την δημοσιογραφική “πάσα” την ώρα την σέντρας. Από τότε μέχρι σήμερα το Fifa δεν έχει σταματήσει να έχει το πάνω χέρι στον σχολιασμό αγώνα. Βλέπετε, οι Ιάπωνες είχαν πάντοτε την τεχνογνωσία αλλά όχι και τις “άκρες” για το image του παιχνιδιού τους. Την χρονιά εκείνη κυκλοφορεί η ευρωπαϊκή έκδοση του ISS για το Nintendo 64 και το Winning Eleven 2. Ένα χρόνο μετά, όταν η Konami συμπληρώνει την τριλογία της (στην Ευρώπη η σειρά έγινε γνωστή ως ISS Pro ’98), η EA Sports βγάζει στην αγορά το Fifa 98: Road to World Cup. Η μηχανή γραφικών ήταν τότε ένα μεγάλο τεχνολογικό βήμα, το gameplay εθιστικό και η περιγραφή αγώνα βελτιωμένη. Οι Αμερικανοί δεν απέκτησαν μόνο τα δικαιώματα του παγκοσμίου κυπέλλου (μαζί και των 16 γηπέδων), αλλά αναβάθμισαν την A.I. του Fifa και έδωσαν την ευκαιρία στους χρήστες να επεξεργαστούν τους παίκτες μέσω editor. Υπό τους ξεσηκωτικούς ήχους του “Song 2” των Blur, Η EA Sports κατάφερνε επιτέλους να πάρει τον πρώτο της “βαθμό” πιάνοντας στον ύπνο την Konami και δείχνοντάς της πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει σε ένα παιχνίδι μια επίσημη διοργάνωση και παράλληλα τα πραγματικά ονόματα παικτών. Αυτό υιοθέτησε και η Konami η οποία όμως κυκλοφόρησε το Jikkyo World Soccer: World Cup France '98 μόνο στην Ιαπωνία. Έτσι, το Fifa βγαίνει πανηγυρικά πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως. Στα εξώφυλλα του παιχνιδιού συμμετείχαν πέντε σημαντικοί παίκτες. Στην Αγγλία ο David Beckham, στη Γαλλία ο David Ginola (για δεύτερη φορά μετά το ’97), στη Γερμανία ο Andreas Moller, στην Ιταλία ο μεγάλος Paolo Maldini και στην Αμερική ο Roy Lassiter (τότε σέντερ-φορ της DC United).


Το Fifa 2001


Τα επόμενα χρόνια ήταν ένας επιθετικός μονόλογος για την EA. Το ’99 η αιώνια αντίπαλός της δεν συμμετέχει στη μάχη και το Fifa ’99 “παίζει μπάλα” μόνο του, με τον Dennis Bergkamp στο εξώφυλλο. Η EA Sports αποφασίζει να κυκλοφορήσει επτά εξώφυλλα, ανάμεσα στα οποία υπήρχε και Ασιατικό (με τον Ahn Jung-Hwan της Daewoo Royals) με προφανή στόχο να προσελκύσει κοινό απ’ την Άπω Ανατολή. Οι Ιάπωνες αναγκάζονται για πρώτη φορά να παίξουν Fifa!

