Zero Time Dilemma

Hot
REVIEWED ON PC   PS Vita (Primary version tested)   3DS  

Η μεγάλη απόδραση των 9.

Η μεγάλη απόδραση των 9.

Η μεγάλη απόδραση των 9.

Τα escape rooms ή δωμάτια απόδρασης αν προτιμάτε, έχουν αρχίσει να γίνονται της μόδας ακόμη και στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Στον χώρο των video games αρκετές εταιρείες έχουν καταπιαστεί με το συγκεκριμένο concept, εντούτοις οφείλουμε να δώσουμε τα πρωτεία στην Chunsoft (πλέον έχει συγχωνευτεί με την Spike) και στην σειρά Zero Escape. H πρώτη μας γνωριμία με την συγκεκριμένη σειρά έγινε το 2012, όταν και κυκλοφόρησε στην Ευρώπη το δεύτερο κεφάλαιο της, το Zero Escape: Virtue's Last Reward. H δημιουργία αυτή αποτελεί μέχρι και σήμερα ένα από τα κορυφαία games για τα PS Vita και 3DS και μάλιστα συνείσφερε τα μέγιστα στην διάδοση των Visual Novels στην Δυτική αγορά. Μπορούμε να πούμε επίσης ότι αρκετοί Ευρωπαίοι παίκτες γνώρισαν το genre αυτό μέσα από την δημιουργία του ταλαντούχο ιάπωνα developer Kotaro Uchikoshi, καθώς το Zero Escape: Virtue's Last Reward είχε διατεθεί δωρεάν στα πλαίσια της συνδρομητικής υπηρεσίας PlayStation Plus.

Μετά την κυκλοφορία του δεύτερου κεφαλαίου της σειράς ο Kotaro Uchikoshi άρχισε να εργάζεται πάνω στον διάδοχό του με στόχο να “κλείσει” την τριλογία και να δώσει τις απαραίτητες απαντήσεις μετά το cliffhanger φινάλε του Virtue's Last Reward. H ανάπτυξη του Zero Time Dilemma όμως ήταν εξαιρετικά δύσκολη, καθώς ο προκάτοχός του μπορεί να απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, αλλά δεν κατάφερε να σημειώσει ικανοποιητικές πωλήσεις ούτε καν στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας. Το project μπήκε στον πάγο το 2014, με τον Uchikoshi να ψάχνει να βρει τον κατάλληλο τρόπο (συναντήσεις με επενδυτές, σκέψεις για εκστρατεία στο Kickstarter) για να δώσει σάρκα και οστά στο όραμα του. Η απάντηση τελικά δόθηκε από το community των παικτών, οι οποίοι φρόντισαν να δημιουργήσουν το απαραίτητο hype και να διαδώσουν γενικότερα την σειρά Zero Escape μέσω της εκστρατείας Operation Bluebird.


Εν τέλει, το όλο εγχείρημα είχε ευτυχή κατάληξη, καθώς τo Zero Time Dilemma κυκλοφόρησε τον περασμένο Ιούνιο στις φορητές κονσόλες και στα PC. Μερικούς μήνες αργότερα μάλιστα οι Spike Chunsoft και Aksys Games ανακοίνωσαν την κυκλοφορία της συλλογής Zero Escape: The Nonary Games, η οποία θα περιλαμβάνει τις remastered εκδόσεις των 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors και Zero Escape: Virtue's Last Reward. Καταφέρνει όμως το Zero Time Dilemma να σταθεί αντάξιο των προκατόχων του και να δικαιώσει τις προσδοκίες των φίλων της σειράς; H απάντηση είναι σαφώς καταφατική για τους λόγους που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Η τύχη ολόκληρης της ανθρωπότητας βρίσκεται στα χέρια σας
Καταρχήν να διευκρινίσουμε ότι το Zero Time Dilemma λειτουργεί τόσο σαν sequel, όσο και σαν prequel του Zero Escape: Virtue's Last Reward, καθώς τα γεγονότα του λαμβάνουν χώρα μεταξύ αυτών του πρώτου και δεύτερου επεισοδίου της σειράς. Να σημειωθεί επίσης ότι σε αυτό συναντάμε αρκετούς χαρακτήρες από τα δύο πρώτα μέρη της τριλογίας. Παρόλα αυτά, ακόμη κι αν δεν έχετε ασχοληθεί μαζί τους δεν θα έχετε κανένα απολύτως πρόβλημα στο να κατανοήσετε το σενάριο και γενικώς στο να απολαύσετε το Zero Time Dilemma. Αν έχετε την ευχέρεια βέβαια καλό θα είναι φροντίσετε να ασχοληθείτε με το Zero Escape: Virtue's Last Reward, όχι μόνο γιατί πρόκειται για ένα εξαιρετικό game, αλλά και γιατί η ενασχόλησή σας μαζί του θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα το πλούσιο lore της σειράς.

