Ο Άλκης Πολυράκης παγκόσμιος πρωταθλητής στο Kick Off 2!

Hot
Μάνος Γρυπάρης
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 ()
1
Ο Άλκης Πολυράκης παγκόσμιος πρωταθλητής στο Kick Off 2!

Ο Άλκης Πολυράκης παγκόσμιος πρωταθλητής στο Kick Off 2!

Σηκώνει την 2η μεγάλη κούπα και μιλάει στο GameWorld!

Όσοι είναι Amiga fans και οπαδοί του ποδοσφαίρου αποκλείεται να μην γνωρίζουν τα Kick Off και Sensible Soccer! Το Kick Off αποτελεί το πρώτο μεγάλο ποδοσφαιράκι που κυκλοφόρησε στην Amiga και συγκεκριμένα το 1989. Η δεύτερη έκδοσή του, το Kick Off 2, που βγήκε ένα χρόνο μετά, θεωρείται η κορυφαία της σειράς και παίζεται μέχρι σήμερα σε παγκόσμια τουρνουά.

Στο ετήσιο παγκόσμιο πρωτάθλημα Kick Off 2, ο Άλκης Πολυράκης έχει ήδη κατακτήσει το...μουντιάλ κι η πρώτη του επιτυχία ήταν το 2001! Πριν από λίγες ημέρες διεξήχθη ένα ακόμη Παγκόσμιο Τουρνουά Kick Off 2 και συγκεκριμένα στο Βόιτσμεργκ της Αυστρίας, εκεί όπου ο Άλκης κατάφερε να στεφθεί για δεύτερη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής! Όπως θα δείτε και στις photos παρέλαβε το βαρύτιμο τρόπαιο δια χειρός Dino Dini (ο δημιουργός του Kick Off) ενώ κατά την διάρκεια της απονομής έπαιξε ο Εθνικός μας ύμνος!

Το GameWorld δεν θα μπορούσε να αφήσει ένα τέτοιο γεγονός απαρατήρητο καθώς μετά την συνέντευξη του παγκόσμιου πρωταθλητή Injustice Μάριου Μπητσικώκου στους Users, ήταν κοντά σε μία ακόμη επιτυχία. Πέρα από pro gamer, ο Άλκης μεταξύ άλλων είναι και game developer καθώς έχει δημιουργήσει το Diamonds in the Rough, ένα Adventure για PC για το οποίο θα έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε σύντομα review από τον Γιάννη Μοσχονά. Δείτε αναλυτικά την συνέντευξη:

GameWorld: Συγχαρητήρια για την επιτυχία σου και για την 2η στέψη παγκόσμιου πρωταθλητή. Μπορείς να πας πεις λίγα λόγια για την ασχολία σου με το Kick Off;

Άλκης Πολυράκης: Σ' ευχαριστώ πολύ. Η πρώτη μου εμπειρία από τη σειρά, ήταν το 1989, όταν πήρα στα χέρια μου το Kick Off - Extra Time. Θυμάμαι σαν να ήταν χθες ότι φορτώσαμε τη δισκέτα με τον καλύτερό μου φίλο και μείναμε άναυδοι από αυτό που αντικρίσαμε! Μάλιστα δεν θα ξεχάσω ότι, εντελώς κατά τύχη, το πρώτο μου σουτ βρήκε το οριζόντιο δοκάρι! Η αψεγάδιαστη ροή της μπάλας και γενικότερα η απεριόριστη ελευθερία κίνησης ήταν τόσο πρωτόγνορα στοιχεία για την εποχή, που στα μάτια μας έμοιαζαν σαν επιστημονική φαντασία. Λίγους μήνες αργότερα αγόρασα το Player Manager και το καλοκαίρι του 1990 κυκλοφόρησε το Kick Off 2, το οποίο παραμένει το αγαπημένο μου video game όλων των εποχών. Φυσικά, έχω παίξει όλες τις εκδόσεις Kick Off που έχουν βγει για Amiga.