Η νέα χιλιετία ήταν άλλος ένας επιθετικός μονόλογος για την EA, η οποία με το Fifa 2000 απλοποιεί το gameplay κι αρχίζει να προσθέτει περισσότερα πρωταθλήματα. Το Fifa 2000 δεν ενθουσίασε με την μηχανή γραφικών του, αλλά αυτό το κατάφερε στο Fifa 2001, το οποίο παρά τα (σχεδόν) καρτουνίστικα γραφικά είχε πολύ καλύτερο anti-aliasing και τα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών ήταν πιο κοντά στα πραγματικά. Για τους πιο γνωστούς ποδοσφαιριστές υπήρχαν ξεχωριστά πρόσωπα παικτών. Στο Fifa 2001 τα πρωταθλήματα έφτασαν τα 17. Εκείνες οι εκδόσεις θυμίζουμε ότι είχαν κυκλοφορήσει στα ελληνικά, είχαν ελληνικό πρωτάθλημα, ενώ για κάποιες χρονιές κυκλοφόρησαν και με ελληνικό σχολιασμό. Ποιος θα ξεχάσει άλλωστε τις ιστορικές περιγραφές του Χρήστου Σωτηρακόπουλου (Fifa 2001) και του Μανώλη Μαυρομάτη (Fifa 2002); Στις αγγλικές εκδόσεις, ο John Motson είχε πάρει…εργολαβία τον σχολιασμό (!) με παρτενέρ πότε τον Andy Gray και πότε τον Mark Lawrenson. Το Fifa 2001 γνώρισε την αποθέωση και κατάφερε για άλλη μια χρονιά να κερδίσει τον τίτλο του κορυφαίου εξομοιωτή ποδοσφαίρου. Συνέπεσε δε και με την μεγάλη επιτυχία του CM 2001/2002, οπότε εκείνη τη σεζόν οι φίλαθλοι είχαν πολύ “δουλειά” να κάνουν στο PC τους. Ήταν οι χρονιές που όλοι κρυβόντουσαν από τις γυναίκες και τα αφεντικά τους! Το Fifa 2002 είναι ότι τελειότερο έχει παρουσιάσει η EA Sports μέχρι σήμερα. Οι μπάρες ενέργειας επέτρεπαν στον παίκτη να δώσει πάσα για πρώτη (και μοναδική) φορά επιλέγοντας με ακρίβεια την δύναμη της πάσας. Αυτό έδωσε έναν άλλο αέρα στο gameplay, αλλά δεν έγινε και τόσο δεκτό από τους αρχάριους χρήστες με αποτέλεσμα (δυστυχώς) αργότερα η EA να το αφαιρέσει. Κατ’ επέκταση, στο Fifa 2003 το gameplay έγινε πιο γρήγορο. Η συγκεκριμένη έκδοση ήταν κι αυτή από τις καλύτερες που έχουν κυκλοφορήσει, ενώ στιγματίστηκε από την συμμετοχή πολλών γνωστών ποδοσφαιριστών.


Το Fifa 2002 ήταν ίσως η καλύτερη έκδοση όλων των εποχών για τη σειρά Fifa


Όλο αυτό το διάστημα η Konami προσπαθούσε να βρει μια ταυτότητα για το παιχνίδι της, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το 2000 κυκλοφορεί το ISS Pro Evolution κι έκτοτε αρχίζει η σταδιακή αλλαγή ονόματος της σειράς από ISS σε Pro Evolution Soccer. Η πρώτη έκδοση του Pro Evolution Soccer κυκλοφόρησε το 2001 για PS και PS2. Ένα χρόνο μετά ακολούθησε και η δεύτερη έκδοση για τις ίδιες πλατφόρμες. Οι διαφορές τους στα γραφικά με το Fifa ήταν ελάχιστες και οι απόψεις των χρηστών εκείνης της εποχής διφορούμενες. Στο gameplay το Fifa ήταν σαφώς ανώτερο κερδίζοντας την μεγαλύτερη μερίδα χρηστών. Άλλωστε, ήταν πιο εύκολο να πει ένας πιτσιρικάς την λέξη “Fifa”. Ώσπου να πει “Pro Evolution Soccer” στον εκάστοτε μαγαζάτορα θα είχε ξεχάσει το όνομά του. Το μόνο θετικό για την Konami στην “μαύρη εξαετία” που πέρασε ήταν ότι απευθύνθηκε για πρώτη φορά στο Αμερικάνικο κοινό με το Winning Elevel 6 (το 2003), ενώ πήρε επίσης για πρώτη φορά σοβαρά τα PC (πράγμα λιγάκι δύσκολο για έναν Ιάπωνα κατασκευαστή) βγάζοντας στην αγορά το Pro Evolution Soccer 3 για PC, PS και PS3 το 2003. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε μια νέα μηχανή γραφικών η οποία κέρδισε τις εντυπώσεις, ιδιαίτερα στις κονσόλες, όπου η Konami άρχισε να παίρνει οριακά το πάνω χέρι. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την παρουσίαση του Master League και του αναβαθμισμένου editor, έκαναν την Konami να ισοσκελίσει τα πράγματα και να επανέλθει στο προσκήνιο.

