To WoW or not to WoW?

 

Και εγένετο το WoW Classic. Περίπου 15 χρόνια λοιπόν μετά (27 Αυγούστου 2019) την πρώτη κυκλοφορία του WoW (World Of Warcraft) η Blizzard αποφάσισε την επανακυκλοφορία του πρώτου (Vanilla όπως λέγαμε οι πιο παλιοί) base MMORPG που κυκλοφόρησε επίσημα στις 23 Νοεμβρίου του 2004 στη βόρεια Αμερική και στις 11 Φεβρουαρίου 2005 στην Ευρώπη.

220px WoW Box Art1

Τα συναισθήματα ανάμεικτα. Μιλάμε για ένα παιχνίδι Έπος και κανένας δεν μπορεί να διαφωνήσει σε αυτό. Έχει αφήσει το στίγμα του, έχει αφήσει την ιστορία του, έχει μεγαλώσει σχεδόν δύο γενιές. Για την εποχή που κυκλοφόρησε, καθώς ήταν από τα πρώτα MMORPG μαζί με το Lineage, ήταν η απαρχή ίσως των πάντων, κάτι σαν το Big Bang. Ακόμα θυμάμαι την αναμονή της παραλαβής, τα νεύρα που είχε εξαντληθεί αλλά και τη χαρά που ένιωσα όταν το έπιασα στα χέρια μου. Μαζί με τους φίλους μου, που είχαμε λιώσει άπειρες ώρες στα Lan Party τότε, το Warcraft III και το Frozen Throne (θα ακολουθήσει ξεχωριστό άρθρο και αφιέρωμα), νιώσαμε ένα ρίγος συγκίνησης. Δεν μιλάμε απλά για ένα παιχνίδι. Μιλάμε για μια ολόκληρη ιστορία του Prince Arthas, της Jaina, του Uther Lightbringer κλπ. όπου μας δινόταν η ευκαιρία να παίξουμε πλέον όλοι μαζί. Ώρες λιωσίματος, ώρες exploring, ακόμα περισσότερες ώρες farming και πολλά άλλα που πρόσφερε το παιχνίδι.

World of Warcraft The Burning Crusade coverart

Ακολούθησε το πρώτο expansion το TBC (The Burning Crusade), που για μένα και σχεδόν για όλους όσους γνώρισαν το WoW αποτελεί ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ expansion που έχει κυκλοφορήσει ποτέ σε MMORG ever. Απογείωσε το παιχνίδι, βελτίωσε πολλά πράγματα, πρόσθεσε δυο φυλές και δύο καινούργια class και επίσης απογείωσε την εταιρεία, φτάνοντας κάποια στιγμή στο peak των χρηστών όπου τα στατιστικά μιλούσαν ακόμα και για 21 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Και εκεί κάπου άρχισε να τελειώνει το όνειρο για πολλούς από τους παλιούς χρήστες. Προσωπικά δεν το πιστεύω αλλά από συζητήσεις και έρευνα σε φόρουμ εκείνης της εποχής άρχισαν να ακούγονται το πρώτα παράπονα. Δεν θα σταθώ στους λόγους καθώς παιχνίδι είναι και ο καθένας έχει την άποψή του. Θα σταθώ ότι μετά από 4-6 μήνες από το λανσάρισμα του δεύτερου expansion Wotlk (Wrath Of The Lich King) πολλοί από τους παλιούς παίκτες άρχισαν να εγκαταλείπουν. Εμένα προσωπικά μου άρεσε και το θεωρώ ένα πολύ καλό expansion που πρόσθεσε πολύ καλά στοιχεία στο παιχνίδι και πολλές καινοτομίες. Απλά πιστεύω ότι σκοτώσανε νωρίς τον βασικό ήρωα του παιχνιδιού, τον Prince Arthas ή Lich King, και φυσικά κάπου εδώ μπορεί να ισχύει και το «Ο Βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο Βασιλιάς».

Wrath of the Lich King

Κάπου εκεί φάνηκε ότι η εταιρεία είχε αρχίσει να χάνει το παιχνίδι. Είχε προηγηθεί η μαζική απόλυση των συντελεστών του TBC αλλά τότε άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σύννεφα και γρήγορα αυξήθηκαν οι γκρίνιες.