To 2001 πίστευα πως είμαι πλέον ο τελευταίος άνθρωπος στη Γη που εξακολουθεί να θυμάται το Kick Off 2, είχα μάλιστα ένα μικρό αφιέρωμα για αυτό στην προσωπική μου σελίδα. Τότε επικοινώνησαν μαζί μου κάποια παιδιά από την Ολλανδία και μου είπαν ότι είχαν ξεκινήσει ένα καινούργιο site για τους λάτρεις του παιχνιδιού. Στην αρχή ήταν ένα τυπικό forum της εποχής, λίγα άτομα από διάφορες χώρες που ανταλλάσσαμε απόψεις και αναμνήσεις. Κάποια στιγμή, αποφασίσαμε να έρθουμε σε επαφή με την ANCO για να τους ρωτήσουμε αν είχαν τα στοιχεία του Dino Dini, του προγραμματιστή, ώστε να έρθουμε σε επαφή. Δεν τα είχαν, εργαζόταν όμως ακόμα εκεί ο Steve Screech που είχε δουλέψει στα γραφικά των Kick Off. Έγινε άμεσα μέλος της κοινότητάς μας, συμμετείχε ενεργά σε αυτήν και έτσι προσελκύσαμε πολύ περισσότερο κόσμο. Ειδικά όταν ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει τη δημιουργία ενός νέου τίτλου, του Kick Off 2002! Όλοι βοηθήσαμε με τον τρόπο μας στο development και προέκυψε ένα αρκετά καλό παιχνίδι. Μάλιστα ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε σε δύο ακόμα, το Ultimate Player Manager και το Kick Off 2004, αλλά ο θάνατος του ιδιοκτήτη Anil Gupta οδήγησε στο κλείσιμο της εταιρείας και μοιραία εγκαταλείφθηκαν. Αξίζει να σημειωθεί πως το UPM είχε χρηματοδοτηθεί με ένα σύστημα μετοχών που θυμίζει πολύ το σημερινό Kickstarter.

Το Νοέμβριο του 2001, ο Steve φιλοξένησε στο Dartford της Αγγλίας το πρώτο Παγκόσμιο Κύπελλο Kick Off 2. Μοναδική εμπειρία, πραγματικά δεν περιγράφεται. Δεν είχα την παραμικρή ιδέα για το τι πρόκειται να συναντήσω, αν οι παίκτες που θα αντιμετώπιζα θα ήταν χειρότεροι ή αισθητά καλύτεροι από μένα, ήθελα όμως πάρα πολύ να τα πάω καλά και προπονήθηκα σκληρά για το τουρνουά. Τελικά, κατάφερα να κατακτήσω το τρόπαιο και ακόμα και σήμερα θυμάμαι το τριήμερο εκείνο σαν ένα όμορφο όνειρο.


Ο μεγάλος τελικός όπου ο Άλκης...έσκισε τα δίχτυα!

Πλέον, είμαστε η Kick Off Association, έχουμε διοργανώσει πάρα πολλά τουρνουά σε 11 χώρες, από την Ισπανία μέχρι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μεταξύ των οποίων και 13 Παγκόσμια Κύπελλα.

GW: Τα διεθνή μέσα δεν προβάλουν ιδιαίτερα το παγκόσμιο πρωτάθλημα Kick Off και γενικά τα retro games. Ποια η γνώμη σου για αυτό;