Η μεγάλη αντεπίθεση της Ιαπωνίας άρχισε από το 2004. Τότε κυκλοφόρησε το Pro Evolution Soccer 4 το οποίο μετά από σημαντική έρευνα της Konami, ενισχύθησε σε όλους τους τομείς. Περιελάμβανε μία μεγαλύτερη βάση παικτών (με 57 Εθνικές ομάδες και 138 συλλόγους), πλήρως ανανεωμένο editor και απλοποιημένο χειρισμό, ενώ τα γραφικά του σε συνδυασμό με τις ρεαλιστικές κινήσεις παικτών ήταν πραγματικά πρωτόγνωρα. Αντιθέτως, στο Fifa 2004 η EA Sports παρουσίασε μία κακή μηχανή γραφικών (κάκιστη στα PC). Τα γραφικά αυτά σε συνδυασμό με την άθλια εικόνα στο gameplay του Fifa (με την A.I. των παικτών να μην βλέπεται) ήταν ουσιαστικά μία “αυτοκτονία” για την EA η οποία χάλασε την εικόνα που είχαν σχηματίσει οι χρήστες γι’ αυτήν. Στον αντίποδα, η Konami βελτίωνε την εικόνα της ακόμη περισσότερο. Το Pro Evolution Soccer 5 είχε ακόμη καλύτερα γραφικά κι έτρεχε καλύτερα σε low-end PCs, ενώ το Pro Evolution Soccer 6 (κατά πολλούς η καλύτερη έκδοση της σειράς) είχε περισσότερα σωστά ονόματα ομάδων και παικτών, ανανεωμένο Master League, προσθήκες στο online mode και ακόμα πιο ρεαλιστικές κινήσεις παικτών, οι οποίοι φάνταζαν πιο “ζωντανοί” από ποτέ. Η EA Sports δεν είχε καμία απάντηση σε όλα αυτά, παρά μόνο την παραδοσιακά καλή και εύστοχη περιγραφή αγώνα. Η απεικόνιση γραφικών πήγαινε σε κάθε έκδοση από το κακό στο χειρότερο και οι προγραμματιστές φαίνονταν ότι αντί να προοδεύουν έκαναν βήματα προς τα πίσω. Η πικρή αλήθεια είναι ότι μέχρι το Fifa 2008 (δηλαδή για μία ολόκληρη τετραετία) οι οπαδοί του παιχνιδιού ήταν ελάχιστοι και απ’ το Pro Evolution Soccer 4 και μετά, η Konami πήρε τα σκήπτρα κάνοντας το αγαπημένο της ποδοσφαιράκι πρώτο σε πωλήσεις παγκοσμίως. Η ομάδα του Fifa αναγκάστηκε να κάνει αρκετές αλλαγές στο ρόστερ της, μία εκ των οποίων ήταν και η πρόσληψη του Dave Rutter στον ρόλο του επικεφαλή του project στο PS3 και το Xbox 360. Ο Rutter είχε δουλέψει για το Championship Manager της Eidos, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ανταγωνιστεί με επιτυχία το Football Manager της Sports Interactive και της Sega.