Η ιστορία του Zero Time Dilemma ξεκινά στην έρημο της Νεβάδα των Η.Π.Α μερικές ώρες πριν μπει το έτος 2029. Εννιά άνθρωποι βρίσκονται φυλακισμένοι σε ένα απομονωμένο στρατιωτικό καταφύγιο, χωρίς να θυμούνται πως βρέθηκαν εκεί. Μετά από λίγα λεπτά μια περίεργη φιγούρα (ο Zero) ντυμένη στην αμφίεση των γιατρών που θεράπευαν την πανούκλα τον 17ο αιώνα “στρίβει” ένα νόμισμα. Αν οι φυλακισμένοι μαντέψουν σωστά θα αφεθούν ελεύθεροι, αν όμως μαντέψουν λάθος θα πρέπει να παίξουν ένα παιχνίδι (το λεγόμενο Decision Game), από την έκβαση του οποίου εξαρτάται η τύχη τους, του δέσμιου τους και ολόκληρης της ανθρωπότητας.

Στην περίπτωση που μαντέψετε σωστά θα οδηγηθείτε πολύ νωρίς στο πρώτο από τα έξι συνολικά φινάλε του Zero Time Dilemma. Στον αντίποδα αν κάνετε λάθος επιλογή θα μείνετε φυλακισμένοι στην στρατιωτική εγκατάσταση και θα μάθετε από πρώτο χέρι πως ακριβώς λειτουργεί το διεστραμμένο παιχνίδι του Zero. Σε αυτό οι εννιά ήρωες της περιπέτειας χωρίζονται σε τρεις ομάδες την Q-Team, την C-Team και την D-Team, οι οποίες και τοποθετούνται σε τρεις συγκεκριμένες πτέρυγες της εγκατάστασης-φυλακής. Σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού για να μπορέσει κάποιος να αποδράσει θα πρέπει να εισάγει έξι κωδικούς στην κεντρική είσοδο της εγκατάστασης. Το πρόβλημα είναι ότι οι κωδικοί αυτοί θα αποκαλυφθούν μόνο όταν έξι από τους εννιά φυλακισμένους πεθάνουν. Αν θέλετε να αποδράσετε λοιπόν θα πρέπει να πάρετε κρίσιμες αποφάσεις ή ακόμη και να φτάσετε στον φόνο των συγκρατουμένων σας.


Μία ιστορία, πολλές διαφορετικές εκδοχές
Δεν χρειάζεται μεγάλη φαντασία για να διαπιστώσει κάποιος ότι το σενάριο αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά... χαρτιά του Zero Time Dilemma. H δημιουργία του Kotaro Uchikoshi καταφέρνει αρχικά να σας ιντριγκάρει και στην πορεία σας καθηλώνει για 20 περίπου ώρες, μέχρι δηλαδή να πέσει αυλαία και να δείτε όλα τα πιθανά φινάλε της ιστορίας. Το σενάριο είναι εξαιρετικά καλογραμμένο και καταπιάνεται με διάφορα θέματα, όπως το πως μπορούν να αντιδράσουν οι άνθρωποι όταν βρίσκονται κάτω από συνθήκες υπερβολικού στρες, αλλά και με διάφορα επιστημονικά ζητήματα, όπως τα ταξίδια στον χωροχρόνο, το φαινόμενο της πεταλούδας κτλ.

Μέχρι που είστε διατεθειμένοι να φτάσετε για να αποδράσετε από τον εφιαλτικό κόσμο του Zero;


Η ιστορία με την σειρά της χωρίζεται σε διάφορα κεφάλαια, στα οποία αναλαμβάνετε εναλλάξ των έλεγχο των τριών ομάδων (Q-Team, C-Team, D-Team), ενώ η έκβασή της δεν είναι σε καμία περίπτωση προκαθορισμένη. Αντίθετα κάθε σας απόφαση, ακόμη και κάποια που αρχικά φαντάζει ως ασήμαντη, έχει άμεσο αντίκτυπο στην εξέλιξη του σεναρίου. Ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται το σενάριο είναι και αυτός με την σειρά του αντισυμβατικός. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο ξεκίνημα της περιπέτειάς σας είναι ξεκλειδωμένα 10 περίπου κεφάλαια της ιστορίας και εσείς από την πλευρά σας μπορείτε να παίξετε όποιο από αυτά επιθυμείτε. Ανάλογα με τις αποφάσεις που θα πάρετε μπορεί να οδηγηθείτε σε κάποιο από τα φινάλε της ιστορίας ή να ξεκλειδώσετε επιπλέον κεφάλαια. Υπάρχουν δε και περιπτώσεις όπου δεν μπορέσετε να προχωρήσετε παρακάτω, αν δεν λάβετε συγκεκριμένες αποφάσεις, ως εκ τούτου θα πρέπει να παίξετε ξανά κάποια κεφάλαια δίνοντας διαφορετικές απαντήσεις. Λόγου χάρη κάποια στιγμή θα χρειαστεί να ανοίξετε μια πόρτα πληκτρολογώντας τον κατάλληλο κωδικό, τον οποίο και δεν γνωρίζετε. Αν όμως παίξετε ξανά κάποιο συγκεκριμένο κεφάλαιο θα βρείτε κάποιο hint για το ποιος ακριβώς είναι ο κωδικός.