ΑΠ: Το θεωρώ απόλυτα λογικό, από τη στιγμή που online τίτλοι όπως το League of Legends συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη, τη στιγμή που με ένα ρετρό παιχνίδι ασχολούνται στην καλύτερη περίπτωση μερικές χιλιάδες. Εμείς χαιρόμαστε όταν μας δίνεται η ευκαιρία έστω και για λίγη προβολή, όπως συνέβη με την ευγενική σου πρόσκληση για τη συζήτηση που κάνουμε τώρα, όχι γιατί έχουμε κάποιο προσωπικό κέρδος, αλλά γιατί περισσότεροι νοσταλγοί του Kick Off 2 μαθαίνουν για μας και προσχωρούν στις τάξεις μας. Σε αντίθεση με τα δικτυακά παιχνίδια, το KO2 παίζεται με τον αντίπαλο δίπλα σου, κάτι που σημαίνει πως οι προσωπικές σχέσεις έχουν μεγάλη σημασία γι' αυτό χαιρόμαστε να υποδεχόμαστε νέους φίλους στην παρέα μας.

GW: Ποιες Amiga έχεις στην κατοχή σου; Ασχολείσαι μέχρι σήμερα μαζί τους;

Έχω 2-3 απλές Amiga 500 που χρησιμοποιούμε στα τουρνουά, αλλά το καμάρι μου είναι η Amiga 1200 που έχω εδώ και 20 χρόνια! Δεν είναι τόσο εντυπωσιακή από τεχνολογικής άποψης όσο άλλες που έχω δει από Amiga fans στην Ελλάδα, έχει όμως 10MB RAM, USB θύρες κι έναν σχεδόν γεμάτο σκληρό 4GB. Φυσικά ασχολούμαι σχεδόν σε καθημερινή βάση μαζί της, αφού παραμένει το βασικό gaming μου μηχάνημα. Μάλιστα, πριν λίγα χρόνια είχα φτιάξει ένα Amiga game για έναν Χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό, ονόματι Cornelius saves Christmas. Αφιέρωσα μήνες για να συγκεντρώσω και να ταξινομήσω με κατηγορίες και screenshots όλα τα Amiga games που έχω, χάρη στο εκπληκτικό frontend iGame του Μανώλη Βασιλάκη. Μπορείτε να δείτε εικόνες από το setup μου στη διεύθυνση http://www.alkis.org/eamiga.html .

GW: Ποιες ομάδες επιλέγεις στα τουρνουά του Kick Off 2 και τι σύστημα παίζεις; Πες μας λίγο για τα μυστικά της επιτυχίας σου.

Στα τουρνουά μας δεν κάνουμε επιλογές ομάδας, παίζουμε με τις default Team A & Team B, οι οποίες είναι ισοδύναμες στη reverse engineered έκδοση που χρησιμοποιούμε. Εγώ παίζω 5-3-2, ένα σύστημα που δεν προτιμούν πολλοί από τους κορυφαίους παίκτες, αν δεν κάνω λάθος μόνο 2-3 από τους 20 πρώτους της παγκόσμιας κατάταξης το έχουν ως κύριο. Τώρα για μυστικά... δεν προσπάθησα να γίνω καλός στο Kick Off 2 έχοντας στο μυαλό μου τον ανταγωνισμό. Απλά, επειδή είναι το αγαπημένο που παιχνίδι εδώ και 23 χρόνια, σε αντίθεση με άλλους δεν το παράτησα ποτέ κι έτσι μοιραία έχω ασχοληθεί ανθυγιεινά πολλές ώρες μαζί του! Βέβαια, δεν αρκεί αυτό για να παραμείνεις σε υψηλό επίπεδο για πολλά χρόνια, διότι οι αντίπαλοι σε μαθαίνουν, σε αντιγράφουν, χρησιμοποιούν τις κινήσεις που είδαν να κάνεις κι έτσι μαθαίνουν και να αμύνονται απέναντί τους. Το κλειδί είναι να μην στηρίζεσαι σε μικρό αριθμό επιλογών, αλλά να έχεις όσο το δυνατόν περισσότερα όπλα να αντιπαρατάξεις απέναντι στον κάθε αντίπαλο. Να μπορείς να διαβάζεις την άμυνά του και να τον χτυπάς στις αδυναμίες του, και αντίστοιχα να καλύπτεις τις δικές σου. Αν και το Kick Off 2 μοιάζει τρομερά απλό στην όψη, στην πράξη είναι τόσο χαώδες που ο κάθε παίκτης είναι διαφορετικός. Κάθε χρόνο θα βρεθεί κάποιος καινούργιος δυνατός αντίπαλος, ή θα έχει βελτιωθεί τρομερά κάποιος από τους ήδη υπάρχοντες.