Εδώ θέλω να σταθώ σε κάτι που ουσιαστικά μας κράταγε στο WoW. Ήταν το Lore. Όπως είπα και πιο πριν, το WoW δεν ήταν απλά ένα παιχνίδι. Ήταν ένας κόσμος ολόκληρος. Για όσους το έζησαν και το έπαιξαν από κοντά , ήταν κάτι σαν τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Όλοι κλάψαμε όταν σκοτώθηκε ο Uther, όλοι σοκαριστήκαμε όταν έπρεπε να συμμετέχουμε στο πρώτο Culling of Stratholme (στο Warcraft III και στο πρώτο dungeon, όχι σε αυτό που βγήκε μετά) γενικά υπήρχε ένα community τότε που ζούσε και ανέπνεε πάνω στην ιστορία του Warcraft. Και αυτό, κατά προσωπική μου άποψη, κράταγε τον κόσμο. Είχες ένα ενεργό community από υγιείς gamers, πόσο μάλλον από παλιούς gamers που ζούσαν το παιχνίδι.

Σε όλα αυτά η εταιρεία άρχισε να κάνει πίσω. Προχειροδουλειές, ένα expansion που έρχεται (Cataclysm) το οποίο δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, συνεχείς balance patch που άρχισαν να κουράζουν τον κόσμο, συνεχές leveling που επίσης κούραζε τον κόσμο, αλλαγή gear σε κάθε expansion κ.ο.κ. Όσοι από τους παλιούς είχαν μείνει μέχρι τότε εγκατέλειψαν εκείνη τη χρονική περίοδο. Η εταιρεία έδειξε δείγματα ότι το παιχνίδι παίρνει ένα δρόμο «ευκολίας» καθώς θεωρώ ότι ο δείκτης δυσκολίας πλέον έπεσε κατακόρυφα κάνοντας το παιχνίδι πιο φιλικό μεν σε μικρότερης ηλικίας παίκτες αλλά από την άλλη κάνοντας τους μεγαλύτερους και παλαιότερους παίκτες να ξενερώσουν και να το παρατήσουν, κατηγορώντας την εταιρεία ότι δεν σέβεται το επίπεδό τους. Προσωπικά για μένα η Blizzard τα θυσίασε όλα στο βωμό του χρήματος «ανοίγοντας» το εύρος των παικτών της. Για μένα η χαριστική βολή ήρθε λίγο πριν το Pandaria (ίσως το χειρότερο expansion ever), όπου πλέον χάθηκε κάθε έννοια customization στον χαρακτήρα του κάθε παίκτη (remove talents).

220px Cataclysm Cover Art

Κακά τα ψέματα. To παιχνίδι και ειδικά το MMORPG το κρατάει το community. Και η Blizzard με τις συνεχείς πολύ σημαντικές αλλαγές δεν μπόρεσε να κρατήσει ένα σταθερό community. Σε όποιο MMORPG έχω παίξει, αυτό που κρατάει τους παίκτες είναι η πλήρης ελευθερία διαμόρφωσης του χαρακτήρα σου που σου δίνει την έννοια της διαφορετικότητας. Για να το πω πιο απλά θέλεις να φτιάχνεις εσύ το χαρακτήρα σου όπως θέλεις εσύ από την πλευρά των skills. Στη γλώσσα μας θέλεις εσύ να φτιάχνεις το build σου όπως σου αρέσει και όχι όλοι να έχουν το ίδιο επειδή έτσι η εταιρεία αποφάσισε. Σε αυτό ακριβώς το σημείο ήταν που έφυγα και εγώ από το παιχνίδι. Βέβαια να τονίσω ότι τόσο στα φόρουμ της Blizzard εκείνη την εποχή όσο και με μαζικά e-mails το ενεργό community ζητούσε έντονα και απεγνωσμένα ήδη από το 2009 να μείνουν έστω ένας – δύο server της εταιρείας με τα παλιά expansion, όπου όμως η εταιρεία ήταν κάθετη ότι δεν γίνεται αυτό και δεν θα γίνει ποτέ, γιατί ήθελε να σπρώξει τον κόσμο στα καινούργια expansion της, πάλι κερδίζοντας μερικά εκατομμύρια.