Η ώρα της απόδρασης
Το Zero Time Dilemma διατηρεί αναλλοίωτο τον πυρήνα του gameplay των προκατόχων του, κοινώς διαθέτει αρκετά Adventure και Visual Novel στοιχεία. Τα πρώτα εντοπίζονται στα λεγόμενα escape the room κεφάλαια, όπου και θα πρέπει να αποδράσετε από ένα συγκεκριμένο δωμάτιο. Η όλη διαδικασία αποδίδεται με παραδοσιακούς point and click μηχανισμούς και συνδυασμό αντικειμένων στο inventory σας. Κοινώς κατά την διάρκεια του playthrough σας θα πρέπει να λύσετε δεκάδες διαφορετικούς γρίφους. Ένα από τα προβλήματα που συναντάμε εδώ έχει να κάνει με το pixel hunting, καθώς ως επί τω πλείστον δεν είναι ορατό το εκάστοτε hotspot με το οποίο θα πρέπει να αλληλεπιδράσετε.

Οι γρίφοι με την σειρά τους χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες, σε αυτούς που μπορούν να επιλυθούν με την απλή λογική και την παρατηρητικότητα και σε αυτούς που θα σας κάνουν να στύψετε το μυαλό σας μέχρι να βρείτε την λύση τους. Για παράδειγμα, θα χρειαστεί να αποκρυπτογραφήσετε ένα εξωγήινο σύστημα αριθμητικής, να απενεργοποιήσετε εκρηκτικούς μηχανισμούς ή ακόμη και να περιστρέψετε διάφορα τμήματα ενός δωματίου. Οι παλιότεροι θα θυμηθούν τις εποχές που το απαραίτητο συνοδευτικό για την ενασχόληση με ένα Adventure ήταν ένα σημειωματάριο, καθώς αρκετές φορές σας παρέχονται hints σε άλλα κεφάλαια της ιστορίας, τα οποία και θα πρέπει να καταγράψετε. Σε περιπτώσεις σαν κι αυτές που περιγράψαμε θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα την επιλογή Memo του κεντρικού μενού, η οποία σας επιτρέπει να γράψετε-σχεδιάσετε και γενικώς να κρατήσετε σημειώσεις πάνω στην οθόνη του PS Vita ή του 3DS σας.


Ο βαθμός πρόκλησης που προσφέρει το Zero Time Dilemma είναι υψηλότατος και θα λέγαμε ότι δύσκολα θα φτάσετε μέχρι το τέλος του αν δεν καταφύγετε σε κάποιο walkthrough. Εμείς τουλάχιστον χρειάστηκε να φτάσουμε σε αυτή την έσχατη λύση τουλάχιστον τρεις φορές στο playthrough μας. Η συνολική διάρκεια του τίτλου κυμαίνεται στις 20-22 ώρες, αν και όπως είναι φυσικό ο χρόνος που θα αφιερώσετε εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις ικανότητες σας στην επίλυση των γρίφων.

Υστερεί σε... παρουσιαστικό
Οι σημαντικότερες διαφορές του Zero Time Dilemma σε σχέση με τους προκατόχους του, εντοπίζονται στον οπτικό τομέα, καθώς για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται εκτενώς 3D models στους χαρακτήρες κατά την διάρκεια των cutscenes. To τελικό αποτέλεσμα απογοητεύει ως επί τω πλείστον, αφού δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή στα animations, τα οποία στην καλύτερη περίπτωση μπορούν να περιγραφούν ως αφύσικα και σπασμωδικά. Μετριότατο χαρακτηρίζεται και το level design, αφού παντού θα συναντήσετε χοντροκομμένα flat textures, χωρίς να υπάρχουν λεπτομέρειες στον σχεδιασμό τους. Κοινώς ο οπτικός τομέας απογοητεύει ακόμη και για τα δεδομένα του PS Vita.