Θέλει και γερό στομάχι η όλη υπόθεση. Να αγαπάς το "άθλημα" τόσο, ώστε να μπορείς να το ευχαριστηθείς ακόμα κι όταν έρχονται οι οδυνηρές ήττες. Διάσημοι φυσικά δεν είμαστε, αλλά στον μικρόκοσμο της κοινότητάς μας έχουμε ψυχολογική πίεση κι έχει χρειαστεί να κλείσω τα αυτιά μου πολλές φορές σε όσα ακούω από αυτούς που έχουν βαρεθεί να με βλέπουν να νικάω. Ότι ο τάδε παίκτης θα με νικήσει εύκολα, ότι είναι πολύ καλύτερός μου και παίζει πολύ λιγότερο βαρετά από μένα και τέτοια. Και φυσικά, αν αυτό δεν συμβεί, πάλι κάτι εγώ θα έχω κάνει λάθος. Είτε θα έπαιξα βρώμικα, είτε θα ήμουν τυχερός, οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε. Όταν είσαι καλός, σε χειροκροτούν, όταν όμως είσαι πολύ καλός, οι νίκες σου αντιμετωπίζονται με αδιαφορία και οι ήττες σου πανηγυρίζονται, αφού όλοι συμπαθούν τα αουτσάιντερς. Με όλα αυτά, δεν θέλω να σας κάνω να νομίσετε ότι δεν υπάρχει καλό κλίμα στα τουρνουά μας, κάθε άλλο! Έχουμε χτίσει πολύ δυνατές φιλίες στην ΚΟΑ. Απλώς, στα πλαίσια του παιχνιδιού, υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν πρέπει να τα αφήσεις να σε αγγίξουν. Κάποιοι περισσότερο ταλαντούχοι από μένα, δεν έφτασαν ή δεν παρέμειναν ψηλά γιατί δεν άντεξαν το ψυχολογικό κομμάτι. Αν δεν αντέχεις να χάνεις, δεν μπορείς να γίνει νικητής.

Τώρα, μιλώντας ειδικά για το φετινό τίτλο, το μυστικό της επιτυχίας μου ακούει στο όνομα Andy Gregoris! Πρόκειται για τον Άγγλο (με Κυπριακές ρίζες, μάλιστα) αντίπαλό μου στον τελικό, που κατάφερε να αποκλείσει το μεγάλο φαβορί του τουρνουά και κακό μου δαίμονα, τον Ιταλό Gianni Torchio, ο οποίος με είχε πετάξει εκτός διοργάνωσης στα πέντε από τα τελευταία έξι παγκόσμια! Να' ναι καλά το παλικάρι...

{youtube}EyvX8ivcoRg|500|300{/youtube}
H στιγμή της απονομής! Προς το τέλος του βίντεο ο Άλκης
σηκώνει την κούπα με την υπόκρουση του εθνικού μας ύμνου!

GW: Εκτος απο το Kick Off ασχολεισαι και με το Sensible Soccer; Όπως ξέρεις προσωπικά είμαι μεγάλος fan του SWOS, στο οποίο είχα κερδίσει κι ένα τουρνουά στο Amigathering 7.