Το Pro Evolution Soccer 6 παραμένει αξεπέραστο μέχρι σήμερα


Η σημερινή κόντρα
Φτάνουμε πλέον στο 2008. Από τα τέλη της περυσινής χρονιάς, όταν και κυκλοφόρησε το Pro Evolution Soccer 2008, υπήρξε μία έντονη ανησυχία για τα γραφικά του παιχνιδιού. Το port για PC ήταν απαράδεκτο, το σύστημα προπόνησης χειροτέρεψε και το lag στο online mode παρέμεινε για άλλη μία χρονιά, αναγκάζοντας μία μερίδα από reviewers να αρχίσουν να “θάβουν” το Pro Evolution Soccer. Όλα αυτά δυσαρέστησαν τους οπαδούς του παιχνιδιού και μία μικρή μερίδα από αυτούς αποφάσισαν να στραφούν προς το Fifa. Η συγκεκριμένη μερίδα οπαδών το προτίμησε και φέτος, κυρίως λόγω της βελτίωσής του στα γραφικά και την προσθήκη του 10 vs 10 στο Online mode. Το Fifa 2009 κυκλοφόρησε στις 3/10/2008. H EA Sports πρόλαβε χρονικά την Konami για άλλη μια φορά. Αυτό δεν ήταν είδηση. Η είδηση ήταν ότι παρουσιάζοντας ένα βελτιωμένο Fifa, ανάγκασε την Konami για πρώτη φορά να αγχωθεί και να βιαστεί να κυκλοφορήσει το Pro Evolution Soccer 2009, το οποίο δεν ήταν 100% ολοκληρωμένο. Το αποτέλεσμα ήταν ότι αντί να κυκλοφορήσει το παιχνίδι τον Νοέμβριο, να βρεθεί στα καταστήματα από τα μέσα Οκτωβρίου, με database η οποία δεν είχε τις μεταγραφές της τελευταίας στιγμής (σε αντίθεση με το Fifa στο οποίο άφησαν τον σχεδιασμό μεταγραφών για το τέλος), με τα γνωστά προβλήματα στο online mode και για πρώτη φορά με κάποια μικροπροβλήματα στο gameplay, αφού η engine δεν είχε ολοκληρωθεί. Ο Shingo Takatsuka, επικεφαλής του PES, δεν έμεινε καθόλου ικανοποιημένος από την εξέλιξη αυτή κι αποφάσισε να κυκλοφορήσει ένα patch για το Pro Evolution Soccer (το οποίο ήδη δουλευόταν) λίγες ημέρες μετά την κυκλοφορία της νέας έκδοσης.

Τα θετικά για την Konami φέτος, ήταν ότι κατάφερε να προσλάβει το Mark Lawrenson στον σχολιασμό αγώνα, να αποκτήσει τα δικαιώματα του Champions League τα οποία και “άρπαξε” από τα χέρια της EA Sports, να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τα γραφικά και να αντιγράψει το “Become a Pro”, ίσως το μόνο έξυπνο εφεύρημα που είχε καταφέρει να σκεφτεί η EA Sports στα προηγούμενα “πέτρινα” χρόνια του Fifa. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το Brand awareness που έχτισαν οι Ιάπωνες, τους επέτρεψαν για άλλη μια φορά να πάρουν την πρώτη θέση, αυτή τη φορά με πολύ μικρότερη διαφορά από τον δεύτερο. Το Pro Evolution Soccer έγινε πρώτο σε πωλήσεις ποδοσφαιράκι από τις πρώτες κιόλας ημέρες κυκλοφορίας του, με 54% κατακόρυφη πτώση πωλήσεων του Fifa στη Μ. Βρετανία, το οποίο πλασαρίστηκε δεύτερο. Το ότι ο περισσότερος κόσμος παίζει Pro Evolution Soccer, λίγο ενδιέφερε τους reviewers, οι οποίοι έχοντας ως κριτήριο το PES 6 και την περυσινή αποτυχημένη έκδοση, “χαντάκωσαν” την Konami για άλλη μια φορά. Τα μεγάλα αμερικάνικα sites, έριξαν καταφανώς το Pro Evolution Soccer στα reviews για να στηρίξουν την “δικιά τους” EA Sports κι αυτό είχε ως συνέπεια να δημιουργηθεί ένας πανικός στα forums από τους οπαδούς των δύο παιχνιδιών. Τα media επηρέασαν ακόμα και κόσμο ο οποίος δεν είχε την ευχέρεια ή την όρεξη να κατεβάσει τα demos των δύο games και να κρίνει από μόνος του για το ποιο είναι καλύτερο.


Παρά τα σκαμπανεβάσματα, το PES 2009 έχει τα πιο αληθοφανή γραφικά.