Κάποια παράπονα μας άφησε και το voice acting, τα οποία ευτυχώς περιορίζονται αποκλειστικά στα αγγλικά voice overs, αφού ορισμένες ερμηνείες δεν είναι σε καμία περίπτωση πειστικές. Το πρόβλημα αυτό δεν υπάρχει στα ιαπωνικά voice overs, αν και εκεί εγείρεται ένα άλλο ζήτημα που σχετίζεται με το lip sync. To soundtrack αντίθετα μας άφησε θετικότατες εντυπώσεις, αφού όλα τα μουσικά θέματα είναι αρκετά επιβλητικά και συντροφεύουν ιδανικά την περιπέτειά σας.

Ένα δυνατό φινάλε
Η τελική αίσθηση που αφήνει το Zero Time Dilemma εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το αν έχετε ασχοληθεί με τους προκατόχους του. Στην περίπτωση που ολοκληρώσατε το Zero Escape: Virtue's Last Reward θα νιώσετε ένα αίσθημα ολοκλήρωσης και ικανοποίησης, καθώς η τριλογία κλείνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αν εδώ έχετε την πρώτη γνωριμία σας με την σειρά και αρέσκεστε σε δημιουργίες αυτού του τύπου τότε είναι δεδομένο ότι θα περάσετε ευχάριστα και θα αγνοήσετε τις όποιες παρασπονδίες του οπτικού τομέα, αλλά είναι πολύ πιθανό να σας μείνουν κάποια αναπάντητα ερωτήματα. Όπως και να έχει πάντως μιλάμε για μια άκρως ποιοτική κυκλοφορία που θα πρέπει να τιμηθεί δεόντως από τους λάτρεις των Adventures ή των Visual Novels. Στην περίπτωση που έχετε PS Vita έχετε ένα επιπλέον κίνητρο να ασχοληθείτε μαζί του, με δεδομένη την... λειψυδρία τίτλων που επικρατεί στην φορητή κονσόλα της Sony.

Θετικά:
- Εξαιρετικό σενάριο και πλοκή
- Πολλαπλά φινάλε
- Η εξέλιξη της ιστορίας εξαρτάται αποκλειστικά από τις επιλογές σας
- Μεγάλη διάρκεια
- Αξιόλογο soundtrack
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης
- Εμπνευσμένοι γρίφοι

Αρνητικά:
- Απαιτεί pixel hunting
- Αφύσικα animations
- Μέτριος οπτικός τομέας
- Ορισμένες απογοητευτικές ερμηνείες των voice actors

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8

Ένα Adventure με κορυφαίο story και υψηλό δείκτη δυσκολίας που θα σας συναρπάσει.

Παντελής Δασκαλέλος 

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 Shikabane_Hime7 (Level 29) 15/01/2017 13:44
Αναλυτικότατο το review. Σε αυτά τα παιχνίδια συνήθως δεν δίνεται βάση στο οπτικό κομμάτι καθώς δίνουν βάση κυρίως στο story αλλά δεν με χαλάει και τόσο.

Είναι στη wishlist μου εδώ και καιρό. Είναι ακριβώς το στυλ που μου αρέσει, είναι στα επόμενα για να το αγοράσω και να παίξω.
#2 Efane (Level 24) 15/01/2017 16:03
αφού το σενάριο είναι δυνατό αναμένεται να το αποκτήσω και γω. καλά τα γραφικά θα τα προσπεράσουμε, οι γρίφοι του χαίρομαι που θα είναι δύσκολοι.
#3 ashbringer (Level 25) 15/01/2017 16:19
Πολύ δυνατή ιστορία με δυνατούς γρίφους και αρκετή ένταση.Πολύ αναλυτικό άρθρο απο τον Παντελή.Τέτοια adventure σπανίζουν και πιστεύω ότι το συγκεκριμένο έχει πολλά καλά θετικά στοιχεία.
Score 8
7.88 User Score
(8 votes )
User Reviews 0
Genre: Adventure/Visual Novel
Developer: Chime
Publisher: Aksys Games
Διάθεση: Aksys Games
Players: 1
Requirements: 4GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core i3-530 CPU 2.93 Ghz, Κάρτα γραφικών 1GB, Χώρος στον σκληρό δίσκο 4GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 7
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: PS Vita, 3DS: 28/6/2016, PC: 30/6/2016
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

2.
Diablo IV   (8.5)
3.
Final Fantasy XVI   (8.5)
6.
7.
Hogwarts Legacy   (0.5)
8.
eFootball 2023   (5.0)
9.
Notification