ΑΠ: Ασφαλώς, όχι στον ίδιο βαθμό φυσικά, αλλά λατρεύω το career mode του Sensible World of Soccer. Το θεωρώ το κορυφαίο single player ρετρό παιχνίδι ποδοσφαίρου, απλά δεν με εξιτάρει τόσο πολύ με αντίπαλο έναν άλλο άνθρωπο -ακριβώς το αντίστροφο από το Kick Off 2, δηλαδή-. Μου αρέσει να παίρνω μια ομάδα από μικρή κατηγορία της Αγγλίας ή της Ιταλίας και να τη φτάνω μέχρι τον τίτλο του πρωταθλητή Ευρώπης. Διότι δεν λέω, ωραίο είναι να χειρίζομαι την ΑΕΚ, αλλά το Ελληνικό πρωτάθλημα δεν είναι καθόλου ανταγωνιστικό και καταντά βαρετό, όσο ευχάριστη κι αν είναι η αίσθηση να διαλύω τον Ολυμπιακό με 14-0.

GW: Με ποια άλλα retro games ασχολείσαι;

AΠ: Παίζω τα πάντα, εκτός από strategy και RPG. Eίμαι ουσιαστικά retro gamer, αφού από σύγχρονα παιχνίδια παίζω σχεδόν αποκλειστικά adventures, άντε και κάποια racing. Τρελαίνομαι για Platform games & Shoot'em up στην Amiga όπως είναι τα Superfrog, Deluxe Galaga, Turrican 2, Aladdin και άλλα πολλά. Εκτός Amiga, καμιά φορά παίζω παλιά 80s arcades σε ΜΑΜΕ.

GW: Μιας και είσαι κι εσύ από τους παλιούς που πρόλαβαν την δεκαετία του '80, θα ήθελα την γνώμη σου για το πως είδες την εξέλιξη των games και γενικά τις νέες κυκλοφορίες αλλά και την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη βιομηχανία.

ΑΠ: Είναι τεράστια η συζήτηση αυτή... Εν συντομία, θα πω ότι μου αρέσει που το επάγγελμα του game developer έχει γίνει πλέον πολύ σοβαρό κι επαγγελματικό, και βλέπουμε να διατίθενται ιλιγγιώδη ποσά για τη δημιουργία κάποιων τίτλων, ενώ ταυτόχρονα δεν είναι απαγορευτικό και για τις μικρές ομάδες να δημιουργήσουν κάτι που θα αποκτήσει το δικό του κοινό. Ακόμα και στην Ελλάδα, χάρη στις προσπάθειες της HGDA, όσοι εργάζονται στα video games αρχίζουν να έχουν την αναγνώριση που τους αξίζει και δεν θεωρούνται πλέον προγραμματιστές (ή γραφίστες, μουσικοί κτλ.) ενός κατώτερου Θεού. Μιλώντας κυρίως για τα adventure games που γνωρίζω καλύτερα, είμαι ενθουσιασμένος από την ποιότητα των τίτλων που έχουν κυκλοφορήσει τη δεκαετία που διανύουμε, χάρη και στην ευλογία που ακούει στο όνομα Kickstarter. Tα παιχνίδια του αγαπημένου μου είδους, επειδή ακριβώς δεν είναι καθόλου mainstream, έχουμε την τύχη να τα δημιουργούν ακόμα άνθρωποι που το γνωρίζουν και το αγαπούν, κάτι που πολλές φορές προσφέρει ποιοτικότερο αποτέλεσμα από τους τεράστιους προϋπολογισμούς.

Αν κάτι με απογοητεύει στα σημερινά παιχνίδια, είναι τα football simulations. Τα θεωρώ εξομοιωτές παρακολούθησης ποδοσφαίρου και όσο κι αν έχω προσπαθήσει να τα απολαύσω, τα βρίσκω πολύ βαρετά, με τα πολλά κουμπιά που αντιστοιχούν το καθένα σε μια προκαθορισμένη κίνηση. Στο Kick Off 2, 23 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, ακόμα βλέπουμε γκολ που δεν έχουμε ξαναδεί, επειδή ακριβώς δεν υπάρχει τίποτα προκαθορισμένο στη ροή του. Πόσοι μήνες περνούν μέχρι να δείτε τα πάντα σε κάθε καινούργιο FIFA ή Pro;

Τέλος, να πω ότι με στενοχωρεί που εν έτει 2013 δεν έχει βρεθεί ακόμα λύση στο θέμα της πειρατείας.