Από τότε και παρατηρώντας αραιά και που την πορεία της, ακολούθησαν expansion επί expansion, η εταιρεία πήρε κατηφορικό δρόμο και κάποια στιγμή οι χρήστες της είχαν μειωθεί στα 5 εκατομμύρια. Βέβαια το νούμερο δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο αφού πολλά ανάλογα παιχνίδια θα επιθυμούσαν διακαώς να έχουν έστω και τους μισούς χρήστες, αλλά δεν ήταν νούμερο επιπέδου Blizzard.

World of Warcraft Mists of Pandaria Box Art

Και ξαφνικά εν έτη 2019 ανακοινώνει την επιστροφή στο Classic. Μια εταιρεία που το είχε απορρίψει, μία εταιρεία που κώφευε στις επιθυμίες των χρηστών της, μία εταιρεία που τα θυσίασε όλα στο βωμό του χρήματος, μία εταιρεία που έσπρωξε τους παλιούς της παίκτες σε private servers και τους γέμισε στην κυριολεξία (με μια αναζήτηση στο google θα δείτε τι γινόταν και εκεί αν και πλέον δεν νομίζω ότι συνεχίζεται λόγω Classic), αποφάσισε να κάνει ακριβώς το αντίθετο!!!! Και να σου τώρα μαθαίνω για κάτι queue 18.000 για κάτι ουρές 150 ατόμων ένα quest κλπ. 

Ντροπή κύριοι. Ακόμα και τώρα κανένας σεβασμός στους παίκτες σας. Οι περισσότεροι που επιστρέψανε είναι ίσως αυτοί που χρόνια τώρα παίζανε στους private servers αλλά ήταν γεμάτοι bugs και για αυτούς θα είναι μια σωτηρία. Πραγματικά όμως δεν μπορώ να σκεφτώ έναν λόγο για να επιστρέψει κάποιος παίκτης σε αυτό το παιχνίδι, πόσο μάλλον ένας παίκτης που το έζησε στις δόξες του, ένας παίκτης που το πόνεσε πραγματικά, ένας παίκτης που αφιέρωσε ατελείωτες ώρες και που όμως μια εταιρεία δεν τον σεβάστηκε. Σε κυριεύει η απογοήτευση. Ακόμα και τώρα, θα έπρεπε η εταιρεία το Classic για μένα να το κάνει free. Σε έναν κόσμο που υπάρχουν σαφώς καλύτερα παιχνίδια και πιο εξελιγμένα, αφού το WoW μετράει 15 χρόνια ήδη, δεν βρίσκω το λόγο μια εταιρεία να συνεχίζει να θέλει μηνιαία συνδρομή. Βέβαια από την άλλη εδώ οι χρήστες του Playstation πληρώνουν συνδρομή, δεν θα πλήρωναν οι χρήστες του WoW?

Ειλικρινά δεν ξέρω. Προτιμώ να θυμάμαι το παιχνίδι όπως το γνώρισα τότε. Με αναμνήσεις και νοσταλγία. Πραγματικά δεν με τραβάει να ξαναμπώ , αυτό είναι όμως καθαρά προσωπική μου άποψη. Έχω βρει κάτι που θεωρώ προσωπικά πολύ ανώτερο, οπότε δεν έχω και κάποιο κίνητρο.

Από εκεί και πέρα εύχομαι σε όλους όσους μπήκαν να παίξουν, να μην γνωρίσουν την απογοήτευση και την απόρριψη που νιώσαμε εμείς κάποτε.

Για κάποιους από εμάς ο Arthas θα είναι πάντα ο Βασιλιάς.

Long Live The King Arthas.

dims

Disclaimer: Επειδή πολλά WoW fanboys θα πέσουν να με φάνε για τις απόψεις μου, το κείμενο αυτό αντιπροσωπεύει από τη δική μου οπτική γωνία και αντικατοπτρίζει καθαρά τις δικές μου προσωπικές απόψεις, σχετικά με το εν λόγω παιχνίδι. Δεν υπάρχει καμία διάθεση για αντιπαράθεση ή για διαμάχη και θα παρακαλούσα να το κρατήσουμε σε αυτό το επίπεδο.

 

Η παγκοσμιοποίηση μεταλλάσει τις σύγχρονες κοινωνί...
Sam Fisher: Hunter Hunted
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Thursday, 18 April 2024

Captcha Image

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://gameworld.gr/