Όσοι από εσάς ανήκετε στους τυχερούς που έχουν Playstation 3 και ταυτόχρονα μία Full HD τηλεόραση, δοκιμάστε το εξής πείραμα. Αγοράστε ή νοικιάστε το Pro Evolution Soccer 2009 και το Fifa 2009 και παίξτε τα με την παρέα σας. Θα παρατηρήσετε τα εξής:
- Το Pro Evolution Soccer έχει πιο αληθοφανή γραφικά σε σχέση με το Fifa, ιδιαίτερα στα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών. Οι κάμερες με το μέγιστο Zoom In στο PES, όπως επίσης και οι editors, δείχνουν το παραπάνω συμπέρασμα ακόμη καλύτερα. Στο Fifa ακόμα και στις διαμαρτυρίες προς τον διαιτητή οι παίκτες έχουν κοκκαλωμένο πρόσωπο, λες και φοράνε μάσκα.
- Στα physics το Pro Evolution για άλλη μια φορά υπερτερεί, σε αντίθεση με το Fifa όπου αλλού γίνεται το τάκλιν κι αλλού πέφτει ο αντίπαλος παίκτης που το δέχεται.
- Ο ήχος από τον σχολιασμό του Fifa είναι ανώτερος από αυτόν του Pro. Ανά διαστήματα θα αισθανθείτε ότι ακούτε αληθινό σχολιαστή αγώνα (άλλωστε οι συγκεκριμένοι σχολιαστές είναι ήδη καταξιωμένοι επαγγελματίες).
- Το gameplay του Pro Evolution Soccer είναι πολύ καλύτερο. Καθίστε μαζί με έναν φίλο σας, παίξτε το παιχνίδι, δείτε ακόμη καλύτερα την A.I. των παικτών και βγάλτε τα συμπεράσματά σας. Το Fifa έχει περισσότερες διαθέσιμες κινήσεις αλλά η engine του δεν μπορεί να συγκριθεί σε θέμα ρεαλισμού με αυτή του Pro.
- Το online mode στο PS3 είναι πιο ευχάριστο στο Fifa. Στο Pro Evolution Soccer υπάρχει ένα μικρό lag όταν οι δύο χρήστες δεν έχουν δυνατές συνδέσεις (στην έκδοση για PC το lag είναι μεγαλύτερο).
Το συμπέρασμα είναι το εξής. Ότι δεν μπορείς να χτίσεις ένα καλό σπίτι αν δεν έχεις θεμέλια. Η βάση ενός παιχνιδιού είναι τα γραφικά και το gameplay του. Στους συγκεκριμένους τομείς η Konami καταφέρνει επιτυχώς να βρίσκεται πιο μπροστά απ’ το Fifa. Άλλωστε, δεν έχει νόημα αν ένα παιχνίδι το οποίο παίζεται online δεν διαθέτει τα κατάλληλα γραφικά και το εθιστικό gameplay που ζητούν οι περισσότεροι χρήστες.


Το Fifa 09


Το μέλλον
Όπως όλα δείχνουν, η Konami έδειξε την διάθεση να βελτιωθεί, με την κυκλοφορία του patch για το Pro Evolution Soccer. Απ’ την άλλη, η EA Sports ένιωσε μια ψυχολογική ανάταση κερδίζοντας μια σημαντική μερίδα χρηστών. Αν αποφασίσει να δουλέψει σοβαρά στη μηχανή γραφικών τότε θα έχει ελπίδες να “χτυπήσει” και να ξεπεράσει την Konami στην επόμενη έκδοση. Απ’ την άλλη, η τελευταία θα πρέπει να ρίξει όλο το βάρος στο gameplay. Με την community που διαθέτει το Pro Evolution Soccer, αν οι προγραμματιστές καταφέρνουν να φτιάξουν μια σωστή βάση παικτών με περισσότερα πρωταθλήματα και παράλληλα τελειοποιήσουν το online mode, τότε για τα επόμενα χρόνια η Konami θα παίζει μπάλα μόνη της. Το τι θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής θα το μάθουμε στα τέλη της επόμενης χρονιάς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μάχη φούντωσε για τα καλά και αναμένεται καυτή μέχρι τελικής πτώσης. Το σχετικό γκάλοπ στο site μας το επιβεβαιώνει.

Καθίστε στον Πάγκο
[Με e-mail στο manos@gameworld.gr]


[Ηλίας από Περιστέρι]
- Γεια χαρά. Μήπως ξέρεις πότε θα έρθει στην Ελλάδα το Fifa Manager 2009;

Κυκλοφορεί ήδη από την Παρασκευή. Στα Downloads του GameWorld θα βρεις και το σχετικό patch που διορθώνει προβλήματα στην database. Ανέμενε και review μέσα στην εβδομάδα για περισσότερες πληροφορίες.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or