GW: Θεωρείς ότι λόγω της κρίσης έχει γίνει ένα "reset" κι αρχίζουμε να έχουμε πάλι πολλούς Indie developers όπως τα παλιά χρόνια που το gaming ήταν στα πρώτα στάδιά του? Η απλά δεν το αποδίδεις στην κρίση αλλά σε φυσική εξέλιξη της βιομηχανίας;

ΑΠ: Ενδιαφέρουσα ερώτηση. Δεν είμαι σίγουρος ότι η κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά αυτό που λες, δεν αποκλείεται όμως να έχει παίξει κι αυτή το ρόλο της. Κατά τη γνώμη μου, η άνθιση του indie game development οφείλεται κυρίως σε δύο παράγοντες: Στα σύγχρονα software εργαλεία και στο Internet. Για να φτιάξεις ένα παιχνίδι στα 80s, έπρεπε να δημιουργήσεις τα πάντα μόνος σου από το μηδέν, τα πάντα όμως. Το ξέρω γιατί το πρώτο μου παιχνίδι το έγραψα σε Spectrum το 1988, σε ηλικία 13 ετών. Οι σημερινές engines και τα εργαλεία δημιουργίας γραφικών και ήχου λύνουν τα χέρια και των πιο μικρών development teams. Ακόμα και οι δωρεάν λύσεις επιτρέπουν την εκπόνηση εκπληκτικών τίτλων. Όσο για το Internet (και δη το γρήγορο Internet), χάρη σε αυτό τα μέλη μιας ομάδας μπορούν να είναι διασκορπισμένα σε όλη την υφήλιο. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, πόσο δύσκολο ήταν για μια ομάδα στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του 90 να βάλει Αγγλικό voice acting στο παιχνίδι της. Επίσης, το Internet προσφέρει τη δυνατότητα να ακουστεί το δημιούργημά σου ανέξοδα.

GW: Με τι ασχολείσαι αυτό τον καιρό πέρα από συντάκτης στο PC Master;

ΑΠ: Είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός. Από το 2004, εργάζομαι στο χώρο των επιστημονικών συνεδρίων και εκδόσεων, κυρίως στις θετικές επιστήμες.

GW: Μετά το Diamonds in the Rough, για το οποίο ετοιμάζουμε review, ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια ως game developer;

ΑΠ: Δεν θέλω να φαντάζομαι τον εαυτό μου ως πρώην game developer. Μου λείπει η λευκή σελίδα που γεμίζει σιγά σιγά με κώδικά, το debugging, το να βλέπω ένα παιχνίδι να παίρνει σάρκα και οστά σε συνεργασία με άλλους... Πάνω απ' όλα μου λείπει η δυνατότητα να λέω τις ιστορίες μου στον κόσμο, και να ακούω τα σχόλιά τους. Έχω σίγουρα κι άλλες να πω, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια όμως. Μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι δεν θα ξανακάνω δική μου εταιρεία, θα συζητούσα όμως στο μέλλον μια πρόταση από κάποια ομάδα. Το επιχειρηματικό κομμάτι δεν μου πάει...

GW: Ευχαριστούμε!

ΑΠ: Εγώ ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Αν υπάρχουν ανάμεσα στους αναγνώστες σας παλιοί Amigάδες που θέλουν να θυμηθούν τα νιάτα τους, θα μας βρουν στην διεύθυνση http://www.ko-gathering.com . Επίσης, αν κάποιος θέλει να μετρήσει τις δυνάμεις του στο Kick Off 2 με μένα, θα βρίσκομαι για αυτό το σκοπό το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου στην 5η Έκθεση Retrocomputers στις σχολές Μωραΐτη!


Διαβάστε το review του Kick Off 2 από το GameWorld.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